سبک زندگی و موفقیت

پسری که برات وقت نمیذاره

 

گاهی اوقات برای بعضی از دخترها تشخیص اینکه آیا شریکشان به آنها علاقه دارد یا خیر دشوار است. این مسئله می‌تواند نوعی چالش و سردرگمی در رابطه ایجاد کند و شما ندانید که ادامه رابطه به نفعتان است یا اینکه بهتر است آن را به پایان برسانید. رفتارهایی که دوست یا نامزدتان انجام میدهد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و هر رفتاری هم نمی تواند نشانه بی علاقگی باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد خصوصیات پسری که برای شما وقت نمیگذارد ادامه مقاله را دنبال کنید.

نشانه های پسری که بی علاقه است

برخی از نشانه هایی که به مرور زمان متوجه می شوید پسر به شما علاقه ای ندارد شامل موارد زیر می شود:

پاسخ ندادن به ایمیل ها و پیامک های شما

این روزها با توجه به عصر تکنولوژی خیلی از افراد به راحتی می‌توانند با یکدیگر از راه های دور در ارتباط باشند. اگر شریک یا نامزد شما به پیام هایتان پاسخ نمی دهد و هر بار توجیهی برای آن دارد بهتر است کمی در مورد ادامه رابطه با او شک کنید. هر کسی هر چقدر هم که سرش شلوغ باشد باز هم اگر مجبور به پاسخ دادن سر وقت نباشد از شما عذرخواهی می‌کند و این رفتار او چند بار بیشتر تکرار نمی شود اما کسی که اغلب اوقات به تماس ها و پیام های شما با بی توجهی برخورد میکند می خواهد غیر مستقیم و با احترام بگوید که قصد رابطه با شما را ندارد.

ایجاد فاصله جسمی و احساسی خودش با شما

پسر که به شما علاقه داشته باشد به چشمان تان نگاه میکند و تا حد امکان در ملاقات هایتان شما را میبیند. اشتیاق زیادی برای رابطه با شما دارد و احساساتش را با شما در میان می گذارد. اما وقتی متوجه می شوید که پسر از شما فاصله فیزیکی اش را حفظ میکند و هیچ گونه احساسی در رابطه رد و بدل نمیشود حتی به چشمان شما هم کمتر نگاه می کند. چنین فردی نیست رابطه عمیق احساسی و عاطفی با شما نمی خواهد داشته باشد و ترجیحش این است که دیر یا زود رابطه را به پایان برساند.

هیچ وقت دنبال تان نمی آید

مردی که شما را دوست داشته باشد اولین کارش این است که آسایش و راحتی شما را در اولویت قرار می‌دهد و دوست ندارد اذیت شوید. هر چقدر هم که مسیر نزدیک یا دور باشد سعی می کند دنبال شما بیاید و شما را به مقصد مورد نظر برساند. اما کسی که برای نزدیک شدن به در خانه شما چندین بهانه می آورند و مسائلی همچون دوری راه یا ترافیک یا خستگی را بهانه میکند برای یک رابطه بلند مدت نمی تواند مناسب باشد.

تحقیر بی ادبانه ایده های شما

مردی اگر با نگرش شما مخالف باشد اما دوستتان داشته باشد همچنین به ایده‌ها و عقاید شما احترام می گذارد و سعی نمی کند که بابت آن شما را تحقیر کند. اما اگر با بی احترامی عقاید شما را به باد تمسخر بگیرد و آنها را حقیر و کوچک بشمرد یعنی اینکه علاقه ای به شما ندارد و برایش مهم نیستید. مطمئناً شما نمی توانید فردی را تحمل کنید که دائماً ساز مخالف میزند.

دیدن شما بعد از نیمه شب

اگر مرد شما بعد از کلی خوشگذرانی و گشتن با دوستانش و یا تماشای تلویزیون در خانه تازه نیمه شب شما را میبیند و برای آن موقع شما را می خواهد، بهتر است بدانید که این زندگی از این به بعد برایتان چالش هایی خواهد داشت و شما نمی توانید به آن ادامه دهید چرا که هر زنی نیاز به احساسات و عاطفه و ابراز محبت مرد در رابطه دارد. اگر دنبال یک رابطه سالم و با احساس هستید بهتر است که جای دیگری دنبال مرد آرزوهایتان باشید. پسری که دختر را برای رابطه جنسی بخواهد بعید است که بخواهد هدفی جدی از ارتباط با او داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد رابطه جنسی پیش از ازدواج کلیک کنید.

اجازه نمی دهند چیزی از وسایلتان در ماشینش جا بماند

مردی که شما را دوست دارد خوشحال می شود که از شما وسیله ای حتی یک چیز جزئی و کوچک در ماشینش جا بماند تا به بهانه آن شما را بیشتر ببیند. اما اگر فرد مقابل به شدت در مورد اینکه حتی لباس شما هم در ماشین جا بماند حساس است یعنی که یا او دچار اختلال وسواس می باشد و یا اینکه نمی‌خواهد زن های دیگر هم متوجه حضور شما در ماشینش شوند.

شرکت در مراسم های مهم بدون شما

غالبا مردی که شریکش را دوست داشته باشد در هیچ مراسم مهی سعی می‌کند بدون او شرکت نکند مگر آنکه یک جمع مردانه و یا خاص باشد. اگر در مراسم مهمی مانند مهمانی دوستانش و یا شام سالگرد ازدواج خواهرش یا حتی تولد خودش از شما دعوت نمی کند. گاهی دلیل رفتارهایش می‌تواند این باشد که او استقلال خودش را حفظ کند و یا اینکه نمی خواهد شما را درگیر خانواده و دوستانش کند تا بتواند راحت و بدون دردسر رابطه را تمام کند. این را بدانید که شما انسان ارزشمندی هستید و حتماً افرادی در زندگی سر راهتان قرار خواهند گرفت که شما را دوست می دارند و باعث افتخارشان است که به همه شما را نشان دهند و اگر چنین رفتارهایی از شریک دیدید در مورد ادامه رابطه کمی بیشتر فکر کنید.

خودداری از هرگونه برنامه ریزی کوتاه مدت یا بلند مدت

پسری که در رابطه با یک دختر برای یک هفته یا ده سال بعدش برنامه ریزی می‌کند و از اهداف و آرزوهایش صحبت می کند یعنی هم به آن علاقه دارد و همین اینکه یک رابطه با دوام را می خواهد. اما فردی که علاقه به رابطه نداشته باشد حتی برای تعطیلات آخر هفته هم هیچگونه برنامه نمی‌چیند و آن دختر را فقط برای قرارهای لحظه آخری میخواهد و ترجیحش این است که وقت بیشتری را توسط بوستان یا خانواده خودش بگذراند.

کنسل کردن برنامه ها در لحظه آخر

این مورد را نمی توان حتماً از نشانه های بی علاقگی یک فرد دانست چرا که گاهی اوقات حوادث و اتفاقات پیش بینی نشده برای هرکس پیش می آید اما کسی که برنامه هایش را در لحظه آخر کنسل می کند و این رفتار را بیشتر اوقات تکرار می کند و گاهی بهانه های بیهوده می آورد یا حتی دروغ میگوید اصلاً قصد جدی ادامه رابطه را ندارد و بهتر است که با احترام از او خداحافظی کنید.

درگیر زنی دیگر است

مردی ممکن است بگوید که دوستتان دارد اما اگر واقعاً ذهنش مشغول زن دیگری باشد نمی تواند تمام علاقه اش را به شما نشان دهد. هیچ کسی نمی خواهد با فرد دیگری در یک رابطه عاشقانه شریک شود. پس حتی اگر آن زن را به خاطر شما ترک کند هم در حق او بدی کرده و هم شما و هیچکس چنین رابطه ای را نمیخواهد. بنابراین سعی کنید برای خودتان ارزش قائل باشید و از این رابطه ناسالم زودتر بیرون بیایید تا کمتر آسیب ببینید. خیانت مسئله کمی نیست که زنی بتواند به راحتی با آن کنار بیاید

نشان ندادن علاقه به ایجاد صمیمیت

اگر زندگی عاطفی و احساسی شما با چنین فردی ضعیف است یعنی اینکه بدون شما هم میتواند زندگی خود را بگذراند. این رفتارها بسیار توهین آمیز و نامناسب هستند. بهتر است سراغ کسی بروید که برای احساسات و عواطف شما ارزش قائل است و در کنار او بودن به شما حس خوبی میدهد و باعث بالا رفتن جذابیت و اعتماد به نفس تان می شود.

ناپدید شدن در رابطه

وقتی مردی ماه ها، هفته‌ها و روزها بدون اطلاع به شما غیب می‌شود و هیچ اطلاعی نمیدهد یعنی اینکه علاقه ای به ادامه رابطه با شما ندارد و یا حتی ممکن است سرش جای دیگری گرم باشد. به هرحال این رفتار نشان می‌دهد که شما اصلاً اولویت او نیستید. وقتی که یک زن برای مرد ارزش دارد آن مرد حتی برای بیرون رفتن های کوچکش هم به او اطلاع میدهد و هیچ چیزی را از او مخفی نمی کند. اگر از نامزد یا شریکتان چنین رفتارهایی می‌بینید لازم است که وقت گذاشته و دنبال کسی بروید که لیاقت شما را دارد.

تشویقتان می کند با افراد دیگری قرار بگذارید

این یک علامت مهم تلقی می شود. کسی شما را دوست داشته باشد هم به شما تعهد دارد و هم می خواهد شما به او وفادار باشید اما اگر برای فرد مقابل اهمیتی ندارد که شما با چه کسانی قرار می‌گذارید و بیرون می‌روید یعنی اینکه خودش هم می‌خواهد آزاد باشد زنان دیگر را ترجیح می‌دهد. به این نکته توجه کنید که شما بای یک رابطه وقت، انرژی و احساستان را می گذارید پس آن را خرج هر کسی نکنید. یک رابطه سالم نیاز به تعهد، احترام و علاقه دوطرفه دارد و اگر یکی از این پایه ها بلغزد، آسیب می بینید.

نادیده گرفتن تلاش هایتان

اگر فرد مقابل چندین بار به شما بی اعتنایی کرد و شما سعی کردید که رفتارهای او را مقابله به مثل نکنید و مانند آن نباشید مثلاً اگر به تماس های شما دیر پاسخ داد اما شما کارهایش را می بخشید یا اینکه فورا به پیام هایش جواب می دهید، برای مناسبت های مختلف به او پیام می دهید و به یادش هستید اما چنین رفتارهایی از او نمیبینید و همچنان سعی می‌کند مانند قبل با شما رفتار کند و کارهای شما را نادیده می گیرد یعنی اینکه دنبال راه هایی برای تمام کردن رابطه است.

تلاشی برای آشتی نمی کند

کسی که در یک رابطه برای شما احترام قائل است وقتی قهری و کدورتی پیش می‌آید فورا سعی می‌کند آن را از دل شما در بیاورد و با معذرت خواهی و یا هدیه خریدن جبران کند. اما کسی که دنبال بهانه میگردد تا رابطه را قطع کند برای کوچکترین مشکلی خودش را کنار می کشد و مثل بچه ها ممکن است رفتار کند. او دیگر سعی نمی کند که با حتی یک پیامک ساده عذرخواهی کند و دوباره رابطه را از سر بگیرد. این را بدانید که قهر و آشتی در هر رابطه ای وجود دارد و این کاملا طبیعی است که گاهی افراد دچار سوء تفاهم شوند اما در یک رابطه سالم قهر و دوری طولانی مدت اتفاق نمی‌افتد.

عدم علاقه به شناخت شما

اگر شما کسی را دوست داشته باشید دلتان می خواهد در مورد او هرچه بیشتر و بیشتر بدانید. از نشانه های پسری که به دختری علاقه دارد این است که گاهی می خواهد بداند موسیقی و غذای مورد علاقه و یا رنگ مورد علاقه اش چیست اما کسی که علاقه ای نداشته باشند حتی نمی‌خواهد بیشتری در مورد خانواده یا ویژگی های شخصیتی فرد مقابل بداند. همچنین ممکن است اجازه ندهد که حتی شما اطلاعات بیشتری در مورد او و خانواده اش پیدا کنید. اما اگر پسری به دختری علاقه مند باشند با سوالاتش او را بمباران می کند و حتی حرف ها و درد دل های خودش را به او می گوید. چنین شخصی می خواهد هر چه بیشتر در مورد فرد مقابل شناخت به دست آورد و آن را شریک غم و شادی اش قرار دهد.

حرف هایش یادش نمی ماند

فردی که در یک رابطه عاشق باشد تمام جزئیات حرفهایی که به شما می‌زند را یادش است و از هیچ کدام چشم پوشی نمی کند. علاوه بر این حرف هایی که شما به او می زنید هم در ذهنش می ماند. از نشانه های دوست داشتن این است که مغز کاملاً فعال و هوشیار است و این ویژگی را دارد که می‌تواند هر چیزی را به راحتی به ذهن بسپارد بدون آنکه کوچکترین فراموشی رخ دهد. تحقیقات نشان داده اند که هر چقدر فردی علاقه‌مندی بیشتری داشته باشد حافظه اوهم بهتر کار می کند به همین دلیل فردی که هر چیزی را فراموش میکند اما شماره تلفن معشوقه اش را فورا از بر می شود. اگر دختری با شور و شوق برای پسر صحبت کند و فردای آن روز روز چیزی در ذهن پسر نماند این یعنی اینکه علاقه هم در آن رابطه کم رنگ شده است.

کلام آخر

یکی از سوالاتی که متعددی که برای بعضی از دختران پیش می‌آید این است که چرا بعضی از پسرها در رابطه به اندازه کافی وقت نمی گذارند و آیا این نشان از بی علاقگی آنها است یا موارد دیگری مطرح است. با توجه به اینکه در این مقاله با نشانه های عدم علاقه یک پسر  تا حدودی آشنا شده اید اما یک رابطه چالشها و فراز و نشیب های زیادی دارد و ممکن است موارد دیگری در میان باشد که لازم است از یک مشاور کمک گرفته شود. در این زمینه می‌توانید از متخصصان و مشاوران با تجربه ما در کلینیک روانشناسی همراه راهنمایی های لازم را بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت