تست های روانشناسی

تیپ شخصیتی INFP

تیپ شخصیتی INFP | میانجی‌

درون گرا – شهودی – احساسی – ادراکی

معرفی تیپ شخصیتی INFP

افراد با تیپ شخصیتی INFP آرمانگرایانی واقعی هستند. آنها همیشه به دنبال نشانه‌هایی از خوبی در حتی بدترین افراد و حوادث می‌گردند و در جستجوی راه‌هایی برای بهتر کردن اوضاع هستند. می توان میانجی‌گران را افرادی آرام، کم‌حرف یا حتی خجالتی تصور کرد، اما این افراد شعله‌ای درونی و شور و شوقی دارند که واقعاً می‌تواند بدرخشد.

گونه شخصیتی میانجی فقط 4% جمعیت را تشکیل می‌دهد و متأسفانه خطر بروز سوءتفاهم برای آنها بالا است. اما وقتی افراد همفکر خود را پیدا می‌کنند تا وقتشان را با آنها بگذرانند، هماهنگی که احساس می‌کنند سرچشمه شادی و خوشبختی است.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی INFP

افراد با تیپ شخصیتی INFP در روابط عاطفی خود، ایده آل گرا و رویا پرداز هستند. افرادی با این شخصیت، به قدرت و زیبایی عشق واقعی معتقدند. افراد میانجی از رابطه ی عاشقانه ی خود انتظارات بالایی دارند. آنها ممکن است سالهای زیادی از زندگی خود را، صرف خیال پردازی درباره ی یک رابطه عالی کنند. اما واقعیت رابطه می تواند برای آنها شبیه به یک شوک باشد و این سؤال چالش برانگیز برای آنها پیش می آید: اگر آنها بخواهند در یک رابطه باشند، آیا آرمانهای آنها به خطر می افتد؟

روابط دوستی تیپ شخصیتی INFP

وقتی که صحبت از زندگی اجتماعی افراد با تیپ شخصیتی INFP می شود، این افراد ممکن است متوجه شوند که در مجموعه ای از تناقض ها گرفتار شده اند. افراد میانجی تمایل دارند اوقات خود را به تنهایی سپری کنند، اما در برابر تنها ماندن نیز آسیب پذیرند. آنها احساس پذیرفته شدن و دوست داشته شدن را دوست دارند، اما از وانمود کردن به این که خود واقعی شان نیستند بیزارند و با وجود اینکه در جلب توجه دیگران به سمت خودشان تردید دارند، دوست ندارند که دیده نشوند.

خبر خوب این است که افراد میانجی در کنار دوستان واقعی خود می توانند از این چرخه ناامنی فرار کنند. برای این شخصیت ها، دوستی یک کالای ارزشمند است و فرصتی برای دو نفر می باشد که با هم پیشرفت کنند و زندگی همدیگر را به سوی بهتر شدن تغییر دهند. افراد میانجی به معنای واقعی به این ضرب المثل عقیده دارند که “دوست آن است که گیرد دست دوست، در پریشان حالی و درماندگی.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی INFP

بسیاری از افراد میانجی به دنبال شغلی هستند که نه تنها برای آنها منافع مالی داشته باشد، بلکه بتواند آنها را به تکامل نیز برساند. آنها دوست دارند بدون استرس یا ناراحتی، روز خود را صرف انجام کاری کنند که دوست دارند.

افراد میانجی به عنوان افرادی ایده آل گرا، ممکن است سعی در پیدا کردن شغلی داشته باشند که نیاز آنها به عملگرایی را تأمین می کند و آنها را به آرزوهایشان می رساند. این شخصیت ها ممکن است برای رسیدن به شغل مورد علاقه ی خود زمان زیادی صبر کنند و در نهایت از این که انتظارات آنها در زندگی برآورده نمی شود، دلسرد و نگران شوند.

به نظر می رسد که این شخصیت به مشاغل و حرفه های خاص علاقه ی زیادی دارد. بسیاری از این افراد، با کنجکاوی و علاقه زیادی که به ابراز عقاید و احساسات خود دارند، آرزوی نویسنده شدن را در سر می پرورانند. آنها ممکن است رمان بنویسند، کار آزاد داشته باشند و یا حتی خود را در حال انجام مکاتبات اداری یک سازمان دولتی یا یک شرکت خصوصی ببینند.

با وجود اینکه، این تیپ شخصیتی بدنبال کانون توجه بودن نیست، اما برخی دیگر از افراد میانجی به هنرهای نمایشی علاقه دارند. آنها همچنین ممکن است به عنوان نمایشنامه نویس، آهنگساز و یا طراح رقص، آثار خود را خلق کنند.

افراد با تیپ شخصیتی INFP در هر کاری که انجام می دهند، دوست دارند که احساس کنند برای دیگران مفید هستند. تعجبی ندارد که بسیاری از این افراد مشاغلی را انتخاب کنند که هدف آنها خدمت به دیگران می باشد، مانند مشاور، روانشناس، معلم، پرستار، ممدکار اجتماعی، ماساژدرمانی یا فیزیوتراپی. برای فرد میانجی، هیچ چیز مهم تر از این نیست که بواسطه ی شغل خود بتوانند زندگی کسی را به سوی بهتر شدن تغییر دهند.

5/5 (1 Review)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت