سبک زندگی و موفقیت

دلایل بی میلی مرد به زن

هر فردی برای یک عمر زندگی مشترک و با هدف یک رابطه پایدار ازدواج می کند. این روزها ازدواج ها بر پایه عشق و شور و هیجان آغاز می شود. اما سوال اینجاست که چه می‌شود که پس از مدتی زن و شوهر به یکدیگر بی رغبت می شوند و آن شور و حال از زندگی شان بیرون میرود. با توجه به اهمیت این موضوع در مقاله امروز به بررسی دلایل بی میلی مرد به زن می پردازیم.

علت بی میلی مرد به زن چیست؟

هنگامی که حس می کنید همسرتان نسبت به شما احساسی ندارد حسن ناامید کننده و ناخوشایندی سراغتان می آید. واقعیت این است که دلایل مختلفی برای بیمه تکمیلی مرد وجود دارد که هر زنی لازم است آن را بداند. چنانچه شما هم در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید توصیه می‌شود که حتما روابط خود را بررسی کنید و ببینید که چه کاری می توانید برای اصلاح رابطه خود انجام دهید:

از دست دادن علاقه به همسر

یکی از دلایل بی میلی مردان به همسر را می توان ناشی از بی علاقگی دانست. ممکن است که همسرتان علاقه خود را به دلایل مختلفی از دست داده باشد. بنابراین اولین رفتار در او این است که به شما بی توجهی می کند یا مثل سابق دنبال خوشحال کردن شما نیست. ممکن است به آنچه همسرش می گوید اهمیتی ندهد و برایش ارزشی قائل نباشد. اما اینکه چرا همسرتان به شما بی احساس شده است نکته ای است که باید به آن توجه کنید و به دنبال دلایل بگردید. گاهی احتمال دارد رفتارهای ناخواسته شما منجر به چنین احساسی شده است. در این زمینه سعی کنید حتما از یک مشاور خانواده کمک بخواهید پیش از آنکه بخواهید تصمیمی برای زندگی تان بگیرید.

حواس پرتی و دغدغه فکری

گاهی یکی از دلایل بی میلی شوهر به زن می تواند دغدغه های فکری و فشارهای کاری او باشد. به نوعی هنگامی که مرد برای مسائل مالی یا خانوادگی و شخصی خودش تحت فشار قرار دارد دیگر انرژی و توان لازم را برای توجه به همسر و وقت گذاشتن برای او ندارد. بنابراین او را فوراً قضاوت نکنید و به بی احساسی متهم نکنید. سعی کنید گاهی اوقات خودتان را جای همسرتان بگذارید و از دریچه دید او به مشکلات و مسائل نگاه کنید. البته این به آن معنا نیست که بی توجهی همسرتان را کاملاً نادیده بگیرید بلکه بهتر است به او یادآوری کنید که شما هم جزئی از زندگی‌اش هستید و در این رابطه به توجه نیاز دارید.

شنیده نشدن

خیلی از اوقات علت بی تفاوتی مرد به زن این است که حس می کند دیده نمی شود و یا به اندازه کافی همسرش به او توجه ندارد. اگر زنی فقط بخواهد خودش به تنهایی عقایدش را به همسرش تحمیل کند و به احساسات و افکار او توجهی نکند و دائم صحبت های او را قطع کند طبیعی است که مرد سرد می شود. چرا که مرد می داند همسرش شنونده حرف های او نیست و ترجیح می دهد دیگر مسائلی را با او به اشتراک نگذارد.

وقتی مشکلات ارتباطی وجود دارد

خیلی از اوقات عدم برقراری ارتباط مناسب می تواند دلیل بی میلی مردها باشد. مثلاً یک مشاجره معمولی می تواند باعث شود که شما ناخواسته حرفهایی را به همسرتان بزنید که یک عمر رابطه شما را تحت تاثیر قرار دهد و به راحتی از یاد او نرود. اگر وقتی شوهر شما ما عصبانی شود و و غرور شکسته شود دیگر نمی توانید مثل گذشته راحت با او صحبت کنید چراکه سعی می‌کند از این به بعد از برقراری هرگونه مکالمه با شما خودداری کند و این می تواند رابطه را بدتر کند.

وقتی دوستان در اولویت قرار می گیرند

برخی اوقات ممکن است احساس کنید که همسرتان به جای اینکه بیشتر زمانش را با شما سپری کند در اختیار دوستانش است. در بعضی موارد احتمال دارد که او قصد بی توجهی به شما را نداشته باشد هر چند گاه این غفلت می تواند عمدی هم باشد. بهتر است گاهی اوقات با همسرتان در این مورد صحبت کنید و کاملاً احساس تان را به او بگویید. اگر بخواهید در این شرایط سکوت کنید، فقط حالتان بد می شود و این ناراحتی را به شکل های دیگر بروز می دهید.

وقتی مدام عیب یابی می کنید

مشاجره و اختلاف در هر رابطه ای وجود دارد و امری کاملاً طبیعی است. اما برخی اوقات افراد ناخواسته موقع بحث با همسر عیب های او را به زبان می آورند و آن را به بدترین شکل سرکوفت می زنند. این نوع رفتارها فقط می‌تواند چالشهای رابطه را بیشتر کند. وقتی شما این کار را انجام می دهید حتی اگر بعد از عذرخواهی کنید حرفهایی که زدید به راحتی فراموش نمیشود و این می تواند یکی از دلایل بی میلی همسر باشد.

وقتی زندگی جنسی در مسیر درست نیست

چه شما به تازگی ازدواج کرده باشید یا سالها از ازدواجتان گذشته باشد این را بدانید که صمیمیت جنسی در رابطه اهمیت زیادی دارد. بی میلی جنسی و یا اختلالات جنسی می تواند یکی از دلایل بی توجهی شوهر باشد. اگر شما و همسرتان آن از رابطه جنسی رضایت ندارید می توانید با مراجعه به یک متخصص سکس تراپی این مشکل خود را برطرف کنید اما اگر آن را نادیده بگیرید به مرور زمان باعث نارضایتی و بی میلی همسرتان می شود. بنابراین سعی در جذاب کردن راه هایی برای صمیمیت جنسی می تواند شور و حال رابطه شما را هم بیشتر کند.

خیانت یا رابطه خارج از ازدواج

 

داشتن یک شریک عاطفی خارج از رابطه زناشویی و خیانت می تواند یکی از علل بی توجهی مرد به زن باشد. اگر همسر شما علاقه به فرد دیگری داشته باشد قطعاً این احساس در رفتار او هم اثر می‌گذارد و به مرور زمان از شما دور تر میشود و بی توجهی می کند. اما حواستان باشد هر نوع بی توجهی همسر را به پای خیانت نگذارید مگر آنکه مدارکی مطمئن داشته باشید.

 

نحوه برخورد با بی توجهی همسر

دلایل گوناگونی وجود دارد که همسرتان به خاطر آن شما را نادیده می گیرد اما این را بدانید که برای احیای یک رابطه زناشویی هیچ وقت نیست و شما میتوانید در بدترین شرایط وضعیت را تغییر داده و بهترین تصمیم را بگیرید. رعایت نکات زیر می تواند برای تان کمک کننده باشد:

با همسرتان صحبت کنید

بهترین کار برای مواجهه با بی توجهی همسر این است که صبور باشید و حتی اگر او شما را نادیده می گیرد پا پیش بگذارید و با او مهربان باشید. سعی نکنید رفتار همسرتان را تلافی کنید. فقط سعی کنید غذاهای مورد علاقه اش را بپزید یا با یکدیگر فیلم مورد علاقه او را ببینید و… هرچند در ابتدا شاید چندان استقبال نکند اما به تدریج به خواسته شما تن می دهد و اینگونه می توانید به یکدیگر نزدیک تر شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله صمیمیت بین زوجین را مطالعه کنید.

به او کمی فرصت دهید

برخی اوقات مردها به دلیل مشغله کاری و فکری فرصت نمی‌کنند که زمان کافی را با همسرشان سپری کنند و به خواسته های او توجه کنند. در این شرایط بهتر است کمی صبور باشید و به او اجازه دهید تا کمی وضعیتش بهتر شود. وقتی اوضاع همسر شما رو به راه شد و توانست مسائل اش را حل کند خودش دوباره به شما نزدیک تر می شود.

با او نجنگید

برخی از زن ها برای مقابله با بی توجهی همسرشان داد و بیداد راه میاندازند یا قهر می‌کنند. اما مسئله اینجاست که با شروع این درگیری ها خیلی از مشکلات گذشته هم مطرح می‌شوند و این وضعیت را وخیم تر می کند.

شرایط را بررسی کنید

مسئله اساسی که در مورد نحوه برخورد با همسر بی توجه وجود دارد این است که شرایط را با دقت بررسی کنید. اگر همسرتان به تازگی شما را نادیده گرفته است شاید این موضوع مربوط به اتفاقی باشد که اخیراً افتاده است. یک زن زیرک در چنین وضعیتی به اتفاقات قبلی که رخ داده فکر می‌کند و سعی می کند متوجه شود که کدام یک سبب بی توجهی همسر شده است. این کار به شما کمک می کند تا بهتر از پس شرایط بربیایی. هرچه سریعتر متوجه علت بی توجهی همسرتان شوید راحت‌تر می‌توانید مسائل تان را حل کنید. در این موارد حتی می‌توانید با همسرتان صحبت کنید و از او بخواهید اگر اگر چیزی آزار شده است ست یا موضوعی نگرانش کرده است، آن را بیان کند.

سعی کنید مثبت اندیش باشید

بی مهری مرد به زن می تواند اوضاع را ناراحت کننده کند. شما ممکن است ناخواسته کارهایی انجام دهید که سبب بدتر شدن اوضاع شود اما در این وضعیت سعی کنید صبور بمانید و به دنبال راهکارهایی برای برخورد موثر باشید. اگر نمی دانید که واقعاً دلیل بی توجهی همسرتان چیست لطفاً پیش از خود قضاوت نکنید و مثبت اندیش باشید. شاید همسر شما اتفاق ناخوشایندی در محیط کارش رخ داده یا مسئله شخصی در رابطه با خانواده‌اش پیش آمده، و سعی کرده خودش را قوی نشان دهد.

همسرتان را غافل گیر کنید

برخی اوقات زمان هایی که زن و شوهر در دوران نامزدی یا عقد برای یکدیگر می گذاشتند یا آن هیجانات و شور و حالی که در دوران دوستی خود داشته‌اند، وقتی ازدواج می کنند به مرور زمان در زندگی مشترک آنها را فراموش می کنند. از بین رفتن شور و حال و جذابیت یکی از دلایل بی میلی مرد ها است. بنابراین اگر میخواهید شعله عشقتان را دوباره شعله ور کنید باید سعی کنید روش های متنوعی برای غافلگیر کردن همسرتان پیدا کنید.

به رفتار همسرتان توجه کنید

به رفتارهای همسرتان با دقت تمام توجه کنید تا بدانید که آیا این بی توجهی او همیشه است یا وقتی که موضوعات خاصی را مطرح می‌کنید این رفتار را نشان می‌دهد. گاهی مردها تصور می‌کنند که برخی از موضوعات ارزش صحبت کردن ندارد و یا اینکه می تواند مشکلات قدیمی را از نو زنده کند، بنابراین ترجیح می‌دهند سکوت کنند یا از گفت و گو خودداری کنند.

گفت و گو با مشاور خانواده

 

بی توجهی مرد به زن مسئله ای نیست که هر کسی بتواند به راحتی از کنار آن بگذرد. چرا که این رفتار می تواند بنیان خانواده را تهدید کند و رابطه را وارد چالش های زیادی کند. دلایل بی توجهی مرد باید شناسایی شود گاهی برخی از مسائل همچون مشکلات روحی روانی مثل اضطراب یا افسردگی می تواند دلیل آن باشد. اگر همسر شما هم احساس میکنید در زندگی آن توجه همیشگی را مثل گذشته ها ندارد به جای اینکه بخواهید تصمیم عجولانه بگیرید یا او را قضاوت کنید، از یک مشاور خانواده و روانشناس کمک بگیرید. در این جلسات مشاور رابطه شما را بررسی کرده، مشکلات آن را شناسایی می‌کند و سعی می کند بهترین راهکار ها را برای بهبود کیفیت زندگی شما ارائه نماید. تیم مشاوران ما در در کلینیک روانشناسی همراه پاسخگوی شما هستند.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت