تست های روانشناسی

تیپ شخصیتی ENFP

تیپ شخصیتی ENFP | پیکارگر

برون گرا – شهودی – احساسی – ادراکی

معرفی تیپ شخصیتی ENFP

شخصیت پیکارگر یک روح به‌راستی آزاد است. افراد با تیپ شخصیتی ENFP اغلب به مهمانی‌ها جان می‌بخشند، اما کمتر به هیجان محض و لذت بردن از لحظه علاقه‌مند هستند تا بهره‌گیری از ارتباطات اجتماعی و عاطفی که با دیگران دارند. این افراد جذاب، مستقل، پرانرژی و دلسوز را که 7% درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، مطمئناً می‌توان در هر جمعیتی شناخت.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی ENFP

در برقراری روابط عاشقانه، کمتر کسی در اطرافتان پیدا می شود که به اندازه تیپ شخصیتی پیکارگر برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و تجربیات خود با دیگران، هیجان داشته باشد. برای افرادی با تیپ شخصیتی ENFP، روابط، فرایند لذت بخشی از تخیلات و تجربیات مشترک هستند که فرصتی برای پیوند با روح فردی دیگر را فراهم می سازد. افراد پیکارگر روابط عاطفی خود را جدی می گیرند و برای کسی که قلب خود را به او داده اند، بی وقفه و بی چون و چرا فداکاری می کنند.

در مرحله ی آشنایی و قرار ملاقات، اگر فرد پیکارگر بتواند روال رسمی شروع رابطه را تحمل کند، با محبت زیاد علاقه خود را به طرف مقابل نشان می دهد و همه ی تلاش خود را برای ایجاد یک رابطه قوی انجام می دهد و به هر طریقی که شده ایثار و قابل اطمینان بودن خود را نشان می دهد.

روابط دوستی تیپ شخصیتی ENFP

افراد با تیپ شخصیتی ENFP، به عنوان یک دوست، همیشه سرزنده و حمایتگر هستند و ایده های خود را دیگران در میان می گذارند و ایده ها و احساسات دیگران را با ذهنی باز می پذیرند. این گرما و صمیمیتِ افراد پیکارگر باعث می شود که دیگران را به طرف خود جذب کنند و در نتیجه حلقه ی بزرگی از دوستان را در اطراف خود داشته باشند. افراد پیکارگر، دوستی را مانند هر رابطه ی دیگری، فرصتی برای تجربه کردن زوایای دیگری از جهان می بینند.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ENFP

مهمترین ویژگی افرادی با شخصیت ENFP، مهارت های ارتباطی آنهاست، که این ویژگی حتی بیش از هر زمان دیگری ارزشمند است. حتی در مشاغل تحلیلگر سنتی مانند مهندسی، تحلیل سیستم ها و علوم، افراد پیکارگر مهارت زیادی در ایجاد یک شبکه ارتباطی و وفق دادن خود با سبک های ارتباطی مخاطبان خود دارند. این به این معناست که آنها می توانند به راحتی با دیگران کار کنند، نقطه نظرات دیگران را درک کنند و ایده های جدیدی برای پروژه های خود داشته باشند.

بسیاری از پیشرفتهای دنیای مدرن، به دلیل ادغام تحقیقات علمی دیگر در زمینه های غیر مرتبط است و هیچ کس بهتر از فرد پیکارگر آینده نگر، پرانرژی و با استعداد نمی تواند این کار را انجام دهد. افراد پیکارگر، با استفاده از درک اجتماعی استثنائی خود، این منطق را در تعاملات و روابط خود خود نیز به کار می برند تا متوجه شوند که چه چیزی موجب انگیزه پیدا کردن افراد می شود.

این امر باعث می شود افراد پیکارگر جایگاه محکمی در علوم یا خدمات انسانی مانند روانشناسی، مشاوره، تدریس، سیاست، دیپلماسی و بازپرسی داشته باشند. تمام این زمینه ها شباهت دیگری نیز دارند: آنها به طور مداوم در حال توسعه، تغییر و ارائه زوایا و رویکردهای جدیدی هستند. موفقیت در این زمینه ها و محتواها به سادگی امکان پذیر نیست و این همان جایی که افراد پیکارگر می توانند به معنای واقعی بدرخشند.

3.5/5 (4 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت