تست های روانشناسی

تیپ شخصیتی ISFP

تیپ شخصیتی ISFP | ماجراجو

درون گرا – حسی – احساسی – ادراکی

معرفی تیپ شخصیتی ISFP

شخصیت ماجراجو هنرمندانی واقعی هستند، اما نه لزوماً به معنای متداول کلمه و اینکه در فضای باز به نقاشی مناظر مشغول باشند. اگرچه خیلی اوقات به‌خوبی می‌توانند چنین کاری را هم انجام بدهند. بلکه مسئله این است که آنها از زیبایی‌شناسی، طراحی و حتی انتخاب‌ها و اعمال خود برای فشار وارد کردن به محدودیت‌های قراردادهای اجتماعی بهره می‌گیرند. افراد با تیپ شخصیتی ISFP از پشت کردن به انتظارات سنتی با انجام آزمایش‌هایی در زمینه زیبایی و رفتار لذت می‌برند.

افراد ماجراجو در دنیایی نفسانی و رنگارنگ زندگی می‌کنند که از ارتباطات با افراد و ایده‌ها الهام گرفته باشد. شخصیت‌های ماجراجو از بازتفسیر این ارتباطات، ابداع دوباره و آزمودن خودشان و دیدگاه‌های جدید لذت می‌برند. هیچ نوع شخصیتی دیگری بیش از آنها به کنکاش و آزمایش به این طریق دست نمی‌زند. این امر حس خودانگیختگی را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود افراد ماجراجو حتی برای دوستان نزدیک و عزیزان خود هم غیرقابل پیش‌بینی به نظر برسند.

با این همه، افراد ماجراجو قطعاً درونگرا هستند، و وقتی از کانون توجه خارج می‌شوند، تا تنها باشند و دوباره نیرو بگیرند، باعث غافلگیر شدن بیشتر دوستان خود می‌گردند. هرچند تنها شدن افراد با نوع شخصیتی ماجراجو به این معنی نیست که بیکار می‌نشینند. آن‌ها از این زمان برای درون‌نگری، ارزیابی و بازارزیابی اصول خود بهره می‌گیرند. افراد ماجراجو بجای اینکه در گذشته یا آینده متوقف شوند، در مورد اینکه چه کسی هستند، فکر می‌کنند. وقتی از غار تنهایی خود برمی‌گردند، متحول شده‌اند.

افراد با تیپ شخصیتی ISFP در زندگی به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای پیشبرد اشتیاق خود هستند. رفتارهای پرمخاطره مانند قماربازی و ورزش‌های خطرناک در بین این نوع شخصیتی شایع‌تر است. خوشبختانه هم‌سویی آنها با لحظه و محیط به آنها این امکان را می‌دهد تا نسبت به سایرین عملکرد بهتری داشته باشند. افراد ماجراجو همچنین از برقراری ارتباط با دیگران لذت می‌برند و جذابیتی دارند که نمی‌توان در برابر آن مقاومت کرد.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی ISFP

افراد با تیپ شخصیتی ISFP، شخصیت مرموزی دارند و شناخت آنها بسیار سخت است. این افراد با وجود این که بسیار احساساتی هستند، اما از این هسته ی حساس خود مراقبت می کنند، و به جای ابراز احساسات، ترجیح می دهند که به بیشتر به حرفهای دیگران گوش دهند. افرادی با این نوع شخصیت، بیشتر روی طرف مقابل خود تمرکز می کنند و علاقه ای به بیان احساسات خود در مورد یک موقعیت خاص، ندارند.

با وجود این که این روحیه، گاهی می تواند خسته کننده باشد، اما در صورتی که آنها را همانطور که هستند بپذیریم، آنها می توانند افرادی گرم و دلسوز در رابطه باشند. با پیش رفتن رابطه، شریک عاطفی افراد ماجراجو، متوجه می شود که آنها شخصیت پرجنب و جوش و خود انگیخته ای دارند.

این افراد ممکن است، برنامه ریز خوبی برای مدت زمانی طولانی نباشند و وقتی صحبت از راهکارهای منطقی می شود، آنها ترجیح می دهند که طرف مقابلشان سر رشته ی امور را در دست بگیرد، اما هرگز در انجام دادن کارها در زمان حال عملکرد بدی ندارند. افراد ماجراجو، افرادی وفادار و دلسوز هستند و دوست دارند با روشهایی ساده و هیجان انگیز، طرف مقابل خود را غافلگیر کنند.

افراد ماجراجو، غیر قابل پیش بینی هستند. آنها قادرند یک سفر برنامه ریزی شده را لغو کنند تا بتوانند در خانه بمانند و از یار بیمار خود مراقبت کنند. این افراد از وقت گذرانی با شریک عاطفی خود واقعاً لذت می برند و دوست دارند طرف مقابلشان بداند که ارزش زیادی برای آنها دارد.

روابط دوستی تیپ شخصیتی ISFP

فرد ماجراجو در دوستی، راحت ترین فردی است که در اطراف خود می توانید پیدا کنید. این افراد علاقه ای به بحث و گفتگو و یا برنامه های طولانی مدت ندارند. سرگرمی های فکری خسته کننده مانند بحث در مورد سیاستِ اقتصادِ اروپا، توجه آنها را به خود جلب نمی کند. برای افراد ماجراجو، در لحظه زندگی کردن اهمیت زیادی دارد و آنها وقت گذراندن با دوستانشان را برای انجام سرگرمی های معمولی دوست دارند.  

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ISFP

وقتی که صحبت از دنیای شغلی می شود، افراد با تیپ شخصیتی ISFP به چیزی به جز صرفاً یک شغل احتیاج دارند. ثروت، قدرت، ساختار، پیشرفت و امنیت همگی اهدافی هستند که برای افراد ماجراجو کمترین اهمیت را دارند، او بیشتر به آزادی خلاقانه نیاز دارد. افراد ماجراجو دوست دارند به شیوه ای محسوس تخیلات خود را به نمایش بگذارند و فرصتی برای بروز جنبه ی هنری خود داشته باشند.

افراد ماجراجو، به تجربه کردن علاقه دارند و چه بدانند یا ندانند آنها به رواج دهنده مُد معروف هستند. این افراد به دلیل تمایل به ساده و منحصر به فرد بودن می توانند هنرمند، موسیقی دان، عکاس و نیز طراح باشند. راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، برای آنها جذاب تر از محدود بودن به کار اداری است.

محیط کاری کسل کننده مناسب افراد ماجراجو نیست

افراد ماجراجو از بیکار نشستن در محیط های بی روح و بدون تغییر خسته می شوند. آنها روح آزادی دارند و به انعطاف پذیری، فرصت ابتکار و کار متنوع نیاز دارند که آنها را به معنای واقعی درگیر کند. اگر آنها این نیازها را با روحیه رقابتی خود ترکیب کنند، می توانند در ورزشهای انفرادی موفق باشند. افراد ماجراجو ترجیح می دهند در زمان حال زندگی کنند و معتقدند در لحظه زندگی کردن بیشترین اهمیت را در زندگی دارد.

این ویژگی ممکن است گاهی اوقات آن ها را افرادی کوته فکر و بی پروا نشان دهد. این افراد معتقدند که  توجه به مسائل عملی و ملموس و اشیاءی که بتوان آن ها را مشاهده و لمس کرد، ارزش نادیده گرفتن ایده های غیر ملموس و انتزاعی  را دارد.  افراد ماجراجو اغلب احساس می کنند که کنترل کمی روی مسائلی مانند برنامه ریزی برای بازنشستگی دارند – آنها نمی توانند آینده را پیش بینی کنند، بنابراین فکر می کنند که نیازی نیست از حالا نگران آن باشند.

2/5 (1 Review)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت