سبک زندگی و موفقیت

مردان هوس باز

قطعاً هر فردی در رابطه به دنبال عشقی واقعی است و زندگی مشترک  بادوام و ماندگاری می‌خواهند. متاسفانه بعضی از زنان و دختران درگیر روابطي می‌شود که در آن فرد مقابل به دنبال ارضای نیازهای خودش است و اهمیتی به تعهد در آن رابطه نمی دهد. برخی از مردهای هوسباز در چنین روابطی افراد را اسیر خود می کنند و بعد از مدتی آنها را به حال خویش رها می نمایند. برای این که با چنین افرادی آشنا شوید و راحت تر بتوانید آنان را تشخیص دهید ادامه مقاله را از دست ندهید.

 

روانشناسی مرد هوس باز

بهتر است در ابتدای امر با معنی مرد هوس باز آشنا شوید. به مردی هوس باز گفته می‌شود که به دنبال رابطه های متنوع جنسی و کسب تجربه های متعدد با افراد است بدون آنکه تعهدي داشته باشد. جالب است بدانید که آغاز رابطه با اینگونه مردان در آغاز بسیار هیجان انگیز است. شما فکر می کنید بهترین مرد دنیا را دارید و به طرزی استثنایی و منحصر به فرد شما را دوست دارد. اما این مردان در آینده غیرقابل پیش بینی و خیانتکار و سوء استفاده کننده مي شوند. سرانجام رابطه با این افراد وابستگی و ترک شدن است.

نشانه های مرد هوس باز

یکی از سوالات متعددی که مطرح می‌شود این است که یک مرد هوس باز چه علامت هایی دارد و از کجا میتوان فهمید چه کسی به دنبال یک رابطه بلندمدت و پایدار است یا اینکه یک رابطه زودگذر را فقط برای کسب لذت هایش می خواهد. رایج ترین نشانه های مردهای هوس شامل موارد زیر می‌شود:

غير قابل دسترس از نظر عاطفی

مردی که در یک رابطه به دنبال تعهد باشد و به فرد مقابل علاقه داشته باشد زمان هایی که ازنظر فيزيکي دردسترس نيست یا حتی در شهر یا کشور دیگری است با دادن پیام یا زنگ زدن حال او را جویا می‌شود و احساساتش را با فرد مورد علاقه اش در ميان مي گذارد. اما از نشانه یک مرد هوس باز اين است که احساساتش را با شریکش در ميان نمی گذارد و زمانهايي که شما دلتنگش میشوید حضور ندارد حتی به صورت پیامک یا تماس تلفنی.

بی توجهی به دوستان و خانواده شما

فردی که عاشق شما باشد دوست دارد در مورد خانواده و دوستانتان اطلاعات بیشتری کسب کنند و یا حتی آنها را ملاقات کند. اما کسی که به دنبال یک رابطه زودگذر و موقتی باشد علاقه اي به شناخت خانواده و خود شما ندارد و نمي خواهد از تحصیلات یا سطح فرهنگ و ویژگی های شخصیتی اطرافیان شما سر در بیاورد. چراکه میداند که دیر یا زود بالاخره رابطه را ترک خواهد کرد.

تهدید به ترک کردن شما

این نشانه بسیار مهمی است که باید آن را جدی بگیرید. گاهی اوقات برخی دختران اين رفتارها را به حساب شوخی و ناراحتی فرد مقابل می گذارند در حالی که کسی که به شما علاقه داشته باشد هر چقدر هم که دچار بحث وسوء تفاهم با هم شده باشید باز هم چنین حرف هايي نمي زند. یک فرد علاقه مند به شما برای هر مشکلی هم که پیش می آید به دنبال راه حل منطقی است نه تهدید به ترک کردن.

توجه به ظاهر شما

مردان عاشق مسلما یکی از نشانه هایی که دارد این است که شما را در یک لباس نامناسب و با موهای ژولیده همچنان دوست دارد اما کسی که دائماً حواسش به ظاهر شما باشد و با هر نوع لباس کمی نامرتب شکوه و شکایت می کند یا از زیبایی صورت شما با چند جوش يا لکایراد می گیرد یعنی اين که علاقه ای به ادامه رابطه با شما ندارد. رابطه اي میتواند زیبا و سالم باشد که شما استرسی بابت پوشیدن لباس هاي نامنظم يا موهای تان نداشته باشید و بدانید که نیازی نیست همیشه اتوکشیده صاف و مرتب و آرایش کرده باشید و گاهی اوقات هم میتوانید ساده ظاهر شوید. به این فکر کنید که اگر روزی برحسب اتفاق مبتلا به بيماري شديد آيا فرد مقابل همچنان کنار شما مي ماند يا خير.

اظهارنظر در مورد بدن شما

مرد هوس باز بدن يک زن را به عنوان کليدي ترين اصل رابطه مي داند. به اين دليل که او فقط برايش مسئله جنسي و لذت بردن خودش اهميت دارد نه شان و شخصيت يا عقايد شما. کسي که شما را واقعا بخواهد مي داند که يک زن گاهي چاق يا لاغر مي شود و بدنش بدون نقص و کامل نيست. براي کسب اطلاعات در مورد رابطه جنسي پيش از ازدواج کليک کنيد.

بي توجهي به خواسته ها و نظرات شما

مردي که شما را دوست داشته باشد به خواسته ها و نظرات شما احترام مي گذارد. او مي داند که شما باورها و عقايد خودتان را داريد و لازم نيست هميشه يک رنگ و مطابق با او رفتار کنيد. اين مرد در جايي هم که نظري مخالف او بدهيد و کاملا آن را رد کنيد با شما جنگ اعصاب راه نمي اندازد اما يک مرد هوس باز فقط به خودش اهميت مي دهد و نمي تواند حرفي به جز حرف خودش را قبول کند. مردي که عاشقتان باشد هميشه دنبال خوشحال کردن و رضايت شماست.

بي توجهي به کارهاي روزمره

هنگامي که حرف از خانه داري، آشپزي، تميزي و سليقه يا برنامه در زندگي مي شود يک مرد هوس باز اصلا توجهي به اين امور دارد و اين کاملا عادي است. کسي که فقط لذت جنسي بخواهد برايش مهم نيست شما در چه کاري هنر داريد يا برنامه ها و اهدافتان در زندگي چيست. او تنها رابطه موقتي را مي خواهد و بعد از مدتي پي کارش مي رود.

ماندن زمان زياد در خانه

کسي که شما را بخواهد برايتان زمان مي گذارد همه جا اما مرد هوس باز فقط اتاق خواب نه چيز ديگري. پس انتظار نداشته باشيد با شما در پارک قدم بزند يا برنامه هاي مشترکی برای آینده بچیند. چنین افرادی که مایل نیستند در جمعهای دوستانه شما را ببرند یا مسائل خانوادگی شان را با شما در میان بگذارند. او برای شما نه چیزی می خرد و نه علاقه به خرید با شما دارد.

به ندرت به پیام جواب می دهد

به این نکته توجه کنید که هر فردی هر چقدر هم که مشغله کاری داشته باشد باز هم میتوان زمان‌هایي به اندازه یک دقیقه وقت بگذارد و به پیام شما هرچند کوتاه جواب بدهد اما کسی که مایل به رابطه با شما نیست ممکن است هر نوع توجیهی در بیاورد تا به شما بگوید که مجبور بوده پیام را جواب ندهد. یکی از نشانه های واضح رابطه با مرد هوسباز این است که شما در اولویت او نيستيد و اين از تماسها و پیامهایش از همان ابتدای رابطه مشخص است.

اسرار آمیز بودن

مردی که به شما علاقه داشته باشد با شما رک و راست است و هیچ چیزي را از شما پنهان نمیکند. هیچ وقتی نمی بینید که مدتها با گوشیش مشغول باشد بدون اینکه توجه به حضور شما داشته باشد. چنین فردی چیزی را از شما مخفی نمی کند اما یک مرد هوسباز غیر قابل پیش بینی و مرموز است و شما نمی توانید از کار او سردر بیاورید. او ممکن است گاهي در رابطه باشد و گاهی هم به یکباره غیب شود بدون آنکه به شما اطلاع دهد.

عدم صرف هزینه زیاد برای شما

از نشانه های یک مرد هوس باز در رابطه این است که نمی‌خواهد برای شما هزینه زیادی بکند. می‌بینید که او به تاریخ های تولد يا به مناسبت های خاص اهمیتی نمی‌دهد و حتی اگر تولدتان هم باشد از خریدن یک هدیه دریغ میکند یا یک چیز پیش پا افتاده و جزئی میخرد. دلیل این رفتار اين نيست که او اقتصادی است يا فعلاً از لحاظ مالی دستش تنگ است بلکه اگر یک مرد هوس باز باشد نمیخواهد مالش را در رابطه با شما صرف کند. کسی که دنبال یک رابطه موقتی باشد طبیعتا هزینه زیادی برای فرد مقابل نمی کند.

غیر قابل اعتماد است

اگر که فرد هوشیاری باشید متوجه می شوید که یک مرد هوس باز در رابطه رفتار هایی انجام می دهد که نمی تواند اعتماد شما به خودش را جلب کند. او ممکن است به شوخی از زن های دیگر صحبت کند یا اینکه مدت ها با گوشی حرف بزند بدون آنکه بخواهد شما متوجه شوید. این رفتارهای اسرارآمیز همیشه تکرار می شود و شما می فهمید که او قابل اعتماد نیست. هر زمانی که از این فرد کمکي بخواهید بهانه می آورد و قدمي برای تان برنمی‌دارد.

تند مزاجی و بدخلقی

یک مرد هوس باز در رابطه گاهی وقتا گرم و صمیمانه برخورد می‌کند و گاهی اوقات هم رفتارهای تند و سردی از خودش نشان می‌دهد. ممکن است تکانشی رفتار کند یعنی بدون تفکر قبلي دست رفتارهای بزند که پیامدهای ناخوشایندی برای فرد در رابطه داشته باشد. این افراد نمی توانند خودشان را کنترل کنند. آنها هر بار هم که بد اخلاقی کنند و به دنبال آن معذرت خواهی کنند باز هم رفتارشان ناپسند شان را تکرار می کنند. اگر زنی در رابطه خوشیار باشد این نشانه ها را برای خودش توجیه نمی کند بلکه فورا از رابطه خارج می شود.

کنترل کردن شما

همانطور که یک فرد هوس باز اعتماد است و نمیتواند به شما اطمینان خاطر بدهد از طرفي خودش هم به شما شک و سو ظن دارد و مدام مي خواهد کنترلتان کند. اين افراد به وقت شما اهميتي نمي دهند و اگر شما را بخواهند آن هم بخاطر لذتشان هيچ چيز ديگري برايشان مهم نيست. براي اطلاعات بيشتر در مورد همسر کنترل گر کليک کنيد.

مسئوليت گريزي

يک مرد هوس باز هيچ گونه مسئوليتي در قبال شما قبول نمي کند. او ممکن است هرکسي را مسئول بدبختي اش بداند الا خودش. اگر اشتباهي در رابطه پيش بيايد با صراحت تمام مي گويد که اصلا مقصر نيست. گاهي شما را هم سر هر چيزي متهم مي کند. مسئوليت گريزي صفتي مذموم است که هيچ زني نمي تواند آن را تحمل کند. اگر در رابطه تان متوجه شديد که مردي از عالم و آدم شکايت مي کند مثلا براي بيماري يا اخراجش بقيه را مقصر مي داند بدانيد که بهتر است دنبال کس ديگري برويد و وقتتان را بيهوده تلف نکنيد.

ارتباط گرم با زنان ديگر

یک مرد هوس باز در رابطه بسیار گرم و صمیمانه با زنهای دیگر برخورد می‌کند و این مسئله اي است که نمی‌توان به راحتی کردن چشم پوشی کرد. اگر مردی عاشق شما باشد فقط چشم و گوش هایش شما را می بیند و می شنود و دیگر به کسی توجهی ندارد. او تمام وقتش را صرف رضایت و شادمانی شما می کند و برای تان در رابطه زمان می گذارد. اگر هم با بقیه زن ها گفتگویي داشته باشد رسمی و محترمانه و در یک چهارچوب است. شما تفاوت یک صحبت محترمانه و بدون غرض را با کسی که از روی هوس و لذت رابطه برقرار می کند می فهمید. بنابراین اگر متوجه شدید طرف مقابل در رابطه به راحتی با زن های دیگر رابطه می گیرد و شرم و حیا را زیر پا می گذارند آن را به حساب شوخ طبع بودن یا اجتماعی بودن او نگذاريد.

بي تفاوتي به نیازهای شما

مردی که به شما علاقه داشته باشد نیازهای شما قطعاً در اولویت هایش است. اگر دلتان یک مدل لباس خاص می خواهد یا دوست دارید به فلان رستوران بروید بلافاصله هفته بعد برای شما آن موارد را تهیه می‌کند. چرا که خوشحالی و رضایت شما در اولویت زندگی اش است. یک فرد عاشق خواسته‌های معشوقش را نادیده نمی‌گیرد. در حالی که یک فرد هوس باز اصلاً به این موضوع توجهی نمی‌کند و فقط برای او ارضاي نیازهای جنسیتش مهم است و همین و بس. فرد هوس باز توجهی نمی‌کند که خواسته و برنامه و علایق شما چه چیزهایی است حتی اگر از او چیزی بخواهید به راحتی می گوید که خودتان آن را انجام دهید.

 

کلام آخر

در مقاله امروز متوجه شده‌اید که مردان هوس باز چه ویژگی هایی دارند. برخی از زنان و دختران در رابطه هایی درگیر میشوند که بين شک و دودلی هستند که آیا بمانند یا اینکه رابطه را به پایان برسانند. گاهی بعضی از مردان ممکن است اختلالات شخصیت داشته باشند و از ديد شما این مورد پنهان بماند. در این زمینه تشخیص و ارزیابی آن به عهده یک روان درمانگر با تجربه میباشد. اگر شما هم در رابطه هستید که چالش هایی دارید و رفتارهای فرد مقابل نگرانتان کرده است، می توانید از روانشناسان و مشاوران با تجربه ما در کلینیک همراه کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت