سبک زندگی و موفقیت

تظاهر به شاد بودن

شاید تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که احساس ناراحتی دارید اما وقتی در جمعی حاضر می‌شوید نمی‌خواهید کسی متوجه حالتان شود و سعی می‌کنید که لبخند بزنید. تظاهر به شاد بودن باعث می‌شود که شما حتی باور نکنید برخی از افراد که ظاهراً برونگرا و بگو بخند هستند، چه مشکلاتی دارد و چگونه سعی می‌کنند خودشان را جور دیگری نشان دهند.

 

راهکارهای شاد به نظر رسیدن

برای اینکه نشان دهید انسان شادی هستید باید یک سری مهارت‌های ارتباطی را یاد داشته باشید که مهمترین آنها شامل موارد زیر می‌باشد:

لبخند بزنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تحقیقاتی که روی انسان‌های مختلف انجام شده و از آنها خواسته شده که با وجود ناراحتی‌شان تظاهر به شاد بودن کنند در روانشان تاثیر گذاشته است. مهم این بود که لبخند زدن خلق و خوی انسان را بالا می‌برد و احساسات مثبتی ایجاد می‌کند. بنابراین تمرین کنید  که با همه وجودتان بخندید نه فقط لب‌های شما بخندد. پس چنانچه ناراحت هستید یا به خاطر اتفاقی خلقتان تغییر کرده است با چنین روش‌هایی با  احساس ناخوشایندتان مقابله کنید و لبخند بزنید. اگر در اين زمينه مسئله داريد مي توانيد از بهترين روانشناس سعادت آباد کمک بگيريد.

شایستگی تان را نشان دهید

اینکه بتوانید در موقعیت‌های دشوار آرامش خود را حفظ کنید و اعتماد به نفس نشان دهید کمی دشوار است. مثلاً اگر جلسه مصاحبه دارید بهتر است از قبل خودتان را برای آن آماده کنید و چندین بار تمرین کرده باشید تا با آمادگی وارد شوید. در حالی که اگر با احساس ترس وارد جلسه مصاحبه شوید صدایتان می‌لرزد، می‌توانید ارتباط چشمی داشته باشید، رفتارهای ناآرام نشان می‌دهید و غیره که همه این‌ها در عدم پذیرش شما نقش دارد. بنابراین بهتر است واضح و با اقتدار صحبت کنید و اگر سوالی را بلد نبودید همچنان آرامش خود را داشته باشید. به توصيه روانشناسان خانواده از دوران کودکي در اعتماد به نفس و احساس شايستگي نقش دارند. چنانچه فکر مي کنيد اين اعتماد به نفس را نداريد مي توانيد از دکتر روانشناس سعادت آباد کمک بگيريد.

زبان بدن خود را تنظیم کنید

در زبان بدن شما می‌آموزید که چگونه از اعضای بدنتان برای ارتباط برقرار کردن و مهارت‌های گفتگو استفاده کنید. برای اینکه در جایی شاد به نظر برسید باید بدانید که کجا باید و چگونه لبخند تاثیرگذاری داشته باشید. علاوه بر این اینکه وضعیت بدنی صحیحی داشته باشید و طرز ایستادن و نشستن تان مناسب شرایط باشد در اعتماد به نفستان نقش زیادی دارد. از آن طرف خم شدن و شل و وا رفته بودن یا صحبت کردن با صدای بسیار آرام عدم اعتماد به نفستان را نشان می‌دهد.

آرام باشید

آرام کردن خود مخصوصاً زمانی که شما اضطراب بیشتری دارید در تاثیرگذاری روی دیگران نقش دارد. کسانی که اضطراب دارند و نمی‌توانند آن را کنترل کنند احساس عدم رضایت و ناراحتی را به دیگران انتقال می‌دهند. برای اینکه بتوانید اضطراب خود را مهار کنید باید تنفس آهسته را تمرین کنید و عمل دم و بازدم را چندین بار در طی روز انجام دهید. از ریلکس کردن عضلات برای رهاسازی عضلات منقبض شده استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید مراقبه و مدیتیشن کنید یا به کلاس یوگا بروید. این را بدانید که اگر ذهن مضطرب خود را آرام کنید زندگی شادتری هم خواهید داشت. به این دلیل که یک فکر نگران و درگیر خودش را در بیرون هم نشان می‌دهد. چنانچه شما هم اضطراب داريد مي توانيد از روانپزشک سعادت آباد کمک بگيريد.

نگرش خود را تغییر دهید

 

نگرش شما می‌تواند در اتفاقات زندگیتان و حتی آینده شما تاثیرگذار باشد. اگر اتفاق ناخوشایندی افتاده است سعی کنید جنبه‌های مثبت آن را پیدا کنید دنبال راه حلی برای مسائل‌تان باشید. با نگرانی و اضطراب زیاد چیزی درست نمی‌شود. چنانچه چرخه‌ای از افکار منفی رهایتان نمی‌کند سعی کنید که حتماً از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. به این فکر کنید که آیا این طرز نگرش شما برای زندگی‌تان مفید است یا خیر. این را بدانید که خیلی از مسائلی که شما نگران آن هستید اصلاً در زندگی‌تان اتفاق نمی‌افتد این شما هستید که فقط خودتان را آزار می‌دهید و لذت‌ها را سلب می‌کنید.

خود گفتاری را تمرین کنید

اگر می‌خواهید که خوشحال به نظر برسید به احتمال زیاد آنچه که مانع این حال خوب می‌شود افکار منفی‌تان است. بنابراین به این توجه کنید که در طی روز چه حرف‌هایی با خود می‌زنید و این گفتگوی درونی شما حول چه موضوعاتی می‌چرخد. آیا این افکار به نفع شما هستند یا خیر ؟ یادتان باشد بخشی از احساسی که شما در طی روز دارید نشئت گرفته از گفتگوهایی هست که با خودتان دارید و گاهی اوقات یک مترجم درونی برای ما صرفاً برداشت‌های منفی از رویدادها می‌کند. پس لازم است که این‌ها را شناسایی کنید قبل از آنکه کنترل زندگیتان را به دست بگیرند. این را بدانید که ذهن شما می‌تواند بزرگترین خیانت‌ها را به شما بکند. اگر شما حالتان خوب نباشد نمی‌توانید از خانه بیرون بروید یا از همنشینی با کسی لذت ببرید.

شکرگزاری را تمرین کنید

اگر می‌خواهید تظاهر به شادی داشته باشید لازم است برای هر اتفاقی هرچند کوچک در زندگیتان شکرگزار باشید. قطعاً شما موهبت‌هایی در زندگی دارید که بابت آنها خوشحال هستید. این موهبت‌ها می‌تواند داشتن یک کار خوب، پدر مادر، فرزند یا حتی افرادی که از شما حمایت کنند مانند یک همسایه خوب باشد. اگر کمی فکر کنید می‌توانید چیزهای بیشتری در زندگیتان پیدا کنید که بابت آنها شکر گذار باشید. حتماً لازم نیست در خانه مجلل زندگی کنید یا کار بسیار پردرآمدی داشته باشید تا احساس شادی کنید چرا که این‌ها موقتاً می‌تواند حالتان را خوب کند اما در احساس بلند مدت شما حال درونی‌تان تاثیرگذار است. دفتر یادداشت کوچک تهیه کنید و هر روز چه چیزی که حالتان را خوب می‌کند را بنویسید پس از مدتی نتیجه را توجه می‌شوید.

انجام کارهای مورد علاقه

حتماً کارهایی است که شما دوست دارید انجام دهید. این کارها می‌تواند مواردی همچون دوختن لباس، قدم زدن در پارک، گوش دادن به موسیقی یا خواندن کتاب مورد علاقه و یا حتی بازی با کودک باشد. این کارها به شما انرژی و لذت بیشتری می‌دهند و علاوه بر این شما را از فکر کردن به گذشته یا نگرانی از آینده رهایی می‌بخشد. این دلخوشی‌های کوچک روزمره می‌تواند زندگیتان را متحول کند پس آنها را جدی بگیرید.

مراقبت از خود

اینکه بخواهید دائماً همه چیز زندگیتان را از همه مخفی کنید و خودتان را انسان قوی و خاصی نشان دهید به مرور زمان به شما ضربه سنگینی می‌زند. گاهی لازم است به سراغ دوستان و کسانی بروید که راحت می‌توانید نقابتان را از چهره بردارید و خود واقعیتان را نشان دهید. این افراد بهترین‌ها برای همدلی و صحبت کردن هستند. تظاهر به شادی چیز بدی نیست ولی یادتان باشد که قرار نیست دائماً خود دیگری به دیگران نشان دهید چرا که این کار فشار روانی زیادی ایجاد می‌کند و مجبور می‌شوید بار زیادی از غم را به دوش بکشید. هرچند  توصیه نمی‌شود که احساس غم و ناراحتی خود را در جمع‌ها و برای اطرافیانتان به نمایش بگذارید اما لازم است یک فرد مطمئن را پیدا کنید و احساساتتان را با او به اشتراک بگذارید تا این انرژی‌های منفی درونتان تخلیه شود.

 

فواید تظاهر به شاد بودن

تظاهر به شاد بودن باعث می‌شود که شما ل دیگران را هم تغییر دهید به این دلیل که انرژی مثبتی به سمت آنها می‌فرستید. گاهی اوقات یک لبخند کوچک و یا حرف امیدوار کننده می‌تواند گره از کار کسی باز کند. همچنین حال خودتان هم خوب می‌شود و آن خستگی و بی‌حوصلگی به مرور زمان از زندگیتان رخت برمی‌بندد. از طرف دیگر تظاهر به شادی سبب می‌شود که سختی‌ها و فشارها را راحت‌تر پشت سر بگذارید و هر مشکلی نتواند شما را از پا در بیاورد.

 

کلام پایانی

تظاهر به شادی می تواند در زمینه های مختلف زندگی و در ارتباط با مردم کمک کننده و سودمند باشد.  اگر شما هم در این زمینه مسئله ای دارید توصیه می شود از یک درمانگر حرفه ای کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت