سبک زندگی و موفقیت

اوپنر با دختر

حتماً تاکنون برای تام پیش آمده است که بخواهید با دختری که دوستش دارید صحبت کنید اما نمی دانستید که چگونه مکالمه را آغاز کنید. شاید برای برخی ها این موضوع مثل یک کابوس به نظر بیاید و نتوانند صحبت کنند اما حقیقت این است که باز کردن سر مکالمه نیاز به مهارت و تکنیک دارد و اگر ندانسته بخواهید وارد رابطه شوید ممکن است اتفاقات غیرمنتظره‌ای بیفتد. برای آشنایی بیشتر با با این موضوع ادامه مقاله را دنبال کنید.

 

نکاتی برای پیش از آغاز صحبت با دختر

برای اوپنر با دختر یا به نوعی شروع گفت و گو با او ابتدا لازم است است خودتان را آماده کنید. سپس سوالاتی از او بپرسید و موضوع صحبت را روی آن بگذارید. توصیه میشود با آن دختر ارتباط چشمی داشته باشید و به او بفهمانید که دوست دارید رابطه خود را صمیمی کنید.

چند موضوع برای صحبت کردن انتخاب کنید

همیشه سعی کنید قبل از شروع صحبت با یک دختری در ذهن خود داشته باشید که بتوانید بحث را باز کنید. شاید شما بخواهید در مورد موسیقی مورد علاقه یا یک خبر داغ و به روز یا مسائل سیاسی صحبت کنید. شاید هم ترجیح دهید در مورد امور روزانه همچون ورزش یا غذای مورد علاقه خود حرف بزنید. به هر حال لازم است چند موضوع را از قبل آماده کرده باشید تا صحبت شما ادامه دار شود. با این کار مکالمه شما خسته کننده نمی شود و می توانید هر بار موضوع جدیدی را پیش بکشید. البته اگر صحبت خود را بر اساس سلیقه آن دختر طراحی کنید بهتر است. مثلا اگر می دانید که دختر مورد علاقه شما حیوان خانگی را دوست دارد سعی کنید با او در مورد این موضوعات صحبت کنید.

یک زمان مناسب را برای صحبت کردن در نظر بگیرید

زمان صحبت کردن با دختر مورد علاقه خود را از قبل بدانید. مثلاً اگر بخواهید بعد از از سرکار یا کلاس دانشگاه با او حرف بزنید ممکن است کمی خسته باشد یا چنانچه در وسط یک مهمانی است و آن لحظه با تماس به او متوجه شرایطش میشوید لازم است صحبت را به موقع دیگری موکول نمایید. با این رفتار به او نشان می دهید که حواستان به وضعیت او هست. به هر حال باید شما موقعی را برای مکالمه انتخاب کنید که آن دختر در آرامش باشد و خودتان هم اعتماد به نفس و وقت کافی را برای حرف زدن داشته باشید.

آرامش خود را حفظ کنید

گاهی ممکن است برای اولین بار وقتی می خواهید با یک دختر صحبت کنید استرس بر شما غلبه کرده باشد یا احساس کنید صدای تان می لرزد و هنوز آماده نیستید. ابتدا باید این حالت های ناخوشایند را از خودتان دور کنید مثلاً قدم بزنید و نفس عمیق بکشید یا حتی توصیه می شود حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. به این نکته توجه کنید که استرس مهار نشده شما می تواند رابطه تان را خراب کند و آن جور که پیش بینی می کردید اتفاق نیفتد. پس مهم است که خودتان را از لحاظ روحی و روانی برای صحبت با یک دختر آماده کرده باشید.

 

اوپنر با دختر

 

شروع صحبت با هر دختری مخصوصاً اگر برای بار اول است که می خواهید او را ملاقات کنید مهارت هایی دارد که لازم است آنها را به کار ببرید:

خودتان را معرفی کنید

اگر تاکنون با او صحبت نکرده اید ابتدا خودتان را معرفی کنید. هنگام معرفی نام خود را بگویید و سپس نام او را بپرسید. با او ارتباط چشمی داشته باشید و لبخند بزنید. توجه کنید که هنگام صحبت کردن لحن خیلی خشک و جدی به خودتان نگیرید چرا که ممکن است فرد مقابل از ادامه گفت و گو با شما منصرف شود. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که چند دقیقه اول گفت و گو در ذهن مخاطب بسیار تاثیر گذار است. هرچند بدانید که خندیدن های بیجا و بی موقع هم می تواند شما را زیر سوال ببرد پس سعی کنید در صحبت کردن تعادل را رعایت کنید.

یک جمله برای شروع صحبت آماده کنید

جمله آماده شما می تواند یک سوال ساده مانند حالتان چطور است؟ یا نظرتان در مورد فلان… چیست؟ باشد. اگر هم موضوع مشترکی بین تان است می‌توانید از همان برای باب گفتگو استفاده کنید. این موضوع می‌تواند موسیقی مورد علاقه شما باشد یا موضوع همایشی که در آن شرکت کرده اید یا هر چیز دیگری باشد. اگر هم در یک تیم ورزشی و کلاس درسی هستید می توانید از همان به عنوان مقدمه برای آغاز ارتباط تان استفاده کنید.

اعتماد به نفس داشته باشید و آن را نشان دهید

شروع یک رابطه جدید می تواند برای افراد کاری سخت و استرس آور باشد اما این را بدانید که دختری که میخواهید ملاقاتش کنید او هم به اندازه شما همین نگرانی ها را دارد. هنگام شروع با یک دختر کاملاً اعتماد به نفس خود را نشان دهید چرا که دختر ها معمولاً از مردهای با اعتماد به نفس بالا خوششان می آید هرچند سعی کنید در این کار افراط نکنید چرا که برعکس شما را بی عزت نفس نشان میدهد. در حین صحبت کردن با یک دختر سعی کنید سر زنده و راحت باشید و حس کنجکاوی اش را تحریک کنید. ادبیات خوبی را انتخاب کنید و کمی هم شوق باشید. اگر هم آن دختر چیزی به شما گفت که خوشتان نیامد هرگز عکس العمل بدی نشان ندهید.

سرزنده و شوخ باشید

در اولین گفت و گو با یک دختر هرگز موضوعات منفی و سنگین را مطرح نکنید. علاوه بر این از موضوعاتی که ممکن است سوء تفاهم یا تنش ایجاد کند مانند مسائل سیاسی و مذهبی هم خودداری کنید. شما می توانید بعد از اینکه رابطه تان صمیمی تر شد و به چندین جلسه کشیده شد از این صحبت ها داشته باشید. همچنین لازم است بدانید که چنانچه در مورد موضوعی اختلاف نظر داشتید آن را بولد نکنید بلکه به نظرات فرد مقابل احترام بگذارید در عین حال که عقیده و سلیقه شخصی خودتان را دارید. اولین صحبت های خود را در مورد موضوعات راحت و سبک مطرح کنید و از هر فرصتی برای خندیدن و خوشحال نشان دادن استفاده کنید. اگر هم فرد مقابل شما بخواهد موضوعات منفی را مطرح کند شما سعی کنید هوشمندانه و بدون آنکه او ناراحت شود بحث را عوض کنید.

لبخند به لب داشته باشید

لبخند زدن یک روش عالی برای جذاب و دوست داشتنی به نظر رسیدن است. هیچ چیزی مانند یک لبخند ساده نمی تواند به دل فرد مقابل بنشیند. معمولاً افراد در کنار کسانی که انسانهای آرام و با ملایمتی هستند احساس امنیت دارند و مقاومت نمی کنند. البته این را بدانید در لبخند هم نباید افراط کرد چرا که فرد را مصنوعی و ساده لوح نشان می دهد. صرفاً در زمان مناسب این رفتار را داشته باشید.

مودب باشید

متاسفانه برخی از آقایان تصور می‌کنند که اگر در آغاز مکالمه بخواهند شوخی های زننده کنند یا حتی جوک های نامناسب تعریف کنند برای یک دختر جذاب است در حالی که اصلا اینگونه نیست و فقط باعث می‌شود که فرد مقابل از شما زده شود و دیگر نخواهد رابطه را ادامه دهد. بنابراین تا حد امکان بسیار محترمانه و مودبانه رفتار کنید و از شوخی های توهین دار خودداری نمایید. سعی کنید وسط صحبت یک دختر نپرید و اجازه دهید حرفش را به پایان برساند و بعد نظر خود را بیان کنید.

سوالاتی با پاسخ باز بپرسید

با پرسیدن سوالاتی باز میتوانید مکالمه را طولانی کنید و از نظرات فرد مقابل مطلع شوید. سوالات کوتاه پاسخ مطرح نکنید چرا که باعث زود تمام شدن مکالمه می شود. اگر احساس کردید که فرد مقابل به سوال شما سر سری پاسخ داد یعنی اینکه از صحبت در مورد آن موضوع خوشش نمی آید و بهتر است که سوال دیگری مطرح کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رمزگشایی رفتار زنان کلیک کنید.

خوب گوش دهید

شاید شما بخواهید دائما در مورد دستاوردها و کارهای خودتان و مسائل شخصی خود با دختر مورد علاقه صحبت کنید اما این کار بسیار اشتباه است چرا که شما را فردی خودشیفته و مغرور نشان می‌دهد و از طرفی بی اهمیت به طرف مقابل. بهتر است با پرسیدن سوالاتی از دختر در مورد آینده و اهدافش، خودتان را مشتاق نشان دهید این کار به او ثابت می‌کند که واقعاً در موردش کنجکاو هستید. لازم است نه تنها به حرف‌های او بلکه به لحن صحبتش هم توجه کنید.

از پز دادن و خودنمایی پرهیز کنید

خوب است که شما بخواهید در مورد وضعیت مالی خود صحبت کنید یا موفقیت هایی که در گذشته داشته اید اما اگر در این کار زیاده روی کنید و بخواهید کل صحبت را به خودتان اختصاص دهید، آن دختر تصور می کند که شما می خواهید موقعیت تان را به رخش بکشید. بنابراین فوراً از شما زده می شود و دیگر نمی خواهد جلسات را ادامه دهد. علاوه بر این میل به پز دادن و نیاز به تایید و تحسین دیگران یعنی بی اعتماد به نفسی شما. چرا که این منظور را به دیگران می رسانید که با نشان دادن موقعیت تان می خواهید ضعف های خود را پنهان نگه دارید.

از زبان بدن باز استفاده کنید

میزان علاقه خود را به صحبتهای فرد مقابل نه تنها با کلام بلکه با زبان بدن خود هم به نمایش بگذارید. توجه کنید که زبان بدن شما بیش از ۷۰ درصد روی ارتباطتان با دیگران تاثیر گذار است. پس آن را جدی بگیرید. مثلاً اگر حین صحبت کردن با یک دختر دائماً به ساعت خود نگاه کنید یا به دور و اطراف نگاهی بیندازید این رفتار نشان می‌دهد که شما از ادامه مکالمه با او خسته شده اید و دوست دارید که زودتر صحبت به پایان برسد. علاوه بر این فاصله خود را از لحاظ فیزیکی با او حفظ کنید نه آنقدر نزدیک شوید که فرد مقابل تصور کند وارد فضای خصوصی شده اید و نه آنقدر دور بنشینید که صدای هم را نشنوید.

 

کلام پایانی

آغاز یک رابطه قطعاً نیاز به مهارت و آموزش دارد و نمی‌توان آن را ساده انگاشت. در یک رابطه شما باید هم به زبان بدن خود و حرف هایی که میزنید توجه داشته باشید و هم اینکه رفتارها و صحبت های فرد مقابل را جدی بگیرید. به این نکته مهم توجه کنید که اگر آغاز یک ارتباط خوب پیش نرود یا به دلیل استرس تان، نتوانید یک مکالمه خوب را شروع کنید احتمال آنکه آن رابطه ادامه دار شود بسیار ضعیف است. پس اگر تصور می‌کنید هنوز آمادگی های لازم برای آغاز ارتباط با یک دختر را ندارید پیش از شروع رابطه، حتما از یک متخصص و روانشناس بالینی کمک بگیرید.

1/5 (1 Review)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت