تست های روانشناسی

تیپ شخصیتی ESFP

تیپ شخصیتی ESFP | سرگرم کننده

برون گرا - حسی - احساسی - ادراکی

معرفی تیپ شخصیتی ESFP

اگر کسی را بتوان یافت که خود به خود به رقص و آواز بپردازد، تیپ شخصیتی وی ESFP یا سرگرم‌کننده است. سرگرم‌کنندگان در هیجان لحظه گرفتار می‌شوند و می‌خواهند بقیه نیز چنین احساسی داشته باشند. وقتی مسئله تشویق دیگران به میان می‌آیدT هیچ گونه شخصیتی دیگر به اندازه سرگرم‌کنندگان در بخشیدن زمان و انرژی خود سخاوتمند نیست، و هیچ گونه شخصیتی دیگری چنین سبک وسوسه‌انگیزی ندارد.

افراد با تیپ شخصیتی ESFP که ذاتاً سرگرم‌کننده به دنیا آمده‌اند، عاشق این هستند که در کانون توجه باشند، اما جهان به تمامی صحنه است. بسیاری از افراد مشهور دارای گونه شخصیتی سرگرم‌کننده در واقع بازیگر هستند، اما این افراد دوست دارند برای دوستان خود نیز نمایش بدهند، با شوخ طبعی منحصر به فرد و فروتنانه گپ بزنند، توجه دیگران را جلب کنند و هر بار بیرون رفتن را تبدیل به نوعی مهمانی کنند.

سرگرم‌کنندگان که افرادی کاملاً اجتماعی هستند و از ساده‌ترین چیزها لذت می‌برند و هیچ چیزی برای آنها لذت‌بخش‌تر از خوش گذراندن با گروهی از دوستان خوب نیست.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی ESFP

افراد با تیپ شخصیتی ESFP، افرادی اجتماعی هستند که تفریح را دوست دارند و روحیه ای آزاد دارند. آنها در لحظه زندگی می کنند و عاشق هیجان هستند. طبیعتاً، آنها این سرزندگی و انرژی را از شریک عاطفی خود دریغ نمی کنند. این افراد در روابط عاطفی خود نمی خواهند برای زندگی آینده ی خود برنامه ریزی کنند، بلکه روابط برای آنها مسائلی غیرقابل پیش بینی هستند که تا جایی که امکان دارد از آن لذت می برند.

البته، وقتی که لذت و هیجان چیزی از بین می رود، او از آن دلسرد می شود. افراد سرگرم کننده، فارغ از هر گونه عشق و تعهدی، دائما موقعیت ها و تعهدات خود را ارزیابی می کنند. اگر یک هفته بعد، احساسی مشابه با قبل را نداشته باشند، با جدایی هیچ مشکلی ندارند. اگر این افراد مایل باشند به جای خارج شدن از رابطه، روی روابط خود کار کنند، وقت و هزینه زیادی باید صرف کنند تا متوجه شوند که این کار ارزش این همه زحمت را دارد.

با وجود اینکه، روابط آنها دوام زیادی ندارند، اما واقعا فراموش نشدنی هستند. این افراد، همیشه سرگرمی های جدید و هیجان انگیزی در آستین خود دارند و به معنای واقعی از تمام لحظات وقت گذرانی با شریک عاطفی خود لذت می برند. افراد سرگرم کننده از صمیمیت جسمی لذت زیادی می برند و خود را افرادی مهربان، کنجکاو و روشن فکر نشان می دهند که دوست دارند این لذت را با طرف مقابل خود شریک شوند.

روابط دوستی تیپ شخصیتی ESFP

افراد سرگرم کننده، به نگرش های اجتماعی هیجان زده و غیر قابل جبران، معروف هستند. آنها چیز زیادی را برای خود نمی خواهند و لذت های خود را با ذکاوت، علاقه و خوش بینی با حلقه ی بزرگ دوستان خود، به اشتراک می گذارند. افراد سرگرم کننده، کاوشگران لذت های زندگی هستند و آنها از شریک شدن این تجربه ها با دیگران لذت می برند.

افراد سرگرم کننده، در صورتی که احساس سرزندگی نکنند، زندگی برای آنها هیچ معنایی ندارد. در معاشرت با دوستان، این افراد احساس سرزندگی کرده و بسیار لذت می برند. افراد سرگرم کننده همیشه تعداد زیادی دوست در اطراف خود دارند.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ESFP

افراد با تیپ شخصیتی ESFP، ویژگی منحصر به فردی دارند که آنها را در بعضی مشاغل استثنایی می کند و در برخی دیگر با شکست مواجه می کند. آنها حال و هوای اطراف خود را انعکاس می دهند. وقتی که دوستانشان ناراحت هستند، با دوست خود همدلی و همدردی می کنند و وقتی که یک موقعیت بحرانی پیش می آید، خود را با شرایط وفق می دهند.

تلاش کنید خود واقعی تان را پیدا کنید

تقریباً هر حرفه ای که تمرکز آن بر روی کار کردن با دیگران می باشد، می تواند گزینه ای مناسب و حتی ضروری برای افراد سرگرم کننده باشد تا بتوانند خوشحال و مثمر ثمر باشند.

شخصیت های سرگرم کننده می توانند برنامه ریز، نماینده ی فروش، برنامه ریز سفر و راهنمای تور باشند، چرا که هر کدام از این حرفه ها، بین آنها و مشتریانشان احساس هیجان، انگیزه و تازگی ایجاد می کند.

افراد سرگرم کننده از وقت گذرانی با دیگران و شناخت آنها لذت می برند و حتی در ناامید کننده ترین شرایط نیز، می توانند دیگران را خوشحال کنند. شخصیت های سرگرم کننده همیشه به دنبال چالش های جدید هستند و می توانند مشاور، مددکار اجتماعی، مربی شخصی و وکیل مدافعی فوق العاده و الهام بخش باشند که رضایت مشتری یا کارفرمای خود را جلب می کنند.

وقتی کسی نیاز به کمک فوری داشته باشد، افراد سرگرم کننده می توانند با درایت و اشتیاق، عکس العملی آنی از خود نشان دهند، در نتیجه آنها می توانند در تخصص های پزشکی به ویژه بهیاری و پرستاری افراد موفقی باشند. 

آنها به سرعت در مورد دیگران اطلاعات کسب می کنند و به هنگام مواجهه با افراد مریض یا مجروح، فوراً در رابطه با مشکلشان به آنها کمک می کنند. هر کسی انرژی لازم برای انجام این کار را ندارد و یا مسئولیت مرگ و زندگی را قبول نمی کند. برخی از افراد سرگرم کننده، ترجیح می دهند با خلق زیبایی مردم را هیجان زده و خوشحال کنند. افرادی با این ویژگی شخصیتی، انرژی خلاقانه ی زیادی دارند و بسیاری از آنها در موسیقی، مُد، عکاسی و طراحی داخلی موفق هستند. افراد سرگرم کننده، نسبت به تیپ های شخصیتی دیگر، دارای قویترین حس زیبایی شناسی هستند.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت