سبک زندگی و موفقیت

چگونه فکر دیگران را به خود مشغول کنیم

یکی از سوالات رایج برای افرادی که در جستجوی عشق حقیقی اند این است که چگونه فکر دیگران را به خود مشغول کنیم ؟ یکی از قانون ها برای جذب عشق این است که فکر آن فرد را درگیر خودتان کنید. یعنی کاری کنید که مدام به شما فکر کند و با این کار در چند قدمی یک رابطه خوب قرار می گیرید. برای این که بتوانید این کار را از طریق مناسبی انجام دهید طوری که به خودتان و فرد مقابل صدمه نزنید ادامه مقاله را دنبال کنید.

چگونه فکر دیگران را به خود مشغول کنیم؟

برای اینکه بتوانید دیگران را به سمت خودتان جذب کنید در آغاز لازم است در مورد خواسته ها و عقاید، ارزشها، تجارب، شخصیت و مسائل دیگر در مورد فرد مقابل اطلاعات لازم را کسب کنید. شما تا زمانی که نتوانید از فرد مقابل شناختی پیدا کنید دوست داشتن و عاشق شدن امری غیر ممکن به نظر می رسد. به توصیه برخی روانشناسان در ابتدای رابطه لازم است در دسترس فرد باشید تا از یادش نروید. در همین حین بهتر از ویژگی های خاص و ارزشمند خود را تا زمانی که فرد جذب تان نشده به صورت غیر مستقیم بروز دهید. به محض اینکه متوجه شدید فرد مذکور به شما عادت کرده لازم است سیگنال‌های متضاد را شروع کنید یعنی اینکه یک روز به او علاقه نشان دهید و روز دیگر بی‌تفاوت باشید. این کار باعث می‌شود با خودش فکر کند که آیا شما او را دوست دارید یا خیر و ذهنش درگیر شما می شود. هرچه بیشتر دیگران ذهنشان درگیر شما شوند علاقه شان هم بیشتر می شود. شما با این کارتان اولین قدم‌ها را برداشته اید اما یادتان باشد آنچه کاشته‌اید برای بارور شدن نیاز به رسیدگی دارد. این رسیدگی‌ها یعنی همان راهکارهایی شون قانون جذب، فرستادن فرکانس و سیگنالهای جذب از راه دور و… است.

شیوه های جذب دیگران

برای جذب افراد لازم است طوری رفتار کنید که در او احساس نزدیکی و صمیمیت به وجود بیاید. برخی از روش هایی که با استفاده از آنها میتوانید دیگران را به خودتان جذب کنید و فکر آنها را درگیر کنید شامل موارد زیر هستند:

اشتراک گذاشتن اطلاعات، بهترین راه نفوذ

اولین قدم برای جذب دیگران این است که برای او در دسترس باشید هم از نظر روانی و هم از نظر جسمانی. وقتی شما بتوانید مدام در کنار کسی حضور داشته باشید قطعا اطلاعاتی بین شما رد و بدل می شود و حس مالکیت و علاقه شکل می‌گیرد. بعد از آن می توانید اطلاعات شخصی خانوادگی و کاریتان را با فرد مقابل در میان بگذارید البته دقت کنید که در این مورد هرگز زیاده روی نکنید چرا که هر انسان مانند یک کتاب است که لازم است کمی ناشناخته باقی بماند. همچنان که شما وقتی یک کتاب را به طور کامل خواندید آن را کنار می گذارید پس برای دیگران هم لازم است تمام برگهای زندگیتان را رو نکنید. ذهن انسان به گونه ای است که هر چقدر بیشتر با یک فردی باشد و به او فکر کند این تکرارها سبب می‌شود که در ضمیر ناخودآگاهش جای بگیرد و فکرش درگیر آن شخص شود.

قابل پیش بینی نباشید

هر فردی دوست دارد با قانون جذب عشق آشنایی داشته باشد تا بتواند دیگران را به خودش علاقه مند کند. یکی از این راه ها این است که برای دیگران چندان قابل پیش بینی نباشید. چرا که سبب می‌شود فرد کنجکاوی و فکر کردن به شما را کنار بگذارد. اما اگر رفتارهای شما کمی مبهم و غیر قابل فهم باشد طوری که نتوان آن را توضیح داد ذهن فرد را به خودتان مشغول کرده اید. درگیر کردن ذهن افراد با سیگنال های جذب یکی از بهترین تکنیک ها برای تسخیر ذهن ها است. به این نکته مهم توجه کنید که هرگز نباید قدرت ذهن را دست کم بگیرید. ذهن یکی از بزرگترین عجایب خلقت بشر است که میتوان با آن حتی کل جهان را کنترل کرد.

معما باشید

یکی از راه های جذب دیگران به خود این است که کاری کنید با قدرت تخیل شان در مورد شما فکر کنند. وقتی از شما رفتار های یکنواخت و همیشگی سر نزند و گاهی اوقات خنثی یا بی تفاوت به نظر برسید فرد با خودش می‌اندیشد که شما چه نظری در مورد او دارید. کنجکاوی یکی از بهترین راه ها برای وابسته کردن ذهن دیگران است. افرادی که در مورد شما کنجکاو باشند معمولاً از دوستان یا اطرافیان شما سوالات بیشتری می پرسند تا شناخت بیشتری به دست بیاورند.

با اعتماد به نفس باشید

منظور این است که کمبود ها و نیازهای خودتان را ابتدا برآورده کنید و بعد به سراغ افراد ایده آل بروید. گاهی برخی از افراد برای برطرف کردن نیازهای خودشان به سمت دیگران می روند و جذب آنها می شوند. مثلاً فردی که بعد از چند سال نتوانسته پزشکی قبول شود و وارد یک رشته معمولی‌تر شده ممکن است جذب یک پزشک شود یا کسی که مشکل مالی دارد و نتوانسته آن را حل کند مجذوب یک دختر یا پسر پولدار شود. اگر می خواهید دیگران را جذب خودتان کنید ابتدا لازم است آن چیزی را که در بقیه می خواهید در خودتان ایجاد کنید و بعد سراغ افرادی با آن خصوصیات بروید.

دوست داشتن خود

آیا تاکنون با خود اندیشیده اید که چه تصویری از خودتان دارید و چقدر خودتان را فردی محبوب و دوست داشتنی یا شخصی غیرجذاب میدانید؟ هر فردی در نظر دیگران آن گونه جلوه می کند که ابتدا خودش را در ذهنش تصور کرده است. کسانی که برای خودشان ارزش قائل هستند و خودشان را همانگونه که هستند دوست دارند همیشه مورد تحسین و دوست داشتن دیگران هم قرار می‌گیرند. در این زمینه لازم است گاهی موفقیت ها و پیشرفت هایی که در زندگی داشته اید را برای فرد مقابلتان تعریف کنید اما یادتان باشد که در این کار هرگز زیاده روی نکنید چرا که انسان ها از کسانی که زیاد از خودشان صحبت می کنند خوششان نمی آید.

احساستان را کنترل کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اگر شما هر گونه احساس ترس یا خشم و سرکوب کنید پیامدهای آن را به شکل بدتری در خودتان می بینید یعنی اصطراب یا افسردگی یا انواع فوبیا و وسواس. اما احساس دوست داشتن و عشق اینگونه است که هر چه بیشتر بتوانید آن را غیر مستقیم ابراز کنید و از نشان دادن هیجانات بیشتر خودداری کنید به نفع خودتان عمل کرده اید. مخصوصاً خانمها در این زمینه لازم است هیجاناتشان را حتماً مدیریت کنند و از ابراز عشق افراط گونه بپرهیزند. مردها معمولاً از زن هایی که بیش از حد به آنها محبت می کنند و ابراز علاقه می کنند خوششان نمی آید. اگر راه مدیریت صحیح هیجانات خود را نمیدانید از یک مشاور یا روانشناس با تجربه کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد راه های جذب مردان کلیک کنید.

به زندگی عادی خود برگردید

لازم نیست همیشه برای جذب کردن دیگران به سراغ آنها بروید. گاهی لازم است مدت زمانی با خودتان تنها باشید و برای رشد و توسعه خویش تلاش کنید. این را بدانید که شما قبل از هر چیزی یک فرد تحصیل‌کرده یا شاغل هستید و برنامه‌ها و اهداف خودتان را دارید. پس برای رسیدن به موفقیت های تان تلاش کنید و سعی کنید از لحاظ ذهنی گاهی فقط به خودتان و آینده تان فکر کنید. این کار غالباً برای خانم ها کمی دشوارتر است به این دلیل که مغز آنها به گونه ای آفریده شده که تمام موضوعات را با مسائل احساسی و عاطفی شان گره میزنند. هر چند برای مردها هم ممکن است این مسئله پیش بیاید. یعنی دیگر نتوانند بر کار و فعالیت های خودشان متمرکز باشند. این نکته مهم را بدانید که اگر افراد ببینند شما به خودتان بها می دهید و سراغ کارها و فعالیت های تان می روی و همیشه به خاطر آن ها برنامه های تان را کنسل نمیکنید، برای شان جذاب تر می شوید.

دنبال اشتراکات باشید

هرچقدر شما بتوانید بین خودتان و فرد مقابل شباهت های بیشتری پیدا کنید بیشتر هم جذب یکدیگر می شوید. تشابهات باعث می شود که هدف ها و آینده مشترکی برای هم داشته باشید و به تدریج احساس کنید که می توانید به یکدیگر کمک کنید. این تشابهات می تواند در موارد چون موسیقی، کتاب، دوستان، باورها و عقاید یا هر چیز دیگری باشد.

عکس هایی از خودتان در شبکه اجتماعی بگذارید

در مورد عکس و پست هایی که در فضای مجازی می گذارید دقت لازم را داشته باشید که این کار را به صورت مفرط انجام ندهید. گاهی عکسهایی در حال خوشگذرانی و یا دسته جمعی با دوستان تان بگذارید تا فرد مقابل بداند که شما هم افرادی را کنار خودتان دارید و دائما منتظر حضور او نیستید. اگر عادت کردید که هر روز پست یا استوری بگذارید این کار را متوقف کنید. وقتی مدتی از شما خبری نشود فرد مقابل کنجکاو میشود که شما کجا هستید و چه کاری میکنید درنتیجه بیشتر از قبل دلتنگتان میشود.

به خودتان برسید

هرچند جذابیت یک انسان در شخصیت و رفتار او تجلی پیدا می‌کند اما لازم است که به زیبایی ظاهری هم توجه داشته باشید. کسانی که ورزش کردن را انتخاب میکنند و به سلامت جسم و اندام شان اهمیت می دهند برای دیگران هم جذاب و دوست داشتنی به نظر می رسند. سلامت جسمی و روحی شما در اعتماد به نفس و آرامشتان تاثیر گذار است.

خلق خاطرات مثبت

گاهی اوقات یکی از دلایل اینکه مجذوب دیگران می شویم و همیشه در ذهن ما می مانند این است که با آن خاطرات مثبتی را گذراندیم. هرچه مدت زمانی که دو نفر با هم باشند بیشتر باشد و خاطرات شیرین تری داشته باشند مسلماً فراموش کردن آن هم سخت تر است. تحقیقات نشان می دهد آن خاطراتی که بار عاطفی و هیجانی دارد به دلیل آن که در حافظه بلند مدت ثبت میشود، بیشتر در ذهن میماند. شما در یک رابطه با شناختی که از فرد مقابل پیدا می کنید به مرور زمان متوجه می شوید که چه چیزهایی مورد علاقه او است و چه کارهایی می توانید برایش انجام دهید تا هیجانات مثبت را تجربه کند.

کلام آخر

هر فردی ممکن است در زندگی اش کسی را داشته باشد و بخواهد که یک رابطه عاطفی را با او تجربه کند. اما نکته مهم این است که چگونه دیگران را جذب خود کنیم و چه کاری کنیم که این دوست داشتن در یک مسیر سالم رخ دهد. گاهی تجربه‌های عاطفی ناسالم می تواند ضربه های شدیدی به افراد بزند و مسائلی همچون اضطراب، افسردگی و خودکشی را ایجاد کند. یک رابطه عاشقانه نیاز به شناخت و مهارت دارد. اگر شما هم به دنبال جذب فردی خاص هستید یا مدتهاست که وارد یک رابطه احساسی شده اید توصیه می شود در کنار برخی راهکارهای ارائه شده در این مقاله از کمکهای متخصصان و مشاوران با تجربه استفاده کنید. یک درمانگر کارآمد می‌تواند رابطه شما را تحلیلی و عمیق بررسی کند و ضعف های شما را برطرف و تکنیک های لازم را ارائه دهد.

3/5 (2 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت