سبک زندگی و موفقیت

چگونه نگاه مردان را بخوانیم؟

گاهی برای زن ها تشخیص اینکه آیا مردی به آنها علاقه دارد یا خیر دشوار است و نمی توانند حرکات و رفتارهای او را تفسیر کنند. در این مواقع بهتر است زبان بدن مردها را بدانید و با آن آشنا شوید تا دچار سوء تفاهم یا قضاوت های نادرست نشوید. این را بدانید که حرکات و رفتار و نگاه یک انسان صادقانه تر از گفتار او است. بنابراین آشنایی با با زبان بدن مهمترین اصل در برقراری ارتباط محسوب می شود.

نشانه های تمایل مرد به زن

قطعاً هدف شما از از خواندن این مقاله این است که بدانید چگونه متوجه شوید که پسری دوستتان دارد و یا بتوانید نگاه های عاشقانه او را بفهمید دختر شما از طرز حرف زدن، اشاره‌ها، مدل رفتار کردن، نگاه کردن، کارهایی که انجام می‌دهد و غیره می توانید رفتار پسری که عاشق تان است را درک کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد مقاله” چگونه یک مرد را عاشق خود کنیم” کلیک کنید.

چشم ها

اگر هنگام صحبت مردی با شما ارتباط چشمی برقرار کرد یا اینکه به شما خیره شد، یعنی اینکه مجموع آن شده است. اما اگر هنگام صحبت با او به اطراف نگاه میکند یا حواسش به ساعت یا موبایلش است یعنی اینکه علاقه‌ای ندارد. راه دیگر این است که بفهمید آیا مردمک چشم آنها اتساع یافته است یا خیر. این نشانه ی ریز و جزئی می تواند به آن معنا باشد که آن فرد به شما علاقه مند است چرا که گشاد شدن مردمک ها راهی میباشد که مغز برای عکس العمل نشان دادن به چیزی که دوست دارد نمایان میشود. چشم های فردی که مجذوب تان شده است به نگاه شما گره میخورد و مردمک آن می درخشد. چنین فردی تمایل دارد که با شما صمیمی تر شود. انواع که از فردی چشمانش نگران است و به دور و اطراف نگاه می کند یعنی اینکه حواسش جای دیگر است.

نحوه ایستادن

نحوه ایستادن یک فرد هم می تواند این مورد را برای شما آشکار کند که آیا مجذوب تان شده است یا خیر. اگر فردی با شما صحبت می‌کند و به سمت شما خم می شود نشانه آن است که به شنیدن حرفهای شما علاقه‌مند است. با این حال چنانچه فردی به عقب تکیه داده باشد و مدام بخواهد از شما فاصله بگیرد می تواند نشان دهنده این باشد که که دوست دارد است ادامه صحبت فرار کند. معمولاً مردها هنگامی که با زنی که دوستشان دارند حرف میزنند شانه‌هایشان انعطاف پذیر است و می خواهند در مقابل و در مرکز او باشید تا بتواند روی شما تمرکز کند. علاوه بر این بازوهای یک مرد هم پیام دیگری است که به شما می دهد. وقتی بازویی بسته باشد خودش یک مانع محسوب می شود و چنانچه مردی بازوهایش از یکدیگر باز است یعنی اینکه جذب تان شده است.

نحوه نشستن او کنار شما

نحوه نشستن یک مرد می تواند به شما پیام های مهمی بدهد اگر که آگاه و هوشیار باشید مخصوصا نحوه قرار دادن پاهایش. اگر مردی پاهای خود را طوری روی هم بگذارد که بالا تنه اش از شما فاصله بگیرد یعنی این که علاقه‌ای به مکالمه با شما ندارد یا اینکه پاهایش طوری باشد که به جای آن که روبروی شما باشد انحراف داشته باشد باز هم می‌توان گفت نشانه خوبی نیست.

دست ها

دستها می تواند نشانگر آن باشد که آیا فردی به شما علاقه مند است یا خیر. هنگامی که مردی انگشتان دست خود را داخل موهایش کرده یا آن را روی پیراهن خود می کشد یعنی که دوست دارد به بهترین شکل در نظر شما به چشم بیاید. احتمال دارد بازوی شما را موقع صحبت کردن لمس کند و این نشانگر صمیمیت و نزدیکی است.

تماس و نزدیکی

چنانچه مردی برای نزدیک شدن به شما تمایل نشان می دهد مثلاً هنگامی که با یکدیگر در خیابان راه می روید نمی خواهد از شما دور بشه شد و حواسش به شما است یعنی اینکه مجذوب تان شده است. اما اگر مردی هنگام صحبت با شما ما یا زمانی که با یکدیگر قدم میزنید میخواهد فاصله را به هر دلیلی حفظ کند و یا اینکه تمایلی برای نزدیکی نشان می دهد یعنی این که علاقه ای ندارد. مردی که به زنی علاقه مند باشد موقع حرف زدن با او دوست دارد دست هایش را در دست های زن قرار دهد یا اینکه دستش را روی شانه او بگذارد.

لبخند

 

راه دیگر و مهم تر برای تشخیص علاقه یک مرد توجه به لبخندهای او است. اگر مردی واقعاً از صحبت با شما لذت برده باشد حتماً این خنده را در چهره او می بینید. شما هم قطعا اگر فردی را دوست داشته باشید هرگز نمی توانید در ملاقات های خود با او لبخندتان را پنهان کنید. بنابراین اگر او هم شما را دوست داشته باشد رفتاری مثل شما در پیش می‌گیرد.

خودنمایی کردن

برخی اوقات مردها موقعی که دختری علاقه مند می شوند ممکن است دست به رفتارهای احمقانه بزنند و و یا لوس و خنده دار به نظر بیایند. یکی از کارهایی که برخی از مردها برای نشان دادن علاقه انجام میدهند لاف زدن است. آنها ممکن است با صحبت کردن در مورد ورزش، رشته تحصیلی یا دستاوردهایی که داشته اند بخواهند خود را از لحاظ جایگاه اجتماعی بالاتر نشان دهند. مردی که فردی را دوست داشته باشد با کارهایی مثل یک شوخی خنده دار یا رقص جالب می خواهد توجه او را جلب کند. آنها هر کاری میکنند تا بلاخره دختر مورد علاقه خود را بخندانند.

بم شدن صدا

طبق تحقیقات هنگامی که مردها میخواهند برای زنی که دوستشان دارند جلب توجه کنند سعی می کند تن صدای خود را بم تر و مردانه کنند. این تغییر صدا گاهی برای زنان جذاب به نظر می‌آید. بنابراین زبان بدن مردها را بشناسید و بدانید موقعی که تن صدای خود را کم میکنند یعنی که مهربان تر و فهیم تر میخواهند منظور خود را برسانند.

سر به سر گذاشتن

مردی که واقعا شما را دوست داشته باشد یک گوشه آرام نمی شیند بلکه حتی اگر ساکت هم باشد باز هم دوست دارد در جای خودش سر به سر شما بگذارد و مثل خواهر کوچکش رفتار کند مثلاً وقتی حواستان نیست چیزی را بردارد و آن را پنهان کند. این رفتارهای کودکانه و قایم موشک بازی بخاطر این است که واقعاً از شما خوشش آمده است و گرنه قصد اذیت کردن ندارد. از طرف دیگر به این نکته توجه کنید که اگر مردی زنی را دوست داشته باشد و دوستانش از آن باخبر باشند معمولاً با نزدیک شدن آن فرد دوستانش سر به سرش می گذارند و بیشتر از حالت عادی با او شوخی میکنند. این رفتار دوستان قطعا می تواند نشانه مهمی باشد که نباید از آن غافل باشید.

گوش به زنگ حضورتان است

مردی که به شما علاقه مند باشد موقعی که حاضر می‌شوید رفتارش تغییر می‌کند و حتی اگر روز بدی را سپری کرده باشد با حضور شما دنیایش عوض می شود. از طرفی اگر ساکت باشد با حضور شما پر سر صدا تر می شود یا خندیدنش را متوقف می کند و شما متوجه تغییر رفتار ناگهانی او می شوید. حتی اگر یک دفعه دست پا چلفتی به نظر برسد یعنی اینکه احساسش بسیار درگیر شده است.

تقلید زبان بدن تان

مردی که شما را دوست داشته باشد طرز ایستادن و حرکات دست و پایتان را تقلید می کند. مردها هنگامی که به زنی علاقه داشته باشند سعی می کنند در ریتم و تن صدا با او هماهنگ شوند. طبق تحقیقات تقلید زبان بدن سبب انتقال احساسات و ایجاد همدلی می گردد.

به خاطر سپردن جزئیات صحبت با شما

 

مردی که واقعاً به زنی علاقه داشته باشد دنبال پیدا کردن علایق او است و حتی از جزئیات و مسائل پیش پا افتاده هم چشم پوشی نمیکند. هر صحبتی که با او می کنید در ذهنش می ماند و در مورد چیزهایی که قبلاً هم گفته اید حافظه خوبی دارد چرا که علاقه داشتن باعث میشود که حرف ها در حافظه انسان بهتر ته نشین شود. او حتی تلفن شما را بدون آنکه بخواهد از بر می شود و دوست دارد همیشه صحبت با شما را ادامه دهد.

ظاهراً دوری می کند

برخی مردها شاید به دلیل شکست هایی که در گذشته خورده اند سعی می‌کند ظاهراً برای یک دختر دور از دسترس باشند و حتی او را کاملا نادیده بگیرند. شاید در یک مهمانی آنها ترجیح دهند با دوستان خود صحبت کنند به جایی که با شما حرف بزنند و این می‌تواند راهی باشد تا بخواهد در شما حسادت و کنجکاوی ایجاد کند. گاهی هم می خواهند با این رفتارها ارزش خود را بالاتر نشان دهند. البته حواستان باشد که این دوری مرد را صرفا این گونه برای خود تفسیر نکنید و به رفتار های دیگرش هم توجه کنید.

حسود است

مردی که واقعاً به شما علاقمند باشد نمی‌تواند حسادت و غیرت خود را کنار بگذارد. معمولاً در مورد تعطیلات آخر هفته شما کنجکاوی می کند و اگر بخواهید حرف از مرد دیگری بزنید رفتارش تغییر می کند یعنی سعی می کند یا آن مرد را زیر سوال ببرد یا از شما دور تر شود.

کمک می کند

مردها علاقه خود را با کمک کردن و حمایت نشان میدهند. مثلاً وقتی برای شما مشکلی پیش می آید یا کامپیوتر شما خراب می‌شود او فوراً سعی می‌کند هر کاری که از دستش بر می آید برایتان انجام دهد. آنها در این گونه مواقع هیچ وقت شما را نادیده نمی گیرند و حتی کار خود را ممکن است به خاطر شما کنسل کنند چرا که میخواهد ضروری بودن حضورش را به شما ثابت کند. مرد عاشق حتی کارهای کوچک انجام می دهد مثلاً در را برای شما باز می کند. تو حاضر نیست که شما حتی کوچکترین سختی ببینید.

دیگران را نادیده می گیرد

مردی که به زنی علاقه مند باشد وقتی با او صحبت می کند اگر فرد سومی بخواهد وارد مکالمه شود سعی می کند که جوابش را سرسری بدهد و دوباره تمرکزش را به سمت شما برگرداند. حتی اگر او مجبور شود با فرد دیگری صحبت کند باز هم مکالمه را کوتاه میکند تا با شما هم صحبت شود. اما چنانچه مردی هنگام صحبت تلفنش را چک کند یا حواسش به حرف های دوستانش باشد شما متوجه می شوید که به دنبال فرار کردن است و این رفتار توهین آمیز است. بنابراین بهتر است که از رابطه با چنین فردی خارج شوید.

شما را تحسین و تایید می کند

اینکه فردی موقع صحبت کردن سرش را به نشانه تایید تکان دهد و یا از هر کلاسی که میروید و کاری که انجام می دهید آن را تحسین و تشویق می کند معنی اینکه واقعاً دوستتان دارد و دلش می‌خواهد رشد و پیشرفت شما را ببیند. اگر زمانی که برای یک مرد از دستاوردهای تان می گویید مدام آن را تایید می کند یا سوالات زیادی می پرسد و خودش را بسیار مشتاق و موافق نشان می‌دهد یعنی اینکه دوست دارد شما را به دست بیاورد.

 

کلام آخر

این روزها شناخت افراد کار آسانی نیست و گاهی ممکن است رفتارهای متضادی از آنها سر بزند که شما را سردرگم کند و ندانید که آیا رابطه خود را باید ادامه دهید یا خیر. بنابراین احتمال دارد درگیر چالش‌های زیادی شوید. این را بدانید که هرچه آگاهی شما از فردی بیشتر شود و رفتارهای او را بهتر بتوانید درک کنید، رابطه با کیفیت تری هم خواهید داشت. چنانچه خودتان آن با فردی در رابطه هستید یا میخواهید به تازگی با او ارتباط برقرار کنید اما مهارت یا جسارت کافی ندارید توصیه می شود که حتما از یک مشاور یا روانشناس با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

5/5 (2 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت