سبک زندگی و موفقیت

رمزگشایی رفتار زنان

برخلاف مرد ها که معمولا مقصود خود را مستقیم می گویند زن ها گاهی مبهم و دو پهلو سخن میگویند و این امر برای شناسایی منظور آن ها دشوار است. مخصوصاً اگر در دوران نامزدی هستید شناخت زنان اهمیت زیادی دارد. در این زمینه بهتر است که رفتارهای زنها را بشناسید تا کمتر دچار سوءتفاهم شوید. برای کسب اطلاعات در مورد رمزگشایی رفتار زنان ادامه مقاله را دنبال کنید.

رمزگشایی رفتار زنان

تفسیر حرکت ها و رفتارهای زن ها مخصوصاً در جلسات آشنایی اهمیت زیادی دارد. برخی از رایج ترین روش های تفسیر رفتار و حرکات  شامل موارد زیر می شوند:

لبخند زدن

خیلی از مردم فکر می کنند که وقتی کسی لبخند میزند یعنی اینکه بسیار خوشحال و راضی است در حالی که برای برخی از زنها اینگونه نیست و آنها ممکن است که هنگام ناراحتی و خشم هم لبخند بزنند. در چنین شرایطی بهتر است به جملات زنی که صحبت می کند بیشتر توجه کنید تا لبخند او. اگر در اولین ملاقات با با زنی مشاهده کردید که طوری  لبخند می زند که دندانهایش دیده می شود و چشمانش چروک می خورد یعنی این که از شما خوشش آمده و مورد پسند هستید البته اگر جملاتی که می گوید متناسب با همان لبخند باشد. از دوران نوزادی هم دختر ها معمولاً بیشتر از پسرها لبخند می زنند.

کج کردن سر

وقتی زنی موقع صحبت کردن سرش را کج می کند به شما نشان می دهد که به صحبت‌های شما گوش می دهد یا میخواهد باز هم به حرف زدن ادامه دهید. خیلی از زنها موقعی که می خواهند با افرادی که بر آنها مسلط هستند صحبت کنند سر خود را ناخواسته کج می کنند. کج کردن سر ممکن است این پیام را برساند که فرد تحت کنترل شما است و بعضی از مردها تصور می‌کنند که وقتی زن سرش را کج می کند یعنی اینکه تحت کنترل آنها در حالی که ممکن است منظور چیز دیگری باشد. اگر زنی میخواهد خودش را با اعتماد به نفس نشان دهد بهتر است که سرش را ثابت نگه دارد.

ارتفاع و فضا

وقتی که میبینید زنی در جایی نشسته و سعی دارد که خودش را جمع و جور کند که فضای کمتری را اشغال کند یعنی اینکه می‌خواهد نشان دهد تحت کنترل مرد است و در اقتدار او می باشد. زنی که موقع نشستن شل و وارفته می نشیند و فضای زیادی را اشغال می کند یعنی این که خواستار احترام و توجه است و می‌خواهد کنترل اوضاع را در دست بگیرد.

آرامش در حالت بدنی

حالت بدن زنها هنگام صحبت کردن یا گوش دادن می تواند پیام هایی را به شما برساند. زنی که موقع صحبت کردن با موها یا طلایش بازی می کند یا اینکه بازوهایش و یا به گردنش چنگ می اندازد یعنی اینکه مضطرب یا ناراحت است. در حالی که برخی از مردها فکر میکنند که این رفتار های زنان یعنی این که از آنها خوششان آمده یا اینکه به آنها علاقه دارد. این نوع بیقراری ها یعنی آشفتگی و استرس. به عنوان یک مرد بهتر است که بتوانید حالت های بدنی زن ها را متوجه شوید. برای یک فرد اهمیت دارد که شما رفتار ها و احساسات او را متوجه شوید و اگر در شرایط خاصی قرار دارد متناسب با آنها رفتار کنید.

سر تکان دادن

زنها بیشتر از مردها موقع صحبت کردن سر خودشان را تکان میدهند. سر تکان دادن در زنها و مردها یعنی اینکه به صحبت‌های شما مشتاقانه گوش می دهند و می خواهند که حرف هایتان را ادامه دهید. به عنوان یک زن حواستان باشد اگر حین صحبت کردن یک مرد موافق حرفهای او نیستید و یا می خواهید به آنها نقدی وارد کنید سرتان را تکان دهید چرا که این علامت را به آنها نشان می‌دهد که شما کاملاً موافق نظر او هستید. سر تکان دادن زیاد هم نشانه مطیع بودن و توافق است.

به جلو رفتن

خیلی از زن ها موقع بحث سخت و طولانی به سمت جلو خم می شوند. این رفتار گاهی می‌تواند به عنوان نشانه ناخوشایندی تفسیر شود. برای مردها اهمیت دارد زبان بدن با مکالمه زن تناسب داشته باشد. گاهی این رفتار زن ها می تواند نشانه ای از ناز و عشوه در آنها باشد. اگر در یک محیط کاری و حرفه‌ای هستید این رفتار آنها ممکن است نشانگر این باشد که آن ها بسیار مشغول هستند.

ژست های دست

بعضی از زن ها موقع صحبت کردن مخصوصاً وقتی که تحت تاثیر احساسات شان هستند دست های خود را تکان می دهند. تکان دادن دست نشان می دهد که زن غرق در احساسات است. برای زنها اهمیت دارد درک کنید که بعضی از زن حرکات دست که در بالای شانه قرار دارد یعنی اینکه تحت کنترل خودشان نیستند. اگر زنی می‌خواهد در مکالمات قاطع و محکم به نظر برسد و یا قدرت خودش را نشان دهد حرکات دست او باید پایین تر از کمر باشد.

دست دادن

چگونگی تحصیل دادن زن اهمیت زیادی دارد و اگر زنی شل و وارفته دست دهد یعنی اینکه به گیرنده این پیام را می‌رساند که او فردی مطیع، خجالتی و یا عصبانی است. از طرف دیگر دست دادن محکم نشان دهنده آن است که آن زن اعتماد به نفس بالایی دارند و می خواهد شرایط و اوضاع را کنترل کند.

چرخاندن چشم

خیلی از زن ها وقتی که چشم هایشان را می چرخانند یعنی اینکه ناامید و یا حوصله هستند. وقتی که زنی را می بینید در حین مکالمه چشمهایش را می چرخاند اما کلامی آرام دارد می خواهد صبرش را به شما نشان دهد اما هر لحظه ممکن است آن را از دست بدهد چرا که کلافه شده است.

ارتباط چشمی

ارتباط چشمی مستقیم می توانند به روش های مختلفی تفسیر شود. زنهایی که در حین مکالمه به چشمان فرد نگاه میکنند نشان می دهند که به هیچ عنوان تابع فرد مقابل نیستند. بعضی از نمادهای ارتباط چشمی مستقیم زن را علامت جذابیت میدانند. اگر زنی هم حین مکالمه به چشمان مرد نگاه می کند کند به معنای این است که او مطیع است مخصوصا اگر زنی به پایین نگاه کند نوعی ژست عاشقی را نشان می دهد.

دست به سینه نشستن

دست به سینه بودن یک زن می تواند چند نشانه داشته باشد. بسیاری از آن‌ها اگر در مکالمه احساس کنند که فرد مقابل می‌خواهد حرفشان را به آنها تحمیل کند و یا احساس تهدید کردن داشته باشند این ژست را می گیرند. البته دست به سینه بودن معنای دیگرش می تواند مخالف با عقاید فرد مقابل باشد. برخی از آن‌ها موقعی که از صحبت کردن خسته شده‌اند و حوصله شان سر می رود دست به سینه می نشینند.

ضربه زدن با انگشت

زنی که صحبت کردن با انگشتش روی میز ضربه میزند نشان می دهد که دچار بی‌قراری و خستگی شده است و دوست دارد زودتر به مکالمه با شما پایان دهد. او احتمال دارد صبرش لبریز شده باشد و یا از موضوع ناراحت باشد. اگر چنین نشانی را در زن دیدید صحبت خود را با او کوتاه کنید.

کف دست باز

بسیاری از زنان تابع کف دست خود را نشان میدهد. مچ دست برهنه یا کف دست نشان از این دارد که زن آماده است تا هر آنچه را که به او می گویید انجام دهد و کاملاً مطیع شما باشد. چنین زنی در مقابل خواسته‌های شما کاملا فرمان بردار است.

انداختن پا روی هم

بعضی از زن ها ممکن است به صورت طبیعی و از روی عادت پای خود را روی همدیگر می اندازند اما اگر زنی در ابتدا صحبت خود را آغاز کند و بعد این کار را انجام دهد یعنی اینکه می‌خواهد مسئله مهمی را مطرح کند. اگر زنی موقع نشستن یا ایستادن پایش را روی هم اندازد یعنی اینکه از صحبت با فرد مقابل استرسی شده یا بسیار عصبانی است.

پلک زدن سریع

بعضی از مردها تصور می کنند که پلک زدن های سریع یعنی این که زن شیفته آنها است. آنها این کار را نشانه از عشق و ناز می بینند در حالیکه همیشه اینگونه نیست. گاهی رفتار می تواند نشان دهنده این باشد که زن ناراحت یا نگران است. اگر موقعی نزدیک شدن به یک زن متوجه شدید که او پلک زیاد می زند یعنی اینکه احساس تهدید می کند.

حالت چهره

برخی اوقات استفاده از حالت چهره زن به شما در شناخت احساسات کمک زیادی می‌کند چرا که هر زنی هر کاری هم کند نمی تواند احساس خوشایند یا ناخوشایند خود را از چهره اش پنهان کند و بالاخره آشکار می شود. وقتی زنی خوشحال باشد لبخند کوچکی در گوشه لبش پیدا می شود و اگر ناراحت و غمگین باشد این احساس را از چهره اش متوجه می شوید و آنگاه زمان تغییر مکالمه با او است.

 

دلایل ناراحتی زنان از مردان

اکنون که تا حدودی با رمزگشایی رفتار زنان آشنا شدید بهتر است بدانید که چه رفتارهایی می‌تواند زنها را ناراحت کند. برخی از آنها شامل موارد زیر هستند:

توجه

یکی از چیزهایی که می تواند زن ها را ناراحت کند بی توجهی مردان به آنها است. یادتان باشد وقتی زنی میخواهد حرف بزند اگر در حال چک کردن گوشی خود هستید آن را متوقف کنید و یا کار دیگری مانند تماشای تلفن یا کتاب خواندن را کنار بگذارید و به حرفهایش با دقت و مشتاقانه گوش دهید. اگر قرار ملاقاتی با یک زن دارید سعی کنید تمام حواستان به سمت او باشد و به دور و اطراف یا جای دیگری نگاه نکنید. اینکه شما بخواهید موقع غذا خوردن پیام های خود را چک کنید یا وسط حرف او بپرید و موضوع را عوض کنید رفتاری توهین آمیز تلقی می شود که آن زن به راحتی نمی تواند آن را فراموش کند.

درک

یکی از ایراداتی که آقایان دارند این است که معمولا وقتی خانمی شروع به شکایت می کند فورا دنبال راه حل هستند و می‌خواهند مشکلش را حل کنند در حالی که هدف آنها صرفا مطرح کردن مسئله با شما و درک و همدلی با شما است نه چیز دیگری. اگر موقع صحبت کردن با یک زن همدلی و درک بالایی از خود نشان ندهید یا اینکه مسئله را سطحی نگاه کنید احتمالا دیگر نمی خواهد شما را ببیند یا به خودش قول می‌دهد که از این به بعد مسائل را با شخص شما در میان نگذارد.

گوش کردن غیر دفاعی

این مسئله زمانی اهمیت دارد که شریکتان از دست شما ناراحت است و می خواهد با شما صحبت کند. اینکه بخواهید به او حمله کنید یا جواب توهینش را بدهید و جر و بحث راه بیندازید فقط مشکل را بدتر می کنید. پس تا میتوانید با دقت به حرف های آن گوش دهید بدون آنکه قضاوت کنید. احساسات همسرتان را درک کنید و بدانید که وقتی موضوعی او را ناراحت کرده است این که در آن لحظه بخواهید توجیه کنید یا دلایل منطقی خود را وسط دعوا بیاورید چیزی را درست نمی کند. طبق تحقیقات مردهایی که می توانند خشم خودشان را کنترل کنند در رابطه با زن ها هم موفق تر هستند.

همدلی

از جمله کارهایی که باعث ناراحتی یک زن میشود این است که شما سعی کنید فقط با منطق تان وارد موضوع شوید و احساس و عواطف را کنار بگذارید. وقتی یک مرد با مرد دیگری صحبت می کند شاید این مسئله اهمیتی نداشته باشد اما موقع صحبت کردن با یک زن بهتر است اصول مهمی را بدانید تا بتوانید در رابطه خود موفق باشید.

اگر فکر می کنید بخواهید هر بار همدلی نشان دهید همسرتان بد عادت می شود پس این نکته را به خاطر بسپارید که رابطه شما دوام چندانی نمی آورد. نشان دادن درک و شفقت مهارت شما را در رابطه با یک زن آشکار می کند. وقتی مردی دائماً با عصبانیت جواب زن را دهد یا اینکه هر بار از از دید خودش به مسائل نگاه کند و احساساتش را نادیده بگیرد برای آن زن دیگر جذاب نیست و باعث می شود که رابطه اش وارد چالش هایی جدی شود.

 

کلام آخر

معمولاً زن ها بهتر می توانند زبان بدن را متوجه شوند اما این کار برای مردها به آسانی میسر نیست و آنها به آموزش نیاز دارند. شما میتوانید از طریق رفتارها و حرکات زن شناختی از او به دست بیاورید و این رابطه تان کمک زیادی می کند. اگر در این زمینه سوالاتی دارید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از متخصصان را از درمانگران با تجربه ما در کلینیک روانشناسی همراه کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت