تست های روانشناسی

تیپ شخصیتی INTJ

تیپ شخصیتی INTJ | معمار

درون گرا – شهودی – منطقی – قضاوتی

معرفی تیپ شخصیتی INTJ

افراد با تیپ شخصیتی INTJ به‌تنهایی در نوک قله قرار گرفته‌اند و یکی از کمیاب‌ترین و توانمندترین گونه‌های شخصیتی از حیث توانایی‌های استراتژیک هستند و به‌خوبی از این امر آگاهند. معماران تنها دو درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و زنان این گونه شخصیتی بسیار نادر هستند و فقط 0.8% جمعیت را تشکیل می‌دهند.

به همین دلیل اغلب اوقات پیدا کردن افراد همفکر که قادر باشند با روشن‌ اندیشی بی حد و حصر و مانورهای شطرنج‌وار آنها برابری کنند، کار دشواری است. افراد دارای گونه شخصیتی معمار اهل تخیل و در عین حال قاطع، بلندپرواز و در عین حال گوشه‌گیر و به شکلی شگفت‌آور کنجکاو هستند، اما انرژی خود را بیهوده هدر نمی‌دهند.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی INTJ

افراد با تیپ شخصیتی INTJ، با روابط عاطفی نیز مانند چالش های دیگر برخورد می کنند. آنها به صورت استراتژیکی یک هدف مشخص در نظر می گیرند و برای رسیدن به آن برنامه ریزی می کنند. در یک دنیای کاملاً منطقی، این رویکرد بدون نقص خواهد بود. اما افسوس، چرا که این روش باعث می شود افراد معمار، از عوامل مهمی همچون محبت و غیر قابل پیش بینی بودن ذات انسان غافل شوند. 

پیدا کردن افراد سازگار، می تواند چالش خاصی برای آنها باشد. آنها به ندرت مسائل را همان طوری که هستند می پذیرند، افراد معمار همیشه در ذهن خود دنیایی می سازند که با واقعیت فرق زیادی دارد. فردی که وارد دنیای آنها می شود باید با فانتزی ذهنی آنها همخوانی داشته باشد. در صورتی که انتظارات و ایده آل های شخصیت معمار از یک رابطه عاشقانه، غیر واقع بینانه باشد، هیچ کس قادر به تحقق بخشیدن به تخیلات ذهنی او نیست.

روابط دوستی تیپ شخصیتی INTJ

افراد معمار با شخصیت زیرک و مرموز خود، مورد پسند هر کسی نیستند، ولی خودشان با این موضوع مشکلی ندارند. در بیشتر موارد، این افراد، شیفته ی معروف بودن نیستند. آنها وقت و انرژی خود را صرف فقط یک نفر نمی کنند و به سختی می توان آنها را شناخت. اما این موضوع به این معنی نیست که آنها جمع گریز هستند یا دوستان زیادی ندارند. درحقیقت، هیچ چیز برای شخصیت معمار هیجان انگیزتر از این نیست که با کسی دوست شوند که واقعاً توجه آنها را به خود جلب کرده باشد. 

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ENFP

افراد با تیپ شخصیتی INTJ در مشاغل فنی و تجربی به بهترین شکل می توانند بدرخشند. اما این شخصیت ها به هر حرفه ای بسنده نخواهند کرد. آنها دوست دارند که وارد چالش های معنادار شوند و راه حل های خوبی برای مشکلات مهم پیدا کنند و فقط با اعداد و ارقام سر و کار نداشته باشند.

افراد معمار دوست دارند در استفاده از بزرگترین نقاط قوت خود آزاد باشند. تعداد کمی از تیپ های شخصیتی، می توانند اصول پیچیده را به راهکارهایی عملی و روشن تبدیل کنند. افراد معمار می دانند که در زندگی حرفه ای خود چه چیزی را می خواهند ارائه دهند، برای آنها هر شغلی که نتواند از مهارت ها و دانش آنها به نحو احسن استفاده کند، یک  فرصت تلف شده می باشد.

شروع کار از پایین ترین سطح نردبان شغلی می تواند برای افرادی با شخصیت معمار ناامید کننده باشد. آنها در اوایل کار خود ممکن است از وظایف معمولی و آسانی که به عهده آنها گذاشته می شود، خسته شوند. این افراد، ایده های خلاقانه و خارج از چارچوبی دارند. آنها ممکن است بدون در نظر گرفتن سیاست های محیط کار، برای جلب توجه رئیس و همکاران خود تلاش کنند.

خبر خوب این است که، افراد معمار با گذر زمان می توانند توانایی هایی خود را به طور مؤثری به نمایش بگذارند که به سادگی نمی توان آن را نادیده گرفت. حتی زمانی که افراد اطراف آنها تحت تأثیر تفکر گروهی قرار می گیرند، شخصیت معمار می تواند جو را آرام کند و دلیل مشکل را پیدا کند و آن را رفع کند. آنها تا زمانی که همکارانشان را از خودشان نرانند، می توانند در حرفه خود پیشرفت کنند و استقلال لازم را برای ارائه ایده های خود به دست آورند.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت