سبک زندگی و موفقیت

دلایل بی میلی جنسی مردان 

مشکلات جنسی در مردها می تواند به عدم رضایت زناشویی منجر شود. سردمزاجی یا بی میلی جنسی دلایل متعددی دارد و اگر درمان ضورت نگیرد نمی تواند خود به خود برطرف شود. چنانچه می خواهید در مورد دلایل بی میلی جنسی در مردان مطالب بیشتری بدانید تا آخر این مقاله با ما همراه شوید.

دلایل بی میلی جنسی مردان 

برخی از این بی میلی ها هیچ ربطی به روابط جنسی و آمیزش ندارند ، بلکه مربوط به برخی رفتارهای زنان می شود که در نهایت باعث بی میلی جنسی مردان می گردد و به همین دلیل درست به اندازه مشکلات جنسی اهمیت دارند. 

1-زنانی که از روابط جنسی لذت نمی برند.

این موضوع شامل زنانی می شود که: 

در مورد آمیزش اظهار نظرهای اهانت آمیز می کنند .

هنگام صحبت در مورد آمیزش، خجالت زده می شوند.

اغلب با اکراه حاضر به برقراری ارتباط جنسی می شوند.

وقتی شوهرشان اظهار تمایل می کند، او را نکوهش می کنند. 

طرز تفکر “بهتر است زود تمامش کنیم” دارند یا طوری رفتار می کنند گویی آمیزش نوعی شکنجه است.

چرا این مسئله باعث بی میلی مردان می شود؟

روابط جنسی یکی از راه هایی است که مردان عواطف و حساسیت هایشان را به زنان نشان می دهند. وقتی زنی طوری برخورد می کند گویی از آمیزش خوشش نمی آید یا سردی جنسی دارد ، مردان احساس بد بودن، اشتباه، کثیفی و شرمندگی می کنند و نیز احساس می کنند کمتر از زنان خویشتن دار هستند. همچنین باعث می شود مردان فکر کنند به اندازه کافی خوب نیستند اگر یک مرد واقعی باشد ، زنش نباید چنین احساسی داشته باشد . شاید زنی آمیزش را دوست داشته باشد ، ولی در نشان دادن علاقه اش معذب باشد. لا این همه، همسرش باز هم احساس می کند باید خودش را در مقابل او محافظت کند و در نتیجه بی میل خواهد شد. یک مرد نمی تواند قلبش را به روی زنی بگشاید که می پندارد او یا امیالش “اشتباه” هستند. 

چرا زنان این کار را می کنند؟

دلایل متفاوتی وجود دارد:

*نظریه خرافی: مردان، زنی را که از آمیزش لذت ببرد، محترم نمی شمارند.

در کودکی به بسیاری از ما گفته شده است: “به هیچ مردی علاقه ات را نشان نده و گرنه به تو احترام نمی گذارند و تو را به عنوان دختر خوب برای ازدواج در نظر نمی گیرند.” بنابراین ما امیال جنسی خود را سرکوب می کنیم ، با این امید که بد نام به نظر نرسیم . این خرافات فرسنگ ها با حقیقت فاصله دارد. اکثر مردان همسری دوست دارند که از آمیزش جنسی لذت ببرد ، چون باعث می شود آنها هم راحت باشند.

*ممکن است آمیزش را دوست داشته باشید، اما از نحوه رفتار شوهرتان خوشتان نیاید. 

اگر رفتارتان طوری است که انگار از آمیزش لذت نمی برید از خودتان بپرسید: اگر شوهرم طور دیگری رفتار می کرد، آیا لذت می بردم؟ اگر پاسختان مثبت است ، با شوهرتان در این مورد صحبت کنید و نیازهایتان را بیان نمایید . حتی مراجعه برای مشاوره های جنسی هم می تواند موثر باشد. دلیل دیگری که موجب کاهش میل جنسی می شود، به وجود آمدن تنش در رابطه است. خشم سرکوب شده، آزردگی و عدم اطمینان، در نهایت اشتیاق و هوس بین شما و شوهرتان را از بین می برد. 

*امکان دارد شما آمیزش را دوست نداشته باشید. 

اگر فکر می کنید مشکلتان عمیق تر و فراتر از موارد ذکر شده است و شما از آمیزش لذت نمی برید ، پیشنهاد می شود به یک مشاور جنسی مراجعه کنیدتا دریابید چه موانعی بر سر امیال جنسی تان وجود دارد. 

2-زنانی که هرگز برای برقراری ارتباط، پا پیش نمی گذارند.

 

مردان نسبت به زنانی که هیچ وقت مبادرت به برقراری رابطه نمی کنند، بی میل می شوند. آنها احساس می کنند تحت کنترل هستند یا اینکه دستشان انداخته اند و زیر نفوذ قرار دارند و تمام این ها باعث خشمشان می شود. 

چرا این موضوع موجب بی میلی مردان می شود؟ 

اگر شما به ندرت به همسرتان نزدیک شوید، او در نهایت احساس می کند تنها کسی است که همواره اصرار می ورزد . هر چه باشد، نزدیک شدن به کسی، یک خطر کردن احساسی است. شاید شخص مورد نظر حوصله نداشته باشد، شاید در آن لحظه آمادگی نداشته باشد. وقتی شما پا پیش نگذارید، شوهرتان در مورد زندگی جنسی تان احساس مسئولیت می کند. به خاطر داشته باشید: مردان در این مورد هم به اندازه کافی احساس مسئولیت دارند. اگر آنها فکر کنند که بار تمام ریسک های جنسی بر دوششان است ، احساس خشم و بی میلی می کنند. 

چرا زنان این کار را می کنند؟ 

زنان به دلایلی مشابه همان که علاقه شان را به آمیزش پنهان می کنند ، این کار را انجام می دهند- ما می پنداریم پیش قدم شدن برای آمیزش ، نشانگر آن است که ما دوست داریم رابطه داشته باشیم . امکان دارد به طور کلی از داشتن آمیزش پرهیز کنیم، امکان دارد اگر در مقاطع دیگر رابطه مان احساس ضعف کنیم، با پرهیز از آمیزش بر شوهرمان اعمال قدرت کنیم . ولی در نهایت باعث خشم و ناامیدی همسرمان می شویم . 

راه حل 

دنبال شوهرتان بروید و به او نشان بدهید که آمادگی اش را دارید ! مطمئنا او هم ممکن است گاهی شما را پس بزند. ولی در نهایت احساس خواهد کرد همان قدر که او شما را می خواهد ، شما نیز او را می خواهید . 

3-زنانی که به خودشان نمی رسند.

آقایان با مشاهده ظاهر نامناسب و بد ما ، تمایلشان را از دست می دهند، درست همانطور که ما با دیدن ظاهر بد آنان بی میل می شویم. ممکن است این را به ما نگویند، حتی شاید چنین چیزی را انکار کنند. اما این اتفاق روی می دهد. 

چرا این موارد موجب بی میلی مردان می شود؟

مردان از لحاظ ظاهری بسیار تحریک پذیرتر از زنان اند. همان طور که به راحتی به واسطه ظاهر راغب می شوند، به همان نسبت نیز تمایلشان را از دست می دهند. 

چرا زنان چنین کاری می کنند؟ 

هیچ دلیل روانی برای توضیح این مسئله وجود ندارد. ممکن است هر دلیلی داشته باشد. تنبلی، تکذیب، عدم آگاهی، سرگرم بودن با بچه ها، عدم آموزش در مورد بهداشتو سلامتی . مسئله اصلی این است: مردان از این که ما خودمان را نادیده بگیریم و بی مبالات باشیم همان قدر درچار بی رغبتی می شوند که ما با دیدن این مسئله در مردی، بی میل می شویم. 

راه حل 

*از خود بپرسید: اگر مرد بودید ، به سوی زنی مانند خودتان جذب می شدید؟ شما هرگز از لحاظ جسمی کامل نخواهید بود، اما می توانید زیبایی خوشایندی داشته باشید. فهرستی از مواردی که کمک می کند تا جذاب تر جلوه کنید ، تهیه نمایید ، مثل مدل موی جدید، انواع کرم ها و لوسین ها و…

*آنچه می خورید اثر مستقیم بر شما دارد.بوی بد دهان با بوی بد تن ، معمولا نشانه یک رژیم غذایی بد و نامناسب است. تصمیم بگیرید که غذاهای تازه و سالم بخورید . ظاهرتان بهتر خواهد شد. احساس بهتری خواهید  داشت وخوشبو تر و خوش ذائقه تر خواهید شد. 

*ورزش باعث می شود ظاهر و احساس دلپذیرتری داشته باشید. زنانی که به طور مرتب ورزش می کنند، از روابط جنسی ، بیشتر لذت می برند. نوعی فعالیت فیزیکی در زندگی تان بگنجانید، مانند پیاده روی ، فعالیت در باشگاه های ورزشی ، دوچرخه سواری یا حتی حرکات ورزشی با موسیقی مورد علاقتان . 

4-زنانی که بدن خود را دوست ندارند و خودشان را تحقیر می کنند . 

مردان از زنان سرمشق می گیرند. اگر شما پیوسته خودتان را تحقیر کنید و از خودتان ایراد بگیرید، دیر یا زود همسرتان هم با شما هم عقیده می شود. 

چرا این مسئله باعث بی رغبتی مردان می شود؟ 

اعتماد به نفس باعث اشتیاق مردان می شود

 

اعتماد به نفس برابر است با خوب بودن و ضعف برابر است با بد بودن. بنابراین، وقتی شما خودتان را کوچک می شمارید، فقدان اعتماد به نفستان موجب بی میلی شوهرتان می شود و هرچه بیشتر عیوب فیزیکی تان را عنوان کنید، او هم بیشتر متوجه آنان می شود. وقتی شما بیش از اندازه خجالتی ظاهر شوید یا نشان دهید که از بدنتان خجالت می کشید، باعث می شود همسرتان احساس کند شما فکر می کیند آمیزش “کثیف” است. این موضوع باعث می شود احساس مهاجم بودن کند، احساس شخصی که در صدد است کاری انجام دهد که شما دوست ندارید. وقتی شما طوری برخورد می کنید گویی آمیزش کثیف است، باعث می شود او هم چنین احساسی کند. 

چرا زنان این کار را می کنند؟ 

*به ما یاد داده اند که بدنمان را دوست نداشته باشیم . 

ما زنان همواره با تصویری از زنان کامل و بی نقص دیگر بمباران می شویم. مانند مانکن های بلند و باریک و… . بسیاری از ما ، خود را در مقایسه با چنین الگوهایی ، خوب و مناسب نمی دانیم. به همین دلیل هم از بدن های معمولی خودمان شرمنده هستیم. وقتی کنار مرد مورد علاقه مان هستیم ، این خودآگاهی بیشتر می شود و می ترسیم اگر بیشتر دقت کند، متوجه شود که ما کامل نیستیم. 

*زنان خجالتی و متواضع تربیت شده اند و امیال و هوس های خود را پنهان می کنند. 

دوباره به مشکل همیشگی برخوردیم: “نمی خواهم مانند یک هرزه به نظر آیم.” بسیاری از ما هنوز نمی توانیم اقرار کنیم که بدنمان را دوست داریم و نمی توانیم به راحتی، جلوی همسرمان لباس عوض کنیم . 

راه حل 

*یاد بگیرید که بدنتان را به همین صورت زیبای زنانه اش، دوست بدارید. 

فهرستی از بیست مورد که در ظاهرتان می پسندید، تهیه کنید. وقتی تنها هستید ، روبروی آینه بایستید و ببینید چقدر زیبا هستید! از همسرتان بپرسید در ظاهر شما، چه چیز را بیشتر دوست دارد و حرفش را باور کنید. نگران این نباشید که می فهمد شما کامل نیستید-الان هم می داند و با این حال دوستتان دارد. 

*دست از تحقیر خود در مقابل همسرتان بکشید.

چربی های بدنتان را به او نشان ندهید . وقتی از شما تعریف می کند ، حرفش را تکذیب نکنید. در مورد ظاهرتان گله و شکایت نکنید. اگر چیزی را در مورد خود نمی پسندید ، تغییرش دهید. در غیر این صورت در مورد آن صحبت نکنید. و وقتی همسرتان می گوید چقدر زیبا شده اید، تنها جواب بدهید: “متشکرم!”

 

کلام پایانی

بی میلی مردها می تواند به دلایل مختلفی هم چون بی اعتماد به نفسی، اضطراب یا مشکلاتی با شریک زندگی باشد. نکته مهم این است که هرگز این مسئله جنسی را نادیده نگیرید و به فکر راهکاری برای درمان آن باشید. در این زمینه توصیه می شود از متخصصان و مشاوران با تجربه کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت