روانشناسی

دفعات نرمال خودارضایی

خود ارضایی یک فعالیت جنسی طبیعی است که اغلب افراد در مرحله ای از زندگی خود انجام می دهند. این فعالیت می تواند استرس را کاهش داده و با مقداری رهایش جنسی همراه باشد. خود ارضایی به افراد کمک می کند تا با بدن خود بیشتر آشنا شده و علایق جنسی خود را بیشتر بشناسند. برخی افراد بیش از دیگران خود ارضایی می کنند. هیچ تعداد مشخص یا طبیعی برای این کار وجود ندارد و تکرار این فعالیت می تواند روزانه، هفتگی یا به ندرت باشد. برخی افراد هرگز خود ارضایی نمی کنند. با این حال، در صورتی که تعداد خود ارضایی بر زندگی روزمره تاثیر گذار باشد، این موضوع نگران کننده است.

تعداد دفعات نرمال خود ارضایی در مردان

برخی مردان به صورت هفتگی، روزانه یا چند بار در ماه خود ارضایی کرده و برخی دیگر نیز به ندرت این کار را انجام می دهند. تمامی این دفعات در طیف طبیعی قرار می گیرند. طبق یک نظر سنجی ملی در زمینه رفتار و بهداشت جنسی تعداد خود ارضایی در مردان 25 تا 29 ساله به شرح زیر بود:

  • 17 درصد در یک سال گذشته خود ارضایی نکرده بودند.
  • 15 درصد چند بار در سال یا هر چند ماه یک بار خود ارضایی داشتند.
  • 25 درصد چند بار در ماه یا هفتگی خود ارضایی داشتند.
  • 23 درصد 2 تا 3 بار در هفته خود ارضایی داشتند.
  • 20 درصد بیش از 4 بار در هفته خود ارضایی داشتند.
تعداد دفعات نرمال خود ارضایی در مردان

همچنین، یک تحقیق در بریتانیا بر روی مردان 16 تا 44 ساله بیان داشت که 73 درصد این افراد در 4 هفته گذشته خود ارضایی داشته اند. این آمار در زنان 37 درصد بود. دفعات خود ارضایی در افراد مختلف به شدت متفاوت بوده و در اثر عواملی همچون سلامتی، استرس، برنامه زمانی، تمایل جنسی، شریک جنسی و موارد دیگر نوسان می کند.

تعداد دفعات نرمال خود ارضایی در زنان

با توجه به اطلاعات بدست آمده از زنان و مردانی که به تعداد زیاد خود ارضایی می کنند، 5 درصد از زنان و 20.1 درصد از مردان  25 تا 29 سال بیش از 4 بار در هفته خود ارضایی می کنند. در سوی دیگر این طیف، 21.5 درصد از زنان و 25.4 درصد از مردان 25 تا 29 سال چندین مرتبه در ماه خود ارضایی می کنند. اختلاف این آمار در بین دو جنس در تمام طول زندگی ثابت مانده و همواره زنان 10 تا 15 درصد کمتر از مردان خود ارضایی می کنند.

تعداد دفعات نرمال خود ارضایی در زنان

نکته:

با افزایش سن، احتمال کاهش تعداد دفعات خود ارضایی در هر دوی زنان و مردان بیشتر می شود. حتی ممکن است این تعداد به صفر برسد.

چند بار خود ارضایی در ماه نرمال محسوب می شود؟

تعداد دفعات مشخصی در زمینه خود ارضایی وجود نداشته و افراد بر اساس تمایل خود می توانند روزانه، هفتگی یا ماهیانه این کار را انجام دهند. خود ارضایی یک عادت رایج و بسیار کم خطر است که در واقع با مزایای سلامتی بسیاری همراه است. به طور کلی، افراد می توانند تا هر مقدار که حس خوب تجربه می کنند این فعالیت را انجام دهند. متخصصان بیان دارند که افراد در هر زمان ممکن می توانند خود ارضایی کنند. البته باید زمان و حریم خصوصی مناسبی برای این کار داشت. یک مطالعه در سال 2016 دریافت مردانی که 21 بار در ماه یا بیشتر خود ارضایی می کنند در مقایسه با افرادی که 4 تا 7 بار خود ارضایی می کنند، به طرز چشم گیری کمتر به سرطان پروستات مبتلا می شوند. این گفته بدان معنا نیست که همه افراد باید این تعداد خود ارضایی را داشته باشند بلکه حاوی این پیام است که خود ارضایی منظم می تواند برای سلامت کلی بدن مفید باشد.

چند بار خود ارضایی در ماه نرمال محسوب می شود؟

آیا خود ارضایی بیش از حد خطرناک است؟

به طور کلی، اغلب افراد نباید درباره خود ارضایی بیش از حد چندان نگران باشند. البته، شدت یا تکرار بیش از حد در هر کاری حتی عادات مفید از جمله شستن دست ها، ورزش کردن یا خود ارضایی می تواند ناسالم باشد. تعداد زیاد خود ارضایی بسته به هر فرد متفاوت بوده و هیچ عدد مشخصی در این رابطه وجود ندارد. در صورتی که خود ارضایی سبب استرس روانی، احساسی، عاطفی یا جسمی شود باید دریافت که ممکن است تعداد کنونی خود ارضایی برای فرد مناسب نباشد. موارد زیر علائمی هستند که ناسالم بودن عادت کنونی خود ارضایی را در افراد نشان می دهند:

آیا خود ارضایی بیش از حد خطرناک است؟
  • خود ارضایی بیش از آنکه یک تمایل باشد، همچون یک نیاز احساس می شود.
  • به دلیل درد، بی حسی یا فقدان احساس لذت، خود ارضایی با احساسی لذت بخش همراه نیست.
  • دفعات زیاد خود ارضایی در انجام مسئولیت ها و زندگی عادی فرد اختلال وارد کرده است.

به طور کلی، مقدار مشخصی در زمینه تعداد زیاد خود ارضایی تعیین نشده است. برخی افراد بدون تجربه هر گونه عواقب منفی چندین بار در روز خود ارضایی می کنند. در صورتی که فرد احساس رضایت داشته و اثرات منفی بر دیگر بخش های زندگی خود احساس نمی کند، این تعداد خود ارضایی برای او مناسب است.

در صورت خود ارضایی به صورت روزانه چه اتفاقی رخ می دهد؟

تاکنون، معایب یا عوارض جانبی جدی در زمینه خود ارضایی، انزال یا رابطه جنسی روزانه شناخته نشده است. بزرگ ترین خطر خود ارضایی متداول، نحوه انجام آن است. برای مثال، در صورتی که فرد بدون استفاده از روان کننده کافی به شدت خود ارضایی کند، امکان بروز التهاب پوستی یا آسیب بافتی وجود دارد. زخم، حساسیت به لمس، تورم یا کبودی از علائم این آسیب ها هستند. همچنین، ممکن است افراد به یک نوع خاص از تحریک یا مالش عادت کنند. در صورتی فرد در یک شیوه یا حالت خاص از خود ارضایی لذت برده و تنها در چنین حالتی این کار را انجام دهد، احتمال دارد حفظ نعوظ و رسیدن به ارگاسم در روابط با شریک جنسی برای او دشوار باشد. جهت دوری از چنین خطری باید هر از چند گاهی شیوه خود ارضایی خود را تغییر داد. همچنین در رابطه با شریک جنسی نیز می توان مقداری تحریک تک نفره برای خود انجام داد.

آیا امکان دارد اسپرم های یک مرد تمام شوند؟

خود ارضایی متعدد سبب تمام شدن اسپرم ها نمی شود. بدن مردان بالغ در صورت عدم ابتلا به بیماری، هر روز اسپرم های جدید تولید کرده و در تمام عمر به این کار ادامه می دهد. در صورت تلاش برای فرزند آوری یا باردار کردن شریک جنسی باید این نکته را دانست که خود ارضایی می تواند بر تعداد و کیفیت اسپرم ها اثر گذار باشد. در دو بار انزال متوالی، انزال دوم در مقایسه با اولی از حجم مایع، تعداد اسپرم و غلظت اسپرم کمتری بر خوردار است زیرا بدن فرصت کافی برای جبران مقادیر از دست رفته را نداشته است. در هنگام نیاز به گرفتن یک نمونه منی پزشکان به افراد توصیه می کنند که دو روز قبل از ارائه نمونه، از خود ارضایی اجتناب کنند. در صورتی که بدن مرد سالم باشد، حتی پس از پنج بار انزال در یک روز مقداری اسپرم در انزال بعدی خود خواهد داشت. بدیهی است که مقدار اسپرم در انزال های بعدی کمتر و کمتر می شود.

کلینیک روانشناسی گروه همراه

3.8/5 (28 Reviews)

نوشته های مشابه

‫53 دیدگاه ها

  1. با سلام خدمت مشاورین محترم سایت مرکزمشاوره گروه همراه، چند روز در حین مطالعه مطالب مشاوره وبلاگ به مطلبی تحت عنوان ” دفعات نرمال خودارضایی” بر خوردم که در آنجا انجام خودارضایی به عنوان یک فعالیت مفید و سالم معرفی شده است.
    این مطلب پذیرفتنی است که انجام خودارضایی توسط بسیاری از متخصصین خارجی و داخلی تایید و توصیه می شود اما همزمان بسیاری از کارشناسان نسبت به انجام این عمل هشدار می دهند. به طوری که چندی پیش با یکی از اساتید که از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران هستند و در زمینه درمان ام اس پژوهش می کنند در رابطه با مساله خودارضایی صحبت می کردم و ایشان عنوان داشتند که انجام این عمل در مسیر درمان بیماران به شدت اختلال ایجاد می‌کند.
    و یا توجه شما را به مطالبی از سایت پروفسور کرمی از اساتید به نام علم ارولوژی پیرامون خودارضایی جلب می‌کنم:
    در صورت تکرار خودارضائی با دفعات بیشتر و به علت تحریک های مکرر اعصاب اتونوم آستانه تحریک پذیری عصبی پائین آمده و لذا افراد مبتلا و مخصوصاً با تعداد بیشتر، تحریک پذیری بیشتری نسبت به عوامل محرک بیرونی پیدا کرده و لذا می تواند باعث زودانزالی مردان شود. همچنین در این عادت به علت تکرار زیاد آن به کرات، عضلات بدن در هنگام انال تحریک و منقبض و لذا باعث مصرف انرژی بیشتر و بالارفتن اسید لاکتیک در عضلات شده و لذا ضعف و خستگی و بی حالی به سراغ فرد می آید که هر چه تعداد انجام بیشتر باشد، این ضعف شدیدتر است.
    در رابطه با بیماری واریکوسل خود ارضایی به تنهایی باعث ایجاد این بیماری نمی شود و اما اگر شما واریکوسل دارید از خودارضایی پرهیز کنید زیرا باعث بدتر شدن بیماری می شود. سوالی که در ذهن شما ممکن است ایجاد شود این است که چه در مقاربت طبیعی و چه در خود ارضایی ارگاسم یا اوج لذت جنسی ایجاد و در هر دو انزال اتفاق می افتد پس چه فرقی بین این دو امر وجود دارد؟
    جواب:
    در مقاربت طبیعی فاز هیجان جنسی به همراه جنبه های مهم عاطفی و با سیر مراحل طبیعی خود پیش می رود ولی در خودارضائی این فاز به صورت short cut و میانبر بوده و بصورت سریع و فاقد جنبه های عاطفی می باشد که با تکرار و مخصوصاً درجات بالای آن عوارض خاص خودش را ایجاد می کند.
    با توجه به مطالب ذکر شده درخواست دارم نسبت به اصل موضوع بررسی های لازم به عمل آمده و در صورت نقض مطالب بارگزاری شده در سایت نسبت به حذف آن اقدام فرمایید. با سپاس

    1. سلام دوست عزیز
      متشکرم از همراهی شما
      حتما موضوع توسط مشاورین ما بررسی میشود و اقدامات لازم صورت می پذیرد.

      1. اینو جدی میگم میدونم الان که داری اینو میخونی بیشتراتون به این موضوع اعتیاد پیدا کردین ولی اگه یبار برای همیشه میخواین ترک کنین جان عزیز ترین کساتونو قسم بخورین میدونم سخته ولی من با همین حرکت ترک کردم به امید ترک همه کسایی ک اعتیاد دارن🙂

  2. ضرر داره خیلی هم ضرر داره فقط کافیه زندگی کسای که این کار زشت تجربه کردن نگاه کنید افسرده بی اراده و…
    به سایت مس به طلا مراجعه مطالب علمی زیادی در این خصوص هست
    البته فکر نکنم نظرم منتشر بشه

    1. برای افرادی که بیش از حس خودشان خود ارضایی میکنند اره ولی برای افرادی فقط موقع شهوت بالا خود ارضایی میکنند خیر

      1. دوستان خود ارضایی ضرر های خیلی زیادی داره من خودم از این کار صدمه دیدم عمل کردم ولی خدا رو شکر عملم موفقیت آمیز بوده ببینید خود ارضایی واقعا عوارض وحشت نامی داره لطفاً با این مشکل رو به رو نشید

  3. یه عمره دارم خود ارضایی میکنم
    سکس با همسرم به خوبی و با کیفیت دارم
    ایشون هم هر موقع شرایط سکس نباشه خود ارضایی میکنه
    در کل به خصوص به افرادی که شرایط سکس را ندارند خود ارضایی را توصیه میکنم که زندگی با آرامش تری داشته باشند
    البته خود ارضایی بهتر است درست انجام شود
    یعنی زمان آن تا حدی کوتاه نباشد که بدن دچار زود انزالی شود
    من بیماری واریکسول خفیف داشتم و با تمرین تونستم درمانش کنم
    درواقع به این صورت که در هر مرحله سعی میکردم با قدرت بیشتری منی را خارج کنم
    خفه کردن آلت هنگام انزال چه در سکس و چه در خود ارضایی اشتباست.

    1. سلام
      پاسخ دقیقی برای این مسئله وجود ندارد.تعداد دفعات خود ارضایی نباید بر زندگی روزمره شما تاثیر بگذارد و یا اینکه به صورت عادت شود در غیر این صورت میتواند به شما آسیب وارد کند.

  4. در کل اگر شهوتی برای انجام اینکار وجود نداشته باشد٬ آیا باز هم خود ارضایی برای سلامتی بدن الزامیست؟

  5. سلام ..
    من آمپول تسسترون 250میزنم زیر نظر متخصص غدد
    وقتی آمپول میزنم
    بعد 2 روز شهوتی میشوم
    بخاطر سطح پایین تسسترون آمپول میزنم
    ولی خب .در هفته 2بار میزنم ایراد که نداره؟

    1. با این امپولا
      حتی میتونم هر روز بزنم ولی
      2بار خیلی خوبه
      از اون ور ه ویتامین سی و غیره استفاده میکنم

  6. خودارضایی زندگی رو نابود میکنه نه مفید نه خاصیت داره همش ضرر هست من خودم خودارضایی میکردم داغون شدم داغون داغون الان ۶ ماه میشه که ترک کردم واقعا شاداب تر شدم حافظه هم قوی شده قبلا که خودارضایی میکردم خنگ خنگ شدم خواهش میکنم خواهش میکنم از همتون خودارضایی نکنید خودارضایی یعنی اینکه زندگیتان رو آتش بزنید بره

    1. سلام میشه ادرس تلگرامتونو بدین در رابطه با ترک خود ارضایی ازتون کمک بگیرم ولصعا دیگه از این سایتا خسته شدم چون مطالبس ک ب درمان کمکم کنه نداره و از اون ور نمیتونم با کسی مشورت کنم

  7. سلام خوبین
    ببخشید اگه یه نفر ۱ بار در ماه انجام بده این کارو آیا اون عوارض جدی رو می تونه همراه داشته باشه

    1. سلام
      در صورتی که تعداد خود ارضایی بر زندگی روزمره تاثیر گذار باشد، این موضوع نگران کننده است.

  8. سلام من گاهی تو یک شبانه روز تا ۶بار خودارضایی میکنم و بینهایت ازش لذت میبرم ولی کمبود وزن دارم میخوام بدونم این کار روی ضعف بدن و ماهیچه ها تاثیر منفی داره؟

    1. سلام
      در حالت طبیعی مردان پس از انزال و زنان پس از ارگاسم در رابطه جنسی احساس خستگی داشته و نیاز به استراحت دارند. یک رابطه جنسی طبیعی معمولا هر چند روز یک‌بار صورت می‌گیرد و بنابراین بدن فرد زمان کافی برای جبران انرژی از دست رفته را دارد. خودارضایی چندین بار در طول روز رخ می‌دهد و در نتیجه فرد انرژی زیادی را از دست می‌دهد.

  9. سلام من 5 ماه جلو خودم گرفتم و خودارضایی نکردم و خودم رو با ورزش و سایر موارد سرگرم کردم، ایا مشکلی وجود دارد؟

  10. سلام ببخشید من تو یک تایم یعنی طی یک ساعت دو بار خود ارضایی کردم یعنی وقتی بار اول تموم شد بدون وقفه بار دومو شروع کردم و خیلی هم بیشتر طول کشید میخواستپ بدونم ایا ضرری داره ?

    1. دوست عزیز
      خودارضایی نباید در زندگی روزمره و توانان جسمانی شما اختلال ایجاد کند.

      1. سلام من چن سالی بود خودارضایی میکردم ولی الان خیلی خیلی کمش کردم طوری که دیگه در خواب باسپرمم خارج میشه ولی زیبایی صورتم دیگع بر نگشت و سیاهی زیر چشمام درست نمیشه دلیلش چیه

      2. سلام دکتر، مشگلم اینه که کمتر از ده ثانیه ارزا میشم و لذت خیلی کمی داره حدود سه ماهه که اینطوری شدم نمیدونم چیکار کنم، دوتا سوال دارم اینکه اگ دو سه ماه خود ارزایی نکنم امکانش هست ب حالت قبلی برگردم؟ و اینکه من چهار ماهی هستکه دارو گیاهی از عطاری گرفتم برایه افزایش وزن ممکنه دلیلش این دارو باشه ؟

  11. خود ارضایی برای بدن کاملا ضرر داره و عوارض جسمی وحشتناک و از همه مهمتر حال روحی و روانی انسان رو خدشه دار می کنه و عزت نفس و اعتماد به نفس انسان رو به شدت کاهش میده . لذا دوستان هر چه سریعتر به فکر ترک بیفتین و خودتونو از منجلاب این اعتیاد نجات بدین . متاسفم برای نویسنده این مقاله که خود ارضایی رو بدون مشکل میدونه !!! در حالیکه تو غرب هم خیلی از دانشمندان خود ارضایی رو یه اعتیاد و مشکل می بینن و به دید یه بیماری به اون نگاه میکنن و میگن که انسان نباید گرفتار اون بشه . به امید رهایی همه از شر این اعتیاد و عادت مخرب و ویرانگر .

  12. من هفته ای سه چهار بار این کار رو انجام میدم و می خوام کلا ترک کنم لطفا روش ترک کردن رو بگید

  13. میخاستم بدونم خودارضایی روی ریش هم تاثییر داره اخه یجا خوندم باعث افزایش سطح تستسترون خون میشع و رابطه مستقیم با ریش دارع.

  14. سلام دمتونم گرم، لطفا کمکم کنین سوالم اینه که با مصرف دارویه چاقی که از عطاری تهیه کردم حدود چهار ماه میشه که مصرف میکنم و واب داده اما حدود سه ماهی هستکه انظال زودرس گرفتم به نظرتون میتونه از دارو باشه ؟ و اگه در این حین به خود ارزایی ادامه بدم با ترک دارویه چاقیم ممکنه ب حالت طبیعی برگردم؟؟

      1. ببخشید اگه در هفته 1دفعه خودارضایی کنیم مشکلی داره یا رو اندام تعصیر میگذاره یا صورت رو زشت میکنخ

  15. هیچ ضرر فیزیکی(جسمی) یا بیولوژیکی نداره دوستان خیالتون راحت. من هر روز دارم اینکارو انجام میدم و مدت هاست این کارو میکنم اما ضرری نداشته و هر دفعه هم به همون میزان لذت میبرم و از تنش ها و استرس ها به دور میشم . تنها عیبی که میشه بهش گرفت اینه که ممکنه به برنامه روزمرتون آسیب بزنه

    1. تو رابطه هم میبینی هم لمس میکنی هم نیاز برطرف میشه در نتیجه روح و روان و جسم اوکی میشن، در خودارضایی جسم اوکی میشه ولی روح و روان چی؟ ن چیزی لمس شده ن دیده شده فقط تصور شده و این باعث میشه روح تشنه باشه. از اونجایی ک خودتون، خودتون رو تحریک میکنید و دائم در دسترس خودتون هستید و روح هم تشنه هست باز هم هوس خودارضایی میکنید و اینه ک بده اعتیاد ب خودارضایی و عوارضش، چ سم ی بار بخوری چ دو بار چ صد بار ب هر حال سمه

  16. من ۳۲ سالمه ماهی یک یا دوبار خودارضایی میکنم هیچ مشکل جسمی و روحی ندارم اتفاقا برای کسی که شرایط سکس نداره خیلیم خوب است وقتی بدن نیاز داره باید بهش پاسخ داد

  17. خودارضایی یک عادتیه که باعث میشه لااقل یک روزآدم ازدستش بره چونکه آثارونتایج بسیارمخربی داره همچون سستی وبی حالی،بی ارادگی وضعف بدنی وبراثرتعددآن افسردگی وبیزاری ازخودوگوشه گیری رادرپی دارد.همچنین درقرآن آمده است که آیه شریفه(هرکس غیرازطریق همسران شرعی نیازش راطلب کندتجاوزگراست).ازنظراسلام وروایات
    خودارضایی حرام شرعی وگناه کبیره هست.

    چندموردازآسیب هاوخطرات خودارضایی:

    _ریزش مو،ابرو،مژه
    _تاری دید
    _ضعف اعصاب وپرخاشگری
    _بدترکیبی بدن(اندام ها)
    _ازبین رفتن زیبایی
    _زودرنجی وعصبانیت مزمن
    _سرطان مغزی
    _بیماری قلبی وعروقی
    _ناتوانی جنسی
    _بی میلی دررابطه اصلی(ازدواج)
    _ضعیف شدن حافظه
    _ازبین رفتن ویتامینهای مفیدبدن
    _زودانزالی
    سرگیجه وسردرد
    _لرزش دستها
    _ضعف تمرکز
    _کمردرد
    _بی خوابی وبدخوابی
    _بی اختیاری ادرار

  18. سلام بر برادران و خواهران میخاستم بگم لطفان خودارضایی نکنید حتا هفته ای یکبار چون اینکار هیچ تمومی نداره
    دومن اعتیاد بهش زیاد سه خودارضایی از نظرجسمی ارضات میکنه ولی از نظرروحی روانی نمیکنه من خودم هفته ای ۱ بارو داشتم ولی چون باعث میشد عذاب وجدان بگیرمو کمبود اعتماد بنفس داشته باشم کارامو نمیتونستم خوب انجام بدم
    این کار فقط مضرره
    الان وجدانی خوبیش چیه
    اگه میل جنسیه که خودش در حالت شب خالی میشه
    واگه باعث کمبود استرس واضطرابه
    باید بگم این مثله یه مسکن و بعد یک هفته باز میاد سراغت
    واگر نمیتونین خودارضایی رو ترکنین که میتونین ولی اصن پورن نگاه نکنین که خیلی مضرره اونایی زیاد خودارضایی میکنن مشکل مشکل همین پورن خلاصه میتونین ترک کنین من که تونستم اونم کاملانم به راحتی و خیلی شادم چون تونستم از این زندونی که واسه خودم درست کرده بودم رهایی پیدا کنم شمام میتونین
    اخرش که یه روز ترک میکنین پس بهتر نیس الان ترک کنین

  19. سلام بنده بعد از 80 روز دوباره خودارضایی کردم آیا اینطوری دوباره اعتیاد پیدا کردم یا دو باره بدنم از حالت تعادل خارج میشه

  20. من به علت استرس فراوان زندگی3تا بیمار درخانه دارم به این دلیل روانم اصلا آرام نیست هر روز خودارضایی میکنم چون ازدواج هم نمیخام بکنم و از رابطه واقعی نا امید هستم

  21. سلام دکتر ببخشید خواستم بگم من17سالمه و قبلا ها تعداد خودارضایی من کم بود یک مدتی شد که من1ماه خودارضایی نکردم و بعد از اون1ماه دوباره شروع کردم به خودارضایی کردن الان آلتم در حالت نرمال کوچیکه سیخ میشه وقتی یک چیز تحریک کننده رو میبینم15.16سانتی میشه واقعا من نگرانم دوست ندارم خودارضایی کنم که در آینده نتونم بچه دار بشم لطفاً کمکم کنید خیلی ممنون

  22. برای اینکه خودارضایی رو بتونم ترک کنم ی راهکار میزارید جلوی پاهام ک از این عادت دور بشم و بتونم خودارضایی رو برای همیشه ترک کنم

  23. من خودم به عنوان کسی که روزی دو سه بار خود ارضایی میکردم باید بگم که خیلی اثرات بد و مخربی داره. کلا آدم بدنش حس و حال نداره و سرگیجه میگیره . الانم ۱ ماه و نیمه ترک کردم با وجود اینکه خیلی سخت بود ولی الان اصلا حال اون موقع رو ندارم و خیلی پرنشاط ترم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت