مراقبت از خانواده

رابطه با زن شوهردار

برخی از زنان هنگامی که دچار مسائلی با همسرشان می شوند به جای اینکه دنبال راه حل باشند فوراً به روابط فرازناشویی روی می آورند. یکی از دلایل رجوع برخی از زن ها به مرد دیگری به جز همسرشان مسائل عاطفی می باشد اما با این حال عوامل دیگری هم در این زمینه دخیل هستند. برای آشنایی بیشتر در مورد علت رابطه با زن شوهردار ادامه مقاله را دنبال کنید.

علت رابطه با زن شوهردار

 

یکی از سوالات متعدد این است که چرا برخی از مردان ترجیح میدهند با زنان متاهل باشند و این رفتار ها برای آنها ناپسند نیست. کسانی که معمولاً سراغ اینگونه روابط میروند برای کارهایشان توجیهاتی دارند. برخی از رایج ترین دلیل رابطه با زن شوهردار شامل موارد زیر می شود:

نیازهای جنسی، عاطفی و هیجانی

یکی از دلایلی که مردها سراغ رابطه با زنهای شوهردار میروند این است که آنها نیازهای جنسی و هیجانی خود را در اولویت قرار می دهند و به خودشان این اجازه را می دهند که این نیازها را در هر شرایطی رفع کنند. برای آن ها مرزها و چارچوب های اخلاقی معنایی ندارد. این رفتارها از تربیت و فرزندپروری غلط در دوران کودکی ناشی می شود چرا که آنها نمی توانند خویشتن داری کنند و نیازهای خود را به تعویق بیندازند.

گذشته بی بندو بار زن

زن هایی که متاسفانه در محیط های بی بندوباری بزرگ شده‌اند در جمع هایی با چنین افرادی قرار می گیرند. وقتی مردها می بینند که چنین زنهایی از روابط متعدد و باز خود با دیگر مردها لذت میبرد و احساس پشیمانی نمی‌کند این جسارت را پیدا می کنند تا به راحتی به یک زن شوهردار پیشنهاد دهند و وارد رابطه شوند. به نوعی می توان گفت چنین زن هایی با رفتارهای بی پروای خود در جمع ها این پیام را به دیگران می دهند که می توانند غیر از همسرشان مرد دیگری هم داشته باشند. آنها به راحتی هنجارها و مرز های اجتماعی را می شکنند و برای خودشان اهمیت قائل نیستند.

رابطه به دلیل احساس تنهایی زن شوهردار

بعضی از مردها وقتی متوجه میشوند که یک زن متاهل در جمع‌های دوستانه تنهایی حاضر می شود و یا دچار مشکلاتی با همسرش است و صمیمیت بین آن ها وجود ندارد از این قضیه سوء استفاده می‌کنند و می‌خواهند با او رابطه داشته باشند. آنها حتی ممکن است این کار خود را توجیه کنند و فکر می کنند که می‌خواهند او را از تنهایی بیرون بیاورند در حالی که قصد دیگری وجود دارد. مرد هایی هم که چنین روابطی را ترجیح می دهند معمولا خودشان هم همسر دارند و از روابط عاطفی شان رضایتی ندارند. بنابراین می‌خواهند به عنوان یک حامی برای یک زن شوهردار آسیب‌دیده رفتار کنند و او را با ترفند سمت خود بکشانند.

اختلال شخصیتی زنان

یکی از دلایلی که می تواند در رابطه فرازناشویی تاثیرگذار باشد اختلالات شخصیتی است. زن هایی که اختلال شخصیت نمایشی دارند و رفتارهای اغواکننده و تحریک کننده انجام می دهند معمولا این سیگنال را به بقیه مردها می دهند که بدشان هم نمی آید غیر از همسرشان با فرد دیگری در رابطه باشند. علاوه بر این مرد هایی هم که دارای اختلالات شخصیت مرزی یا شخصیت ضد اجتماعی هستند رابطه با زنهای متاهل را ترجیح می‌دهند. متاسفانه این اختلالات شخصیتی افراد را به سمت انواع آسیب های اجتماعی سوق می دهد و لازم است که حتما درمان صورت بگیرد.

دوران مجردی کوتاه

به این نکته مهم توجه کنید که سبک زندگی در دوران مجردی بعد از ازدواج هم تاثیرگذار است و اینگونه نیست که فردی در دوران مجردی هر طور که زندگی کرده و هر گذشته ای هم که داشته در آینده و زندگی مشترک او تاثیری نمی گذارد. کسانی که دوران مجردی کوتاهی داشتند و نتوانستند از آن استفاده کنند یا اینکه در سن کم به خاطر فشارهای خانواده مجبور به ازدواج شده‌اند و یا دوران نامزدی و دوران عقد را آن‌طور که دوست داشتند سپری نکرده اند احتمال این که به روابط فرازناشویی رو بیاورند زیاد است.

مشکلات اقتصادی

متاسفانه یکی از دلایلی که باعث می‌شود بعضی از افراد به زنهای متاهل برای رابطه رو بیاورند این است که نمیتوانند از پس امور مالی خود بربیایند. وقتی یک فرد نتواند ازدواج مناسبی داشته باشد مجبور است با یک زن متاهل رابطه برقرار کند تا هم مجبور نشود که ازدواج کند و هم این که گاهی به دلیل اینکه برخی از زن های شوهردار درامد خوبی دارد و یا همسران پولداری دارند می خواهند در سایه آن ها تامین شوند.

تنوع طلبی

کسانی که سبک زندگی آن از نوع بی بند و باری و عشرت طلبی است معمولاً می خواهند آزاد باشند و با هر کسی به راحتی وارد رابطه شوند بدون آن که احساس گناه یا شرمی داشته باشند. آنها مرز ها را به راحتی کنار میگذارند و قبح عمل را برای خود می شکنند. این افراد با توجه به این که به تنوع طلبی عادت کردند نمی خواهند یک رابطه بادوام و سالمی را تجربه کنند و به همین دلیل رابطه با زن شوهردار برای آن ها بی دغدغه است.

انتقام جویی

برخی از مرد ها برای اینکه از همجنسان خود انتقام بگیرند وارد رابطه با یک زن شوهر دار می شوند. چنین مردهایی میخواهند احساس قدرت و برتری خود را به دیگران نشان دهند و بگویند که آن قدر جذاب هستند که یک زن شوهر دار همسر خودش را رها می‌کند و می‌خواهد در کنار آنها باشد. آنها معمولاً با چنین روابطی می‌خواهد اعتماد به‌ نفس بگیرند. رفتارها گاهی می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیر و زیادی را به هر دو نفر رابطه وارد کند.

قرارهای ملاقات آسان

یکی از دلایلی که باعث می شود بعضی از پسر های جوان هم بخواهند با زنان متاهل وارد رابطه شوند این است که راحت می توانند با آن قرار ملاقات بگذارند بدون آنکه محدودیت‌های یک دختر مجرد با داشته باشند. چنین افرادی با خود می اندیشند که یک دختر مجرد هنوز تحت نفوذ خانواده است و برای قرار و مدار هایش باید از آنها اجازه بگیرد در حالی که یک زن شوهردار مستقل و با اراده است و می تواند هر موقع که خواسته باشد در اختیار آن ها باشد.

عدم نگرانی درباره آینده و ازدواج

یکی از تفاوت های اصلی کسانی که با زنهای شوهردار وارد رابطه می شود این است که مجبور نیستند در مورد آینده و اهداف مشترک یا ازدواج صحبتی کنند. این امر مخصوصاً برای مرد های مسئولیت گریز یک گزینه ایده آل است. دختران مجرد یک رابطه هدفمند که به ازدواج ختم شود را می خواهند در حالیکه مردی که عیاش و فرصت طلب است رابطه با یک زن شوهردار را برای اینکه استرس آینده را نداشته باشد ترجیح می دهد.

معایب رابطه با زن شوهردار

اگر با یک زن متاهل در رابطه هستید حتی اگر احساس تان هم به شدت درگیر شده است باید لحظاتی احساسات خود را کنار بگذارید و منطقی فکر کنید. رابطه با یک زن شوهردار پیامدهای سنگین قانونی هم برای تان خواهد داشت و غیر از اینها آبرو و اعتبار شما را هم زیر سوال میبرد. برخی از رایج ترین معایب رابطه با زن شوهردار شامل موارد زیر می شود:

شما را هیچ گاه به خاطر همسرش ترک نخواهد کرد

یک زن شوهردار اگر رودی بین شما و همسر از قرار بگیرد قطعاً همسرش را انتخاب می کند. شما فقط برای مدتی با او در رابطه هستید تا خلا های روحی روانی عاطفی و جنسی او را رفع نمایید اما به محض اینکه رابطه با همسرش کمی بهتر شود شما را ترک میکند. بنابراین اگر هم برای خودتان اهمیت قائل هستید زودتر از این رابطه بیرون بیایید.

ممکن است بخشی از نقشه شوم انتقام او باشید

برخی از زن ها هنگامی که متوجه رابطه فرازناشویی همسرشان میشوند فورا دست به انتقام می‌زنند و به اولین فردی که سر راهشان قرار می گیرد فرصت رابطه می‌دهند. آن ها می خواهند از شما به عنوان وسیله‌ای برای انتقام از شوهر شان استفاده کنند. قطعاً یک مرد هوشمند اجازه نمی دهد که یک ابزاری برای انتقام در رابطه باشد چرا که در یک رابطه سالم عشق و علاقه دو طرفه بدون فرد دیگری وجود دارد.

استرس لو رفتن رابطه

یکی از آسیب هایی که رابطه با زن شوهردار دارد این است که شما هر لحظه استرس و نگرانی از این دارد که کسی بفهمد با چه شخصی در رابطه هستید. به نوعی به جای اینکه یک رابطه سالم را تجربه کنید و فرد مورد نظر را به دوستان و آشنایان یا همکاران خود نشان دهید و دائم مجبور هستید او را از نگاه دیگران پنهان کنید. به این دلیل که اگر رابطه شما آشکار شود آبروی هر دو نفرتان میرود.

احساس گناه و عذاب وجدان

تفاوتی نمی کند که میزان اعتقادات شما به اصول دینی چقدر باشد یا اینکه در چه خانواده مذهبی یا غیر مذهبی بزرگ شده اید در هر حال به عنوان یک انسان احساس گناه و عذاب وجدان با چنین روابطی دست از سرتان بر نخواهد داشت. این رابطه به جای اینکه عشق و لذت داشته باشد مدام برای شما احساس شرم و گناه دارد.

رابطه بی سرانجام

یکی از بدی هایی که رابطه با زن شوهردار دارد این است که احتمال دارد هر لحظه رابطه شما به پایان برسد چرا که در آن تعهد و وفاداری وجود ندارد. قطعاً کسی که به همسرش خیانت کرده برای شما هم ارزشی قائل نخواهد شد. او ممکن است مرد دیگری را بهتر از شما پیدا کند و همان طور که خیلی راحت خودش را در اختیار شما قرار داده در اختیار مردان دیگر هم قرار دهد. بنابراین رابطه شما سست تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

راه های قطع رابطه با زن شوهردار

این را بدانید که اگر به هر دلیلی وارد رابطه با یک زن شوهر دار شده اید به  هر حال یک تصمیم نادرستی گرفته‌اید و به خودتان اجازه دادید که نفر سوم باشید. با این کار نگران نباشید و راه هایی برای این امر وجود دارد.

تصمیم گیری قاطع

قبل از هر چیزی با خودتان بیاندیشید و صادقانه فکر کنید که آیا این رابطه به نفع شما است یا ضرر شما. مزایا و معایب آن را برای خودتان داشته باشید و بدانید که در این موقعیت قرار است چه چیزهایی به دست بیاورید و احتمال چه چیزهایی را از دست بدهید. اگر به یک نتیجه گیری قاطعانه رسیدید راحت تر می توانید این رابطه ناسالم را کنار بگذارید.

صحبت کردن با زن متاهل

به این مورد توجه کنید که اگر بخواهید ناگهان رابطه را به پایان برسانید ممکن است که آن زن برای شما دردسرهای زیادی ایجاد کند. بنابراین شرایط مناسبی را فراهم کنید و زن متاهل را برای پایان رابطه آماده کنید. اگر هم اصراری کرد و حتی گریه و زاری کرد سعی کنید در تصمیم خود مطمئن باشید و به آن پافشاری کنید.

قطع ارتباط کامل

اگر قصد دارید که رابطه را به پایان رسانید توصیه می شود که در فضا های مجازی هم دیگر او را دنبال نکنید و پیگیرش نباشید. هر آنچه را که گرفته اید یا پس دهید یا اینکه آنها را از بین ببرید. به این فکر کنید که روابط سالم تر با افراد بهتری را در آینده خواهید داشت و هیچ گاه رابطه عاشقانه به پایان نمی رسد. اگر همچنان نان در فضای مجازی به بهانه های مختلف با آن زن باشید حتی اگر یکدیگر را نبینید هنوز رابطه تان تمام شده است. پس با خودتان صادق باشید و بدانید که قصد جدی تان چیست.

مراجعه به روانشناس

ممکن است هنگامی که تصمیم به قطع رابطه می گیرید دچار احساسات متناقضی شوید و سر دوراهی قرار بگیرید که آیا واقعا قصد رابطه را دارید یا خیر. در چنین شرایطی توصیه می شود که از یک روانشناسی و درمانگر با تجربه کمک بگیرید. گاهی خلا های دوران کودکی و یا تربیت نادرست آن زمان باعث شده است که شما درگیر یک رابطه نامناسب شوید. مخصوصاً اگر هم در رابطه با زن شوهردار احساسات و عواطف زیادی دارید بیرون آمدن از آن چالش های زیادی برای تان به همراه خواهد داشت. بنابراین بهتر است که مسائل و عواطف خود را با یک مشاور در میان بگذارید. در این زمینه روان درمانگران و متخصصان ما در کلینیک روانشناسی همراه می توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند و خدمات مشاوره خانواده  را ارائه کنند.

5/5 (2 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت