مراقبت از خانواده

در مقابل خیانت شوهر چه عکس العملی نشان دهیم؟

عاشق شدن یعنی خود را در احتمال خطر “افتادن روی زمین” قرار می دهید و وقتی شخصی به شما خیانت می کند، دقیقا همین حس را تجربه می کنید. حتی اگر فکر می کنید که این اتفاق افتاده و می دانید حق با شماست، یا حتی انتظارش را هم نداشتید و حقیقت را از جایی دیگر متوجه شده اید، دردی بسیار ناگهانی و سخت را تجربه خواهید کرد.

از آنجا که ممکن است ندانید در دقایق، روزها، هفته ها و ماه ها پس از بی وفایی همسرتان، دقیقا چه رفتاری باید داشته باشید، ما توصیه های خود را در رابطه با نحوه عکس العمل در برابر خیانت مردان با شما در میان می گذاریم.

1. آرام باشید و اطلاعات جمع آوری کنید

فرقی ندارد در اولین لحظات شنیدن خبر چقدر ناراحت هستید، مهم است که درباره ی این که چه اتفاقی بین همسر شما و آن شخص دیگر افتاده، اطلاعات جمع آوری کنید. آنها چه مدت همدیگر را ملاقات می کردند و چند وقت یک بار همدیگر را می دیده اند؟ آیا آنها هنوز با هم در ارتباط اند؟

گرفتن مچ شوهر خیانت کار در مقابل خیانت مردان سعی کنید آرام باشید

تمامی این اطلاعات بسیار ارزشمند هستند، فقط مراقب باشید که عکس العمل بیش از حد یا هر کاری که بعدا از آن پشیمان شوید مانند فریاد زدن، سرزنش کردن و فرار کردن را انجام ندهید، چرا که نه تنها چیزی را حل نمی کند بلکه فقط باعث ساکت شدن همسرتان و صحبت نکردن در مورد این مسئله می شود.

2. خود را از این شرایط رها کنید

ماندن پیش کسی که این بلا را سر شما آورده، خلاف چیزی ست که در حال حاضر به آن نیاز دارید. اگر شما در موقعیت تأسف بار زندگی با این فرد هستید و یا او با گستاخی پس از آوار شدن خبرها روی سر شما، کنار شما در خانه نشسته است، از آنجا بیرون بروید. او باید برای حل این مسئله به شما فضا و زمان بدهد، گرچه، این فرد تا چه حد کور بوده که به خود اجازه داده است این اتفاق بیفتد. خود را خلاص کنید. نشستن در این شرایط درست نیست، و این شما را از حل مسئله به شیوه ای سالم باز می دارد.

واکنش در مقابل خیانت مردان

3. یک همدم خوب پیدا کنید

این همان زمانی است که باید از پشتیبانی خانواده و دوستان خود بهره مند شوید. تنها بودن ممکن است باعث شود شما به جای بدی کشیده شوید و ممکن است از چاله به چاه بیفتید. در عوض، با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده تماس بگیرید تا به دنبال شما بیاید. حالا زمان رانندگی نیست. رانندگی در زمان احساساتی بودن به قدری بد است، که حتی می تواند از رانندگی در شرایط مستی هم بدتر باشد. شما در این موقعیت توجه کمی به رانندگی و اطراف خود دارید، چرا که حواس شما بسیار پرت است و شاید در حال گریه باشید. اگر نیاز دارید سریعا از آنجا دور شوید و نمی توانید منتظر کسی دیگر بمانید، با آژانس تماس بگیرید.

صحبت کردن با نزدیکان پس از خیانت

4. آزادانه اشک بریزید

اغلب اوقات ما فکر می کنیم، گریه نشانه ضعف است و سعی داریم به هر قیمتی از آن خودداری کنیم، اما می خواهید باور کنید یا نه، گریه شفابخش است. ما نه تنها گریه می کنیم، بلکه تنش و اغلب اوقات خود سرزنشی را آزاد می کنیم، و این به ما اجازه می دهد واقع بینانه تر با شرایط کنار بیاییم. بنابراین بروید و راحت گریه کنید. یک تیکه شکلات بخورید و با بهترین دوست خود چند دقیقه در مورد معشوق گمراه خود صحبتهای ناخوشایندی داشته باشید.

گریه کردن هنگام خیانت همسر

5. ورزش کنید

سریعترین راه برای آرام کردن ذهن، تحرک بدن است. ورزش به آرام کردن شما و پشتیبانی شما در رفتن در دل احساسات قوی کمک می کند و همچنین فعالیت فیزیکی می تواند به ترشح کورتیزول، هورمون تولیدکننده استرس و آزاد سازی اندورفین، هورمون های احساس خوب بدن کمک کند.

6. قرار ملاقاتی با پزشک خود داشته باشید

اگر پزشکی دارید که  به طور منظم او را می بینید. قرار ملاقاتی را برای چک کردن بیماری های مقاربتی تنظیم کنید. اگر همسر شما رابطه ی جنسی با فرد دیگری داشته، شما نمی توانید مطمئن باشید که او یا آن شخص دیگر از وسایل حفاظت جنسی استفاده کرده است و مطمئناً شما نمی دانید چه نوع بیماری ها یا عفونت هایی آن فرد داشته است. سلامت شما و نگرانی مربوط به آن مهمترین چیز است، بنابراین فورا وارد عمل شوید و همه چیز را بررسی کنید.

7. از این زمان برای سرزنش خود استفاده نکنید

گرچه، ممکن است در حال حاضر چنین احساسی نداشته باشید و ممکن است همسرتان شما را برای این رفتار بد مقصر بداند، سعی کنید به یاد بیاورید که این تقصیر شما نیست. این انتخاب آنها بوده است. این طبیعت انسان است که سعی می کند برای چیزی که خود از آن شرمنده است، دیگران را سرزنش کند. آنها، اغلب به طور غریزی فکر می کنند که تقصیر کارهای خود را گردن کسی دیگر بیاندازند، این کار به آنها کمک می کند با این حقیقت کنار بیایند که آنها به اندازه ای که در این لحظه به نظر می رسد، وحشتناک نیستند.

با این وجود، بسیار معمول است که در واکنش شرمندگی برای انتخاب هایی که خود آگاهانه انجام داده اند، دیگران را سرزنش کنند، اما اجازه ندهید برای شما تعیین تکلیف کنند. اگر شما با هم مشکلاتی داشته اید، راههای بسیار دیگری بوده که می توانسته به حل مسئله کمک کند.

خود را سرزنش نکنید در مقابل خیانت

8. اجازه ندهید این شرایط احساس شما را نسبت به خودتان تغییر دهد

حفظ عزت نفس واقعا دشوار است، اما قسمت  نفس (خود) آن را به خاطر بسپارید. بسیاری از افراد عزت نفس خود را وابسته به حس دیگران نسبت به خود می دانند. آنها باید اساس عزت نفس را در احساس خود در مورد دیگران قرار دهند. پس اگر طرف مقابل آنها فرد شایسته ی است، حُسن افزونی محسوب می شود. به عبارت دیگر، اغلب اوقات خیانت را به عنوان حمله ای به شخصیت خود در نظر می گیرند، اما اینطور نیست، این نشان دهنده شخصیت واقعی همسر آنها می باشد.

9. مسئولیت اشتباهاتتان را بپذیرید

این امر ممکن است نیاز به کمک یک مشاوره خانواده و یا مشاور جنسی داشته باشد، اما بسیار مهم است که شما به نقش خود در این اتفاق (آگاهانه یا ناآگاهانه)، نگاهی داشته باشید. این به شما برای موفقیت در رابطه ی بعدی کمک می کند. آیا باعث شده اید که همسر شما همیشه احساس اشتباه کند؟ آیا رابطه ی جنسی را از او دریغ کرده اید؟ بسیار مهم است که این نکات را بدانید و به جای تمرکز بر اتفاقی که افتاده، از نقش خود آگاه شوید و مسئولیت آن را به عهده بگیرید. در حالیکه، این امکان وجود دارد که شما کاری نکرده باشید که موجب خیانت همسر شما شده، شما می خواهید این مسئله از جانب یک فرد بی طرف حل کنید، نه از طرف دوستی که سعی دارد فقط چیزهای به شما بگوید که حال شما را بهتر می کند.

پذیرفتن مسئولیت اشتباهات

10. بپرسید آیا نیازهای شما تأمین شده است؟

پیش از اینکه برای ادامه ی یک رابطه پاسخ مثبت دهید، باید راجع به تمام مسائل فکر کنید. برای خود فضایی ایجاد کنید که طرف مقابلتان را نبخشید، و وقتی به جایی رسیدید که حس کردید می توانید ببخشید، این خوب است. اما ، اگر نتوانستید، باز هم مشکلی نیست. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید به مرحله ای برسید که بتوانید ببخشید. به عبارت دیگر، اگر  شما خود را در رابطه ای بیابید که درد مداوم را در آن تجربه می کنید، در آن رابطه نمانید. و نقشی را که طرف مقابل شما ایفا می کند فراموش نکنید.

اگر فردی که شما را فریب داده، مسئولیت کاری را که انجام داده به عهده نگرفته است، اگر عذرخواهی نکرده است و متعهد به جلب اعتماد دوباره ی شما نیست، رابطه را تمام کنید. گرچه، اگر احساس می کنید که آنها مرتکب اشتباه شده اند، و می خواهند اعتماد شما را دوباره جلب کنند و با شما روی این مسئله کار کنند و مایل هستند تا با خشم شما کنار آیند، تا زمانی که مسئله برای شما حل شود، شما می توانید از این فریبکاری به عنوان تجربه ای نگاه کنید که می توانید رابطه ی شما را قویتر کند.

1/5 (1 Review)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خانوم دکتر
    من 28 سالم هست ۵ ازدواج کردم . حدود یک سال پیش به همسرم خیانت کردم و پشیمان شدم از طریق شبکه اجتماعی و همون موقعه هم همسرم متوجه شد ومن بعد از چند روز صحبت کردن با همسرم راضی کردم دیگه خیانت نمیکنم .
    ولی بعد یک سال باز نتوانستم دوباره همین کار را تکرار کردم و باز خانوم متوجه شد .من واقعا همسرم را دوست دارم و عاشقش هستم نمیدونم چه جوری با این موضع کنار بیایم و دیگر تکرار نکنم اگه میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت