تست های روانشناسی

تیپ شخصیتی ENTP

تیپ شخصیتی ENTP | مجادله‌گر

برون گرا - شهودی - منطقی - ادراکی

معرفی تیپ شخصیتی ENTP

افراد با تیپ شخصیتی ENTP به‌راستی وکیل مدافع شیطان است. مجادله‌گران این کار را به این دلیل انجام نمی‌دهند که می‌خواهند به هدفی عمیق‌تر یا استراتژیک برسند، بلکه فقط به این دلیل ساده چنین کاری را می‌کنند که برایشان سرگرم‌کننده است.

هیچ‌کس به اندازه مجادله‌گران نبرد ذهنی را دوست ندارد، چرا که این کار به آنها فرصتی برای به‌کار بستن شوخ طبعی خود بدون اینکه به زحمت بیفتند، نشان دادن دانش گسترده خود و ظرفیت ربط دادن ایده‌های پراکنده برای اثبات حرفشان را می‌دهد.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی ENTP

اگر فقط یک چیز وجود داشته باشد که افراد مجادله گر در آن خوب عمل کنند، ایده ها و نوآوری های بی پایان آن ها برای آینده است و این در روابط عاطفی این شخصیت نیز دیده می شود. برای افرادی با تیپ شخصیتی ENTP، رشد کردن اهمیت زیادی دارد و حتی قبل از اینکه شریک عاطفی خود را پیدا کرده باشند، آنها راههایی را تصور می کنند که بتوانند چیزهایی جدیدی را با هم تجربه کنند و در کنار هم رشد کنند.

اگر طرف مقابل آنها با تصورات آنها همخوانی نداشته باشد، موضوع پیچیده خواهد شد، اما زمانی که فردی را پیدا کنند که به اکتشافات ذهنی او علاقه نشان دهد، رابطه آنها عالی خواهد بود. رابطه با شخصیت های مجادله گر به ندرت یک تجربه خسته کننده است. آنها از خلاقیت و اشتیاق خود برای خوشحال کردن و غافلگیر کردن طرف مقابل خود استفاده می کنند.

روابط دوستی تیپ شخصیتی ENTP

افراد با تیپ شخصیتی ENTP در روابط خود به دنبال وفاداری، حمایت و یا بازخورد عاطفی نیستند. آخرین چیزی که آنها دوست دارند بشوند این است که “حق با تو است”، مگر اینکه در یک بحث فکری جدی پیروز شده باشند. آنها در صورت اشتباه کردن، دوست دارند که دیگران اشتباهاتشان را با جزئیات به آنها گوشزد کنند.

برای افراد مجادله گر، امتحان کردن سازش پذیری طرف مقابل، آسان است.  شخصیت های مجادله گر زودرنج هستند و آنها این ویژگی را به شکل بحث و جدل بروز می دهند، به طوری که آنها به راحتی تمام بعد از ظهر خود را صرف بحث کردن در مورد موضوعی می کنند که حتی ممکن است خودشان نیز به آن اعتقاد نداشته باشند.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ENTP

افراد با تیپ شخصیتی ENTP در دنیای شغلی خود، به مفید بودن و مثمر ثمر بودن علاقه دارند. اما به جای اینکه برای کمک به مردم مانند شخصیت دیپلمات پشت میز بنشینند، به ارائه راه حلی هایی برای مشکلات ذهنی و فنی مختلف تمرکز می کنند. افراد مجادله گر، یک تیپ شخصیتی منعطف هستند و از آنجا که ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا آنها به نقطه ای برسند که بتوانند به طور کامل از مهارت ها و ویژگی های خود استفاده کنند، در هر شغلی که وارد می شوند از این ویژگی های خود بهره می برند. 

اگر چیزی وجود داشته باشد که افراد مجادله گر آن را دوست داشته باشند، این انعطاف پذیری ذهن آنها می باشد و هر محیطی که به آنها اجازه دهد، ایده ها، رویکردها و پروژه های جدیدی خلق کنند به آنها این امکان را می دهد که از محدوده ی خلاقیت خود استفاده کنند و دیگران را از مزایای آن بهره مند کنند.

هر شغلی اجازه ی این سطح از قدرت مغزی افسارگسیخته را نمی دهد، اما مشاغلی مانند کارآفرینی، مهندسی، حتی بازیگری و عکاسی به دنبال چنین خصوصیتی هستند. تا زمانی که افراد مجادله گر در مورد نقاط قوت و ضعف خود صادق باشند، آنها می توانند در بیشتر مشاغلی که نیاز به یک خط فکری جدید دارند پیشرفت، کنند.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت