روانشناسی

گرامیداشت صمیمیت و عشق

گرامیداشت صمیمیت و عشق

به اولین روزهای آشنایی با همسرتان فکر کنید. آیا آن لحظات جادویی را که کم کم عشقتان را به یکدیگر کشف کردید، به یاد می آورید؟ 

 

یکی شدن

در قرار قبلی به این موضوع که چگونه از خانواده خود جدا شویم و به یکدیگر بپیوندیم، صحبت کردیم. وقتی این دو اصل را دنبال می کنیم، رابطۀ خود را در اولویت قرار می دهیم و به استفاده از مهارتهای مفید ارتباطی و حل مشکلات می پردازیم.

ما تفاوتهایمان را ارج می نهیم و به دنبال راههایی برای تشویق یکدیگر هستیم. یک رابطۀ سالم و رو به رشد، اساس محکمی برای ایجاد یک زندگی عاشقانۀ خلاقانه است. عشق بخشی از ازدواج است و خداوند عشق را وسیله ای برای بقا قرار داد.

ما در زندگی مشترک یکی می شویم. به راحتی می توان فهمید که در مورد جدا شدن از خانواده و پیوستن به یکدیگر به تلاش نیاز داریم، اما در مورد رابطۀ نزدیک در زندگی مشترک نیز باید تلاش کرد. بسیاری از زوجهایی که به تازگی ازدواج کرده اند معتقدند که عشق به طور طبیعی وجود دارد، اما این مسئله تنها زمانی صادق است که احساسات عاشقانه در حد بسیار بالایی است. وقتی زندگی به مرحلۀ عادی و روزمره آن می رسد ( که قطعاً این طور خواهد بود ) عشق نیز کمرنگ می شود. اما اگر شما اصل یکی شدن را به طور جدی در پیش گیرید، الزاماً چنین نخواهد شد.

 

این لطف خداست که عاشق می شویم و نسبت به هم عشق و محبت می ورزیم، البته اگر فقط برای اولین سالهای زندگی مشترک نباشد. در بسیاری از کتابهای مذهبی زن و شوهر تشویق می شوند که جنبه های حسی و عاطفی عشق خود را حفظ کنند. می توانید از برخی شعرها و ترانه های عاشقانه استفاده کنید که به نامزد یا همسرتان حس خوبی می دهند.

پایه های نزدیکی عاطفی، فکری و روحی، اساس تجربیات عالی عشق هستند. برای آنکه بتوانید هر دو جنبۀ عشق را در زندگی مشترک خود حفظ کنید، باید بپذیرید که یک زندگی سالم همراه با عشق هر دو جنبۀ عاطفی و فیزیکی عشق را با هم ترکیب می کند و مانند ستاره ای درخشان است که چند وجه دارد.

 

وجوه مختلف ستارۀ زندگی همراه با عشق

در یک نظر خواهی از زوجها می پرسیدم که چه چیزی بهترین جنبۀ زندگی عاشقانۀ آنهاست. پاسخها متنوع بودند وچند مورد به عنوان اجزای اصلی یک زندگی عاشقانۀ سالم بیان شد: اعتماد، ارتباط دو طرفه، صداقت، صمیمیت، محبت و رابطۀ جنسی. در این قرار به هر جنبه نگاهی نزدیک تر می اندازیم. امیدوارم که این مطالب به شما کمک کند ستارۀ زندگی همراه با عشق خود را بسازید.

برگرفته از کتاب کلیدهای همسران موفق

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت