سبک زندگی و موفقیت

چرا مردان ناگهان سرد می شوند؟

یکی از اتفاقات ترسناک در رابطه زناشویی سرد شدن است. گاهی پیش می‌آید رابطه ای را با شور و عشق آغاز می‌کنید اما پس از مدتی از آن عشق و علاقه خبری نیست و حتی رابطه رو به سردی می‌رود. این عوامل می‌تواند تاثیر منفی بر افراد بگذارد. برخی مواقع این عامل به دلیل مشکلات حل نشده بین زن و مرد می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به عواملی بپردازیم که باعث سرد شدن ناگهانی مردها در رابطه می‌شود. با ما همراه باشید.

نشانه‌های سرد شدن مرد به زن

اگر شما هر کدام از این نشانه‌ها را در همسر یا شریک عاطفی‌تان مشاهده کردید بدانید که زنگ خطر سرد شدن رابطه‌تان به صدا درآمده است و باید برای آن کاری انجام دهید قبل از آنکه دیر شود:

بهانه‌ای برای دور شدن از شما پیدا می‌کند برای تفریح و وقت گذرانی با شما را اتلاف وقتش می‌داند.

دائماً در حال سرزنش و انتقاد کردن از شما است.

نسبت به همسر خود دچار شک و تردید می‌شود.

به دنبال تغییر دادن شما هست نه پذیرش تان آنگونه که هستید.

جزئی‌ترین خطاهای رفتاری شما به چشمش می‌آید.

به شما و خانواده‌تان احترام نمی‌گذارد

 

دلایل سرد شدن مردان

تغییر رفتارهای ناگهانی مردها می‌تواند بسیاری از زن‌ها را نگران کند. طبیعی است که هر زنی در زندگی مشترک از همسرش انتظار علاقه و محبت دو طرفه را دارد اما زمانی که با فاصله گرفتن همسرش و کمبود توجه روبرو می‌شود ممکن است او هم به تدریج احساساتش را از دست بدهد. شاید شما تصور کنید که این سرد شدن ناگهانی است در حالی که تغییر رفتار فرد مقابل به صورت تدریجی و با تجمیع احساسات ناخوشایند شکل گرفته است. برخی از مهم‌ترین دلایل سرد شدن مردها شامل موارد زیر می‌باشد:

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله” دلایل بی میلی مرد به زن” را مطالعه کنید.

عدم دریافت پاسخ دلخواه

وقتی مردی مخصوصاً در آغاز رابطه نتواند پاسخی را از سمت زن دریافت کند سرد می‌شود. مردی که در برابر محبت‌ها و علاقه‌اش، هیچ شور و اشتیاقی در زن نمی‌بیند و جواب زحماتش را بی‌نتیجه می‌داند به تدریج انگیزه خود را از دست می‌دهد و ناامید شده و احتمال دارد که رفتارش ناگهان عوض شود.

به بازی گرفتن طرف مقابل

مردهایی که از لحاظ روحی و روانی ثباتی ندارند هنگامی که متوجه می‌شوند زنی از آنها خوششان می‌آید و جذبشان شده، رفتارشان را تغییر می‌دهند و او را حذف می‌کنند. مردهای زیادی هستند که جذب شدن دخترها برای آنها یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید و تمام تلاششان این است که اگر کسی به آنها بی‌محلی می‌کند هر طور شده جذبش کنند. آنها با این کارها می‌خواهند اعتماد به نفس خود را بالا برده و به بقیه مردها ثابت کنند که پرستیژ خاصی دارند. این افراد به محض شروع رابطه‌ای و مطمئن شدن از اینکه فرد مقابل به آنها علاقه دارد، رفتارشان را تغییر می‌دهند.

عدم علاقه‌مندی به رابطه

یکی از خصوصیات مشترک بین همه مردها نیاز به دیده شدن و تایید از سوی جنس مخالف است. این افراد ممکن است برای اثبات محبوبیت خود بین زنان و رقابت با دیگر مردها فوراً وارد رابطه با هر فردی بشوند بدون آنکه توجه کنند آیا با آنها تناسبی دارند یا خیر. این مردها معمولاً در ابتدای رابطه رفتارهای خوبی از خودشان نشان می‌دهند اما پس از مدتی که میفهمند فرد مقابل هیچ اشتراکی با آنها ندارد، شروع به بی‌اعتنایی و فاصله گرفتن می‌کنند. این رفتار شکست عشقی سنگینی را به زن‌ها وارد می‌کند.

ترس از تعهد

برخی از مردها به طور کلی ترس از قبول مسئولیت و تعهد دارند نمی‌خواهند که مسئولیت رابطه و زندگی را که قبول کردند بپذیرند. این ویژگی ریشه در گذشته فرد دارد و باید بررسی شود. از آنجا که برای این افراد تعهد به یک نفر کار سختی است موقع جدی شدن رابطه، ممکن است به هر دلیلی شخص مقابل را ترک کنند.

پارادوکس احساس و انتخاب

 

پارادوکس احساس در رابطه به این معناست که شخصیتی که می‌خواهید با آن وارد رابطه شوید متفاوت با شخصیتی است که با او رابطه دارید. مثلاً برخی از مردها که ویژگی درونگرایی دارند و زنی با این ویژگی می‌خواهد اما با فردی وارد رابطه می‌شوند که برعکس شخصیت آنها است و بسیار اجتماعی و خونگرم و اهل جمع و دوستی‌ها است. این ویژگی شاید در ابتدای رابطه جذاب به نظر برسد اما پس از مدتی این پارادوکس احساس خودش را نشان می‌دهد و باعث سرد شدن مرد می‌شود.

وجود موضوع ناخوشایند

گاهی در رابطه اتفاقاتی می‌افتد که به این راحتی قابل فراموشی نیست. مثلا هنگامی که فرد مقابل فحاشی یا بی‌احترامی میکند و یا رابطه به دعوا و جر و بحث و حتی کتک کاری می‌رسد، قطعاً گذر از این مسائل آسان نیست این اتفاقات سنگین می‌تواند باعث دوری مرد شود. اگر فردی چندین بار با شریک عاطفیش جر و بحث و دعوا کند و این مشکلات چندین بار تکرار شود بدون آنکه دنبال راه حلی برای آن باشند، می‌تواند زمینه ساز انباشت احساسات منفی و و سردی رابطه شود.

درگیری‌های ذهنی و مسائل مالی

یکی دیگه از دلایل سردی مردها در رابطه می‌تواند مسائلی به جز شریک عاطفیشان باشد. مردی که زیر بار فشارهای اقتصادی و مالی است و بدهی زیادی دارد ممکن است با کوچک‌ترین رفتار همسرش به هم بریزد یا دنبال عیب جویی و بهانه‌گیری باشد بدون آنکه خودش متوجه دلیلش باشد. بنابراین در چنین وضعیتی توصیه می‌شود که با سردی همسرتان خودخوری نکنید و سعی کنید احساساتتان را با او در میان بگذارید چرا که بعد از مدتی متوجه می‌شوید مسئله شما و رفتارتان نیست. حتی گاهی اوقات ممکن است مسائل شخصی برای مردتان پیش آمده باشد که از گفتن آنها واهمه داشته باشد.

ایجاد مشکلات جنسی و اختلال عملکرد جنسی در مردان

خیلی از مردها به توانایی‌های جنسی خود شک دارند و این مسئله باعث کم شدن اعتماد به نفس در آنها می‌شود. اختلال عملکرد جنسی به راحتی می‌تواند احساسات انسان را تحت تاثیر قرار دهد و فرد تصور کند که برای شریکش جذاب نیست. بنابراین ممکن است یکی از دلایل بی‌اعتنایی همسرتان این باشد که او به عملکرد جنسی خود اعتماد ندارد و بابت همین موضوع نگران است. این را بدانید که مسائل و موضوعات جنسی و اعتماد به نفس در آنها برای مردها اهمیت بیشتری دارد.

اعتیاد و مصرف مشروبات الکلی

از دلایل دیگری که باعث شدن و بی‌اعتنایی مردها در رابطه می‌شود مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی است. معمولاً افرادی که به علت مصرف مشروبات الکلی سرد می‌شوند پس از مدتی به حالت اولیه خود برمی‌گردند اما اثر استفاده مواد باعث می‌شود که فرد تا مدت‌ها درگیر آنها شود و میل جنسی‌اش تحت تاثیر قرار بگیرد.

نداشتن تفاهم در زندگی

گاهی مسائل مربوط به روابط زناشویی و عدم تفاهم در آنها می‌تواند به تدریج باعث سرد شدن مرد شود. مثلاً ممکن است زنی بدون استفاده از کاندوم دچار استرس شود در حالی که این مورد برای مرد قابل درک نباشد. به شاید این مسائل به ظاهر ساده باشد اما همین عوامل جزئی می‌تواند دلسردی افراد را در رابطه رقم بزند.

بی توجهی به چهارچوب‌های مرد

 

هر مردی خط قرمزها و چهارچوب‌هایی دارد که بی توجهی به آنها از سوی شریکش میتواند اعتماد او را خدشه‌دار کند. این مسائل مخصوصاً زمانی اهمیت دارد که وارد رابطه جدی با پارتنرتان شده‌اید و یا اینکه متاهل هستید. بنابراین از همان ابتدای رابطه و حتی قبل از ازدواج لازم است در مورد موضوعات مهمی که ذهنتان را مشغول کرده است با یکدیگر صحبت کنید و ابهامات را رفع کنید. گاهی ممکن است موضوعی برای شما اهمیت نداشته باشد اما همان مورد برای همسرتان بسیار ضروری باشد. مثلاً نحوه ارتباط با همکار جنس مخالف یا نحوه پوشش شما در جمع‌ها و مهمانی‌ها و…

پشت سر دیگران حرف زدن

شاید این نکته برایتان جالب باشد که بدانید گاهی حرف زدن و بدگویی‌های مدام در مورد رفتارها و خطاهای دیگران غیر از اینکه شان و شخصیت شما را پایین می‌آورد باعث دلزدگی اطرافیانتان از شما مخصوصاً همسرتان می‌شود. اینکه شما به جای اینکه در طول یک روز از دستاوردها و کارهای مفیدی که انجام داده‌اید برای شریک عاطفی‌تان بگویید، مدام از دیگران صحبت کنید، به تدریج جذابیتتان هم کم می‌شود چرا که آن مرد هم به شما بی اعتماد می‌شود و تصور می‌کند که خود کم بین هستید.

وابستگی بیش از حد به مرد

واضح است که در دنیای امروز دیگر مردها از زنان و دخترانی که ضعیف هستند و مدام برای خواسته‌هایشان به آنها تکیه می‌کنند خوششان نمی‌آید البته این امر به آن معنا نیست که شما هرگز از مردی کمک نگیرید بلکه منظور حفظ تعادل در هر شرایط است. مردهای امروزی زنانی را می‌خواهند که بتوانند به تنهایی از پس خودشان بر بیایند و مستقل باشند. بنابراین اگر مدام تلاش کنید که به مردتان بچسبید و خودتان را نیازمند او نشان دهید، قطعاً او را از خودتان دلسرد میکنید.

مادی‌گرایی افراطی

زنهایی که مدام دنبال پول و ثروت یک مرد هستند و ابتدای رابطه از درآمد و وضعیت مالی او سوال می‌کنند به تدریج جذابیتشان را از دست می‌دهند. وقتی مردی احساس کند که شریکش او را فقط به خاطر مادیات می‌خواهد پس از مدتی به او بی‌احساس می‌شود و ترجیح می‌دهد که دیگر این رابطه را ادامه ندهد.

صحبت در مورد شریک قبلی زندگیتان

شما زمانی که وارد رابطه با یک مرد شده‌اید چه به صورت دوستی یا نامزدی باشد و یا ازدواج کرده باشید در هر حال متعهد به او هستید و دیگر نباید این اجازه را به خودتان بدهید که از گذشته شما چیزی بداند یا اینکه بخواهید در مورد روابط قبلیتان با او صحبت کنید. به این نکته توجه کنید که مردها به شدت در این زمینه حساس هستند و با صحبت از خواستگارهای قبلیتان یا کسانی که قبلاً دوستتان داشته‌اند، نمی‌توانید خودتان را بالا ببرید. اگر مردی متوجه شود که شما هنوز ذهنتان درگیر رابطه قبلی است قطعاً احساس و علاقه اش را از دست می‌دهد و پس از مدتی ترکتان می‌کند.

خودشیفته بودن زن

زمانی که وارد رابطه می‌شوید باید سعی کنید در عین حال که مهارت‌های ارتباطی را می‌دانید و می‌خواهید با احترام برخورد کنید، خودتان باشید. منظور این است که سعی نکنید خودتان را فرد دیگری نشان دهید یا مدام از دستاوردها و موفقیت‌های چشمگیر خود صحبت کنید. فردی که خودشیفته است از دیگران این توقع را دارد که همیشه او را تحسین کنند به او توجه خاصی داشته باشند. این گونه افراد حس همدلی هم ندارند و دائماً از بقیه انتظار دارند در حالی که یک رابطه عاطفی دو طرفه است و لازم است که هر دو نفر به نیازهای یکدیگر توجه کنند. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید خودتان را خاص و استثنایی نزد شریکتان جلوه دهید در مورد دستاوردهایتان اغراق می‌کنید بدانید که به زودی مردتان از شما زده می‌شود.

 

کلام پایانی

رابطه عاطفی فراز و نشیب‌های زیادی دارد و گاهی عوامل مختلفی می‌توانند باعث چالش‌هایی در آن شوند. به این نکته توجه کنید که هم روابط دوستی و هم زندگی مشترک نیاز به دانستن مهارت‌هایی دارد همانگونه که شما برای هر حرفه‌ای از قبل آموزش می‌بینید. بنابراین اگر در رابطه شما مسائلی وجود دارد و تصور می‌کنید که شریک عاطفیتان از شما فاصله گرفته است توصیه می‌شود در کنار هر راهکاری از یک روانشناس با تجربه هم کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت