سبک زندگی و موفقیت

جاری حسود

یکی از ارتباط‌هایی که تازه عروس‌ها باید به آن توجه کنند نحوه رابطه با جاری است. هر چند معمولا رابطه بین جاری‌ها صمیمانه و دوستانه نیست اما با دانستن تکنیک‌هایی می‌توانید آن را مدیریت کنید. گاهی عدم آگاهی و تاثیر پذیری شما می‌تواند باعث شود که اختلافاتی ناخواسته با خانواده همسر پیدا کنید. اگر بتوانید سیاست‌هایی را در رابطه با خانواده همسرتان داشته باشید، رابطه مسالمت آمیزی با آنها خواهید داشت.

 

جاری حسود کیست؟

معمولاً وقتی که فرد جدیدی وارد خانواده می‌شود تمام توجه‌ها به سمت او می‌رود. به همین علت زمانی که عروس جدیدی هم وارد خانواده می‌شود تا مدتی افراد به او توجه می‌کنند و حواسشان به اوست. اما چنانچه‌ای این عروس جاری داشته باشد می‌تواند باعث برانگیخته شدن حس حسادت او شود. در این مواقع جاری‌ها ممکن است برای اینکه بیشتر دیده شوند تلاش کنند که از هم بهتر شوند. اما بدانید که این رفتارها در ابتدای امر و این احساس برانگیخته شدن حسادت کاملاً طبیعی است. بنابراین بهتر است که روی روابط مسالمت آمیز سرمایه‌گذاری کنید و رابطه دوستانه‌ای بدون چشم و هم‌چشمی برقرار کنید.

 

دلیل حسادت جاری چیست؟

گاهی اوقات رفتارهایی که همسر یا خانواده همسر دارند باعث می‌شود که احساس حسادت نسبت به جاری ایجاد شود. برخی‌ها ممکن است ناخواسته از تازه عروس تعریف کنند یا حتی او را مقایسه کنند که این رفتارها قطعاً پیامد ناخوشایندی خواهد داشت. دلیل عمده حسادت جاری می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

رفتار اشتباه خانواده همسر

یکی از عواملی که می‌تواند باعث تیره و تار شدن روابط بین دو جاری شود رفتارهای خانواده همسر و خود همسر است. برخی از خانواده‌ها ممکن است ناخواسته به دلیل اینکه یکی از عروس‌های خود را بیشتر دوست دارند به او احترام بیشتری بگذارند و بیشتر توجه کنند. متاسفانه این نوع رفتارهای دوست داشتن خودش را ناخودآگاه بیشتر نشان می‌دهد. در این شرایط غلبه بر احساس حسادت کار غیر ممکنی است. گاهی اوقات هم که جاری‌ها با یکدیگر خیلی صمیمی می‌شوند خانواده همسر ممکن است احساس بدی داشته باشند به این دلیل که فکر کنند می خواهند توطئه‌ای برای آنها بچینند یا پشت سرشان حرف بزنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله” از خانواده همسرم متنفرم” مراجعه کنید.

مشکلات با همسر

برخی از خانم‌ها به دلیل آنکه روابط دوستانه‌ای نمی‌توانند با همسرشان برقرار کنند و از خانواده او شاکی هستند ممکن است از سر رقابت و حسادت با جاری خود بحث و دعوا کنند و حتی او را مقصر مشکلات خود بدانند. حتی اگر او هیچ نقشی در زندگی شان نداشته باشد. از طرف دیگر هم اگر همسرتان ناخواسته شما را با زن برادر خود مقایسه کند و یا اینکه از او و خانواده‌اش تعریف کند احساس بسیار بدی پیدا می‌کنید. در این شرایط بهتر است که با همسرتان صادقانه صحبت کنید و احساستان را بدون جر و بحث بیان کنید.

افکار قدیمی و غلط

برخی از زن‌ها به علت افکار و باورهای سنتی و قدیمی خود نگاه منفی نسبت به خانواده همسرشان دارند و هیچ وقت نمی‌توانند رابطه مسالمت آمیزی با خواهر شوهر یا جاری‌های خود داشته باشند. در حالی که بهتر است این واقعیت را بپذیرید که خانواده همسرتان یا جاری شما یک انسان مثل بقیه انسان‌ها است و مجموعه‌ای از نقاط مثبت و منفی را دارد و هر آن‌گونه که شما رفتار کنید واکنشش را خودتان می‌بینید. اگر این فکر و باور منفی را کنار نگذارید که جاری مثل یک دشمن است در نهایت خودتان قربانی می‌شوید.

 

نحوه رفتار صحیح با جاری حسود

 

جاری حسود با رفتارهایی که انجام می‌دهد می‌تواند حتی در رابطه شما و خانواده همسرتان هم مسائلی ایجاد کند. این افراد حتی می‌توانند آرامشتان را سلب کنند. مهمترین روش‌های برخورد با جاری حسود رعایت موارد زیر است:

مسیر الگوی خود را تغییر دهید

برای برخورد مناسب با جاری حسود بهتر است که حتماً رفتارهای او را زیر نظر بگیرید. مثلاً اینکه اگر حس می‌کنید که جاری‌تان با شما رقابت می‌کند و یا اینکه دائم منتظر شرایطی است تا از شما کم نیاورد یا بیشتر از شما در چشم خانواده همسر دیده شود بهتر است که مسیر خودتان را از او جدا کنید. سعی کنید که خودتان به سمت کارهای مثبت‌تر بروید و او را هم به سمت آنها دعوت کنید.

به اشتباهات جاری خود فکر نکنید

در این زمینه از شما می‌خواهیم که کمی عمیق‌تر فکر کنید و مانند یک روان تحلیلگر به مسائل بنگرید. یعنی اگر جاری شما اشتباهاتی مرتکب شده است و یا حتی باعث دعواها و مسائلی در زندگی‌تان شده است بهتر است که دوران کودکی او سختی‌های زندگی اش را در نظر بگیرید. این را بدانید که هر کدام از ما انسان‌ها را می‌بینیم اما تمام مسائل و مشکلات و حقارت‌هایی را که تجربه کردند از دیدمان پنهان است. بنابراین به زندگی از زاویه دیگری بنگرید تا درگیر قضاوت اشتباه نشوید.

هدف خود را فراموش نکنید

یکی از راه‌های برخورد با جاری حسودی این است که هدف‌های خودتان را از یاد نبرید. ممکن است که جاری‌تان بخواهد از هر چیزی از شما تقلید کند یا مانند شما رفتار کند. در این شرایط خوشحال باشید که توانسته‌اید حداقل الگویی برایش باشید و حتی اگر عامل این تقلید حسادت باشد باز هم شما ضرر نکرده‌اید. بنابراین به جای آنکه عصبانی شوید که چرا می‌خواهد راه شما را در پیش بگیرد سعی کنید که هدف‌های خودتان را از یاد نبرید.

آرامشتان را حفظ کنید

یکی از راه‌هایی که باید در برخورد با جاری حسود توجه کنید این است که حتماً آرامش خود را حفظ نمایید. اگر بخواهید دائماً پیگیر کارهای جاری حسودتان باشید، وقتتان را برای چیزهای بیهوده تلف کرده‌اید و لذت زندگی را از یاد برده‌اید. هر چقدر شما بتوانید رفتارهای جاری خود را نادیده بگیرید و از کنار آن به راحتی عبور کنید آرامش بیشتری هم خواهید داشت.

انرژی خود را صرف چیزهای مثبت کنید

اگر حسادت جاری شما باعث فشار روانی و تنش در شما شد سعی کنید که به رفتار و حرف‌هایشان اعتنایی نداشته باشید و انرژی خودتان را صرف آن مسائل نکنید. گاهی ممکن است آنقدر از حرف‌های جاری‌تان عصبی شوید که با خودتان گفتگوی درونی پیدا کنید و بعد متوجه شوید که چندین ساعت وقتتان را صرف چیزی کرده‌اید که ارزشش را نداشت. بنابراین سعی کنید که احساس اعتماد به نفس و ارزشمندی خود را داشته باشید و عروس خوبی برای خانواده همسرتان باشید تا حتی ‌حرفهای جاری‌تان نتواند دیدگاه آنان را نسبت به شما عوض کند.

رفتار خود را بازبینی کنید

گاهی بهتر است که نگاهی به رفتارهای خودتان بیندازید و متوجه شوید که آیا ناخواسته کاری کردید که باعث برانگیخته شدن حس حسادت جاری‌تان شده است یا خیر. این را بدانید که خیلی از افراد نمی‌دانند که رفتار مناسب چیست و چه حرف‌هایی نباید به جاری زده شود و چه کارهایی نباید هرگز در حضور خانواده همسر انجام شود.

 

چگونه از جاری‌ها دوست بسازیم؟

 

این را بدانید که وقتی شما ازدواج می‌کنید وارد خانواده جدیدی می‌شوید که عضوی از آن خانواده به حساب می‌آید. بنابراین اگر مهارت‌ها و روابط بین فردی را بدانید خیلی زود می‌توانید بهترین لحظات و خاطره‌ها را در کنار خانواده همسرتان بسازید. شما می‌توانید رابطه مسالمت آمیز و دوستانه‌ای با جاری خود داشته باشید و خانواده برادر شوهرتان را مثل خانواده خودتان بدانید. این رفتارها در آینده هم به نفع شما تمام می‌شود به این دلیل که فرزندان شما هم می‌توانند ارتباطات خوبی با خانواده عمو خود داشته باشند. بنابراین بهتر است که کلیشه‌های ذهنی خود را کنار بگذارید و از این باورهای قدیمی در مورد اقوام شوهر دور شوید. جاری شما هم مثل بقیه می‌تواند برایتان یک دوست باشد و این شما هستید که فقط نامش را جاری گذاشته‌اید در حالی که در پس ذهنتان ممکن است محتوای منفی از آن ساخته باشید که کاملاً با واقعیت فرق دارد.

اکثر خانواده‌ها دوست دارند که فرزندانشان دوستان پایدار با روابط عالی داشته باشند اما نگرانی‌شان از این است که این دوستی‌ها ممکن است دوامی نداشته باشد و از طرف دیگر شناختی هم از آن افراد نداشته باشند. در حالی که اگر فرزندان شما در آینده بتوانند رابطه خوبی با پسرعموها یا دخترعموهای خود داشته باشند شما هم خیالتان راحت است و از طرف دیگر همچنان ارتباطات خانوادگی مسالمت آمیزی هم خواهید داشت. بنابراین بهتر است که جاری خود را یک دوست بدانید و با حسن نیت به سمت او بروید و به او بگویید که هدفتان چیست. هرچند حواستان باشد که هرگز رازها و اسرار خانوادگی شخصی خود را به هیچ یک از خانواده همسرتان نگویید. خانواده همسر هر چقدر که از مسائل و مشکلات شما کمتر بدانند به نفعتان است.

 

کلام پایانی

روابط با خانواده همسر نیازمند دانستن خیلی از مهارت‌های ارتباطی است که آنها را در هیچ دانشگاه و مدرسه‌ای نیاموخته‌ایم. گاهی ممکن است اطرافیانتان بخواهند از سر دلسوزی پند و اندرزهایی به شما بدهند در حالی که هیچ تخصصی ندارند و این راهکارها می‌تواند شما را به بیراهه ببرد. بنابراین بهتر است که با یک فرد آگاه و متخصص مثل یک مشاور خانواده با تجربه مشورت کنید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت