سبک زندگی و موفقیت

چرا زن ها مردها را از دست می دهند؟ 

در دنیای امروز تحت تاثیر فناوری و پیشرفت های علمی و روانشناسی و … چنان دامنه ارتباطات گسترده شده است که نیاز به کسب دانش برای درک پیچیدگی های درونی ، ویژگی های فردی ، جزئیات روابط و واکنش های افراد به وضوح احساس می شود. جوانان هنگام ازدواج با پرسش های بیشماری مواجه می شوند که لازم است به آنها پاسخ مناسبی داده شود. پرسش هایی نظیر؟ چگونه می توانند فرد مناسبی برای ازدواج بیابند؟ چگونه توجه مرد یا زنی را به سوی خود جلب کنند؟ چه عواملی حلقه های ازدواج را می شکند؟ انجام چه رفتارهایی آنان را فردی دوست داشتنی یا تلخ جلوه می دهد؟

 

چرا زن ها مردها را از دست می دهند؟ 

شماری از زنان به عنوان پاداش تلاشی که برای همسران خود می کنند ، خواهان یک زندگی عاشقانه هستند و انتظار تعهد و وفاداری دارند و خواستار ارزش و احترام هستند ، اما در احساس ناامیدی ، فریب خوردگی ، سرخوردگی و شکست در روابط خود با مردان دست و پا می زنند و همواره مردان را مقصر می دانند . زنان به دنبال رابطه ای متعهدانه ، امنیت ، امید به فردا ، معنویت و… هستند. اما سوال اینجاست که در رابطه چگونه رفتار کنیم تا فرد مقابل را ازدست ندهیم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله” اشتباهاتی که زنان در رابطه عاطفی مرتکب می شوند” را مطالعه کنید.

با قدرت شروع کنید

زنان زیبا ، باهوش و بامزه زیادی هستند که مدام مردها رابطه شان را با آنها قطع می کنند و دلیلش این نیست که آنان چه کسی هستند ، بلکه به این دلیل است که آنان چه کاری انجام می دهد. حقیقت این است که اهمیتی ندارد شما انسان بزرگی هستید . شما می توانید دو مدرک فوق لیسانس داشته باشید ، نوازنده پیانو در کنسرتی باشید و یا اندامی زیبا داشته باشید . اگر در ابتدای قرار ملاقات چیز اشتباهی بگویید یا کار اشتباهی بکنید ، بر درک مرد از خودتان تاثیر می گذارید. برخی از زن ها در ابتدای رابطه شان حرفی می زنند یا کاری می کنند که همه اقبالشان را برای جدی در نظر گرفته شدن از بین می برند؛ حتی اگر رابطه ای برای چند ماه و یا حتی چند سال ادامه یابد و به ازدواج ختم شود .این که آنان در ابتدای رابطه خود را به خوبی نشان نداده اند ، روی رابطه شان تاثیر منفی می گذارد . ابتدای رابطه یعنی زمانی که قوانین اساسی و پایه ای رابطه برقرار می شود . این زمان ، قسمت حیاتی رابطه است ، زیرا جهت گیری نهایی رابطه را تعیین می کند . برای رسیدن به نتیجه مطلوب ، باید رابطه را با قدرت آغاز کنید . 

خودتان را بشناسید 

بیشتر مردم هرگز درباره اینکه واقعا چه کسی هستند فکر نمی کنند ، اما به راستی چگونه انتظار دارید کسی شما را بشناسد ، وقتی که خود شما ، خودتان را نمی شناسید . شاید برای مدتی بتوانید نقش بازی کنید ، اما عاقبت دستتان رو خواهد شد . بهتر است بتوانید به سوالاتی مانند موارد زیر پاسخ دهید : 

اهداف شما در زندگی چیست؟

انگیزه هایتان کدام اند؟ 

آیا در موسیقی، سیاست و ورزش علاقه خاصی دارید؟ 

چه چیزی شما را خوشحال می کند؟ 

چه چیزی واقعا شما را عصبانی می کند؟ 

اگر می توانستید هر کاری بکنید ، چه کاری انجام می دادید؟ 

اگر نمی توانید به این سوالات بدون معطلی جواب دهید، زمان آن رسیده است که درباره خود فکر کنید. اگر با عباراتی نظیر : “نمیدانم ، شاید دوست دارم که …” و یا “تا حالا واقعا درباره اش فکر نکرده ام …” جواب می دهید ، وقتش رسیده است که قدری زمان بگذارید و در مورد آنها فکر کنید . 

اگر جز آن دسته زن هایی هستید که فقط دوست دارید درباره خرید ، شایعات درباره افراد معروف و یا زندگی عشقی همکاران خود صحبت کنید ، انتظار نداشته باشید تا مرد مقابل شما ، شما را واقعا بشناسد . باید موضوعات بیشتری برای صحبت در اختیار داشته باشید . مردها اندکی تنوع را دوست دارند . دوست دارند کمی اخبار تماشا کنند ، سپس برنامه های حیات وحش را نگاه کنند و در آخر هم به سرغ برنامه های طنز بروند. نمی گوییم که شما باید در این رابطه به صورت نمایشی از خود علاقه نشان دهید یا اطلاعات نمایشی جمع کنید بلکه منظور این است که نیاز دارید تا محدوده گسترده تری از علایق را برای خود دست و پا کنید .

در محدوده های ناشناخته حرکت کنید و سعی کنید افق فکری خود را گسترش دهید . منظور این نیست که فقط برای ایجاد ارتباط با یک مرد سعی کنید درباره ورزش اطلاعات کسب کنید و درباره تیم مورد علاقه طرفتان تحقیق کنید و یا برای تحت تاثیر قرار دادن وی ، قوانین بازی را یاد بگیرید . چون وادار کردن خودتان به کسب علاقه در مورد چیزی که واقعا ارزشی برای آن قائل نیستید ، کاری بیهوده است . اگر واقعا به چیزی علاقه مند نباشید برای درک آن دچار مشکل و چالش خواهید شد . اما اگر محدوده ذهنی خود را گسترش دهید تا چیزهای جدید را تجربه کنید ، بدون شک چیزهای جالب توجه زیادی پیدا خواهید کرد . اگر خودتان را نشناسید ، می بینید که به صورت مداوم دچار مشکل می شوید . تلاش کنید بفهمید چه چیزی شما را به شخصیتی تبدیل کرده است که اکنون هستید. 

خودتان را دوست داشته باشید 

اگر خود را دوست نداشته باشید و به خودتان اطمینان نداشته باشید ، آنگاه موفقیتی هم نخواهید داشت. رابطه ای مستقیم میان میزان دوست  داشتن خودتان و میزانی که دیگران شما را دوست خواهند داشت ، وجود دارد. 

به خود اطمینان داشته باشید 

 

زمانی که از خودتان خوشتان بیاید و خود را دوست داشته باشید ، آنگاه به طور خودکار به خود اطمینان خواهید داشت. اطمینان بیان کننده احساس درونی شما نسبت به خودتان است. اگر احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید این احساس از وجودتان به بیرون سرایت خواهد کرد و برای اطرافیان تان هم پدیدار و آشکار خواهد شد . مردم خواهند دید که شما مطمئن هستید و درست مانند یک آینه ی جادویی این احساس را به شما بازتاب خواهند نمود . آنان با سطح خودارزشی شما موافقت خواهند کرد . اما اگر در مورد خودتان احساس خوبی نداشته باشید ، مردم آن احساس را هم خواهند دید و هم  این احساس را بازتاب خواهند کرد. 

زمانی که با مردی بیرون رفته اید ، آگاه باشید اطمینان یا نداشتن اطمینان واگیردار و مسری است . در مدت زمان آشنایی ممکن است او سوالاتی از شما بپرسد که دوست نداشته باشید جواب بدهید. شاید از شما بپرسد آیا اهل نرمش و ورزش و استفاده از دستگاه گولد هستید یا نه و شما تا هفته پیش فکر می کردید که گولد اسم یک مغازه جواهر فروشی محبوب بوده نه اسم یک دستگاه ورزشی. شما می توانید با چهره و نگاهی نگران به این سوالات جواب بدهید و طرف شما به سرعت متوجه نداشتن اطمینان شما بشود، یا اینکه می توانید با اطمینان به سوالات جواب بدهید . در چشم هایش نگاه کنید ؛به خود نپیچید و جواب سرراست و درست به او بدهید. اگر او ببیند که شما مشکلی با خودتان ندارید، او هم مشکلی با شما نخواهد داشت. 

وقتی خودتان را شناختید، خودتان باشید

خودتان را بشناسید و زمانی که خودتان را شناختید ، باید خودتان هم باشید . شما علایق خاص خودتان را دارید؛ چیزهایی که دوست دارید و یا چیزهایی که به آن علاقه ندارید. بعضی دخترها از ابراز عقیده می ترسند . زیرا نمی خواهند تعادل را به هم بزنند . آنان آنقدر از این موضوع که طرفشان از آنان خوششان نیاید می ترسند که ترجیح می دهند در مورد چیزهایی که با آنها موافق نیستند ، ساکت بمانند . اما مردها نمی خواهند با عروسک های بدون فکری همراه باشند که هیچ نظری از خودشان ندارند. تنها چیزی که بدتر از زنی است که خود را نمی شناسد ، زنی است که می ترسد خودش باشد . 

متناسب با چیزی که می خواهید لباس بپوشید  

لباس معرف فرد است. سبک لباس پوشیدن شما، چیزهای زیادی درباره شما می گوید. نخستین برداشت، از قیافه و ظاهر شما به دست می آید. با در نظر داشتن این نکته به یاد داشته باشید اگر می خواهید باوقار و متین به نظر برسید ، باید این اهداف را با نحوه لباس پوشیدنتان نشان دهید. 

ماشین سخنگو نباشید

برخی افراد سر قرار می روند و بیش از حد حرف می زنند . سریع ترین راه برای از بین بردن امکان یک رابطه بالقوه! شاید فکر کنید که با تعریف داستان های با مزه و نشان دادن علاقه مندیتان باعث ادامه گفتگو شده اید ، اما به واقع مانند یک ماشین سخنگو ، روی دور تند به نظر آمده اید. 

شنونده خوبی باشید 

وقتی که با مردی بیرون می روید بهترین کار این است که از او سوال هایی درباره خودش بپرسید. شما همیشه می توانید با پرسیدن سوالات، گفتگو را ادامه دهید. وقتی که جواب می دهد ، به او گوش دهید و هنگامی که نوبت شما برای پرسیدن سوال شد از گفتگویی ساده و کوتاه استفاده کنید . از آنجا که خانم ها بشدت احساساتی هستند ، اغلب نگه داشتن و نگفتن آنچه به آن فکر می کنند  ، کار بسیار سختی است . اگر عصبی هستند ، می گویند که عصبی هستیم . اگر نمی توانند باور کنند که مردی به آنها ابراز علاقه کرده ، واقعا این موضوع را به او می گویند . متاستفانه گفتن افکاری که در مغزتان می چرخد همیشه کار درستی نیست. فقط به این دلیل که به چیزی فکر می کنید ، دلیل نمی شود تا آن را با صدای بلند بیان کنید. بخصوص در نخستین دیدار. چیزهای خاصی وجود دارند که در ابتدای رابطه و در هنگام شناخت طرف مقابل ، نباید آنها را بیان کنید. برای مثال نباید درباره مشکلات خصوصی خود که هنوز کاملا آنها را حل نکرده اید ، صحبت کنید . هنگامی که درباره موقعیت بد موجود در خانه ، کار یا هر جای دیگر صحبت می کنید ، وضعیت بدی را برای طرفتان ایجاد می کنید. در ابتدای کار باید مشکلات شخصی زندگی تان را برای خود نگه دارید . 

 

کلام پایانی

باید درک کنیم تنها با یافتن یک فرد نمی توانیم به عشق برسیم ، نمی توانیم افسار خوشبختی را به دست دیگران بسپاریم و منتظر بمانیم تا آنان این احساس را به ما ببخشند. با کسب دانش و آگاهی است که می توانیم کنترل امور را در دست بگیریم، زندگی مشترک را در مسیری مناسب هدایت کنیم و زندگی لذت بخش تری را تجربه نماییم. بنابراین اگر در آغاز یک رابطه هستید ، اگر ازدواج کرده اید و می خواهید کنترل امور را دوباره در دست بگیرید و پایه های زندگی تان را مستحکم کنید، اگر فریب خورده اید و به دنبال راهی برای یافتن اصول و قوانین هستید، توصیه می شود در کنار هر راهکاری از یک روانشناس بالنی کارآمد هم کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت