سبک زندگی و موفقیت

معنی شوگر ددی و شوگر مامی

شوگرددی و شوگرمامی یعنی مرد سن بالا و زن سن بالای پولدار که با فرد جوان‌تر از خود وارد رابطه عاشقانه می‌شوند. به فرد مقابل آنها شوگر بیبی گفته می‌شود. این افراد معمولاً وارد رابطه‌هایی می‌شوند که بتوانند هم خوشگذرانی و تفریح کنند و هم از مزایای مالی فرد مسن برخوردار شوند. برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب این نوع رابطه‌ها در ادامه مقاله با ما همراه باشید. برای دریافت خدمات مشاوره می توانید از بهترین دکتر روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید.

 

معنی شوگرددی و شوگرمامی چیست؟

شوگرددی و شوگرمامی به مرد مسن و زن مسنی گفته می‌شود که ثروتمند هستند و در ازای کردن و هزینه کردن‌های گران برای فرد جوان رابطه عاشقانه می‌خرند. هنوز هستند دختران جوانی که با مردهای سن بالا وارد رابطه می‌شوند و در ازای برقراری رابطه جنسی هدایا و ‌های مالی دریافت می‌کنند.

شوگرددی: گاهی شوگرددی‌ها ممکن است آنقدرها هم پیر نیستند و ممکن است مردان میانسالی باشند که خواهان رابطه با دختران کم سن باشند. این مردها ممکن است در دوران جوانی تنها هدفشان پول درآوردن و ثروتمند شدن باشد و حتی از زندگی مشترک خود لذتی نبرده باشند و حالا در سن پیری دنبال تفریحات دهه ۲۰ زندگی خود بگردند به این امید که خلاء آن سال‌ها را جبران کنند در حالی که قطعاً وارد سراشیبی بیشتری می‌شوند. آنها پول‌هایشان را حاضرند به پای زن‌های جوان‌تر بریزند  با این هدف که یک رابطه رمانتیک و جنسی را داشته باشند.

شوگرمامی: شوگرمامی زن سن بالایی است که با ثروت خودش می‌خواهد از افراد جوان سوء استفاده کند. این زن‌ها معمولاً از پسران تنبل بیکار، ولگرد و بی‌انگیزه و بی‌هدف مراقبت کرده و خدماتی هم از جانب آنها دریافت می‌کنند. برای دریافت خدمات مشاوره می توانید از بهترین دکتر روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید.

تاریخچه شوگر ددی به کی برمی‌گردد؟

 

در دهه ۱۷۵۰ رقاصان ژاپنی مثل یک هنرمند مورد تایید دیگران و اجتماع بودند. هرچند این سرد افراد برای سرگرمی و لذت مردها حتی بدون رابطه جنسی پول می‌گرفتند. علاوه بر این در طول دو جنگ جهانی اول و دوم سربازان مردی بودند که به زنها پول می‌دادند تا یک شب برای تفریح و سرگرمی و شام پیش آنها باشند و با آنان لذت ببرند. اما بخش بیشتری از تحقیقات امروزی بر رابطه‌هایی به صورت معامله در جنوب صحرای آفریقا و قرارهای عاشقانه جبرانی در آسیا متمرکز است.

شوگرددی‌ها در ایران

این اصطلاح از فرهنگ غرب وارد ایران شد. اولین بار در سال ۱۳۹۴ برخی رسانه‌ها در مورد کسب درآمد دخترهای جوان آمریکایی گزارش‌هایی تهیه کردند و در آن از رابطه با مردهای مسن به عنوان شوگر ددی یاد کردند. طبق این گزارش در آمریکا بالاترین درصد شوگر بیبی‌ها مربوط به دانشجویانی است که جهت تحصیل خود به پول نیاز دارند و یا قرض‌های سنگین دارند. این افراد زمانی که راهی برای پرداخت هزینه‌های خود نمی‌بینند رو به رابطه با مردهای سن بالا می‌آورند  تا در ازای خدمات جنسی پول دریافت کنند. کار به جایی رسید که حتی سایت‌هایی در این زمینه ساخته شد. از آن موقع بود که این اصطلاح وارد ایران شد و در فضای مجازی توسط برخی کاربران فراگیر شد. در ایران این نوع روابط علاوه بر پول به شکل عاطفی هم جلوه کرد. با توجه به شرایط اقتصادی متاسفانه جامعه از گسترش این نوع روابط خبر می‌دهد. برای دریافت خدمات مشاوره می توانید از بهترین دکتر روانشناس و روانپزشک سعادت آباد کمک بگیرید.

 

دنیای شوگرددی‌ها و شوگرمامی‌ها، رابطه‌ای بر پایه هیجان و منفعت

بزرگترین محل آشنایی شوگرددی‌ها و شوگرمامی‌ها با افراد جوان‌تر وب سایت‌های ساخته شده است که کاربران زیادی دارد نوعی آشنایی مجازی به شمار می‌رود. طبق نظر تحلیلگران خیلی از افرادی که در این نوع وب سایت‌ها ثبت نام کردند توسط ایمیل دانشجویی خود اطلاعات را وارد می‌کنند به همین علت برنامه‌ای جهت هدف قرار دادن این نوع دانشجویان مقروض طراحی شد. این پدیده ارتباط مستقیمی با آمار انتشار یافته توسط موسسه‌های مختلف آمریکایی در مورد میزان قرض تحصیلات آکادمیک دارد. سازمان‌های آماری آمریکا اعلام کردند که تعداد زیادی از شهروندان این کشور مبلغی را به دانشگاه بدهکار هستند.

به گفته محققان و جامعه شناسان روابط شوگرددی و شوگر مامی ها بر اساس منفعت و هیجان زودگذر است. این پدیده در بسیاری از کشورها مانند کانادا، انگلیس، آمریکا، کلمبیا و آمریکای لاتین رایج شده است. حقیقت این است که شوگر دردی‌ها معمولاً از سلبریتی‌ها و ثروتمندان هستند که سلامت روان ندارند و غالباً دچار انواع اختلالات شخصیتی می‌باشند. همچنین آنها هیچگونه تعهد خانوادگی و عاطفی ندارند تنها از موقعیت‌های مالی و اجتماعی خود سوء استفاده می‌کنند.

شوگرمامی‌ها و شوگرددی‌ها کسانی هستند که در زندگی حوصله‌ای برای داشتن یک رابطه پایدار ندارند و فقط دنبال تنوع افراد و روابط جنسی هستند. علاوه بر این آنها ثبات عاطفی ندارند و هر موقع که بخواهند ن توجه به جریحه‌دار شدن احساسات فرد مقابل رابطه را به پایان می‌رسانند. به نوعی آنها دخترها و پسرهای جوان را فقط برای یک مدت کوتاه می‌خواهند.

شوگرها: پدیده‌ای نابهنجار

طبیعتاً داشتن رابطه عاشقانه و ازدواج زیباترین پیوند بین دو انسان است که در آن هر دو نفر احساسات و عواطف و جسمشان را با یکدیگر در بستر یک رابطه سالم شریک می‌شوند. اما کسی که بخواهد احساسات و عواطفش را تقدیم فرد دیگری کند که به لحاظ سنی به او نمی‌خورد آن هم فقط به خاطر دریافت هدایایی گران یا رفتن به سفر و تامین هزینه‌های زندگی، قطعاً انسان نرمالی نیست. رابطه‌های ناسالم و سمی و زودگذر اما با حاشیه‌های فراوان از مشکلات این گونه ارتباط‌ها است. برای دریافت خدمات مشاوره می توانید از بهترین دکتر روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید.

عوامل شکل‌گیری این نوع روابط

شکل‌گیری این نوع ارتباطات بستگی به ویژگی‌های شخصیتی و مشکلات عاطفی و هیجانی دارد که هرچند نمی‌توان آن را به همه نسبت داد و گفت که تمام آنها دچار اختلالات روانی هستند. اما می‌توان گفت تا حد زیادی از مشکلات اجتماعی و شخصیتی برخوردارند به این علت که یک فرد نرمال خواهان رابطه پایدار و سالم با فرد مناسب و هم سن و سال خود است. این را بدانید که رابطه با چنین انسان‌هایی می‌تواند بسیار خطرناک باشد به این دلیل که آنها سوداگران و معامله‌گران احساسات جوان‌ها هستند که با پول خود می‌خواهند همه چیز را بخرند.

 

مزایا و معایب ارتباط با شوگرمامی و شوگرددی

 

دخترانی که از لحاظ زیبایی کم ندارند اما مشکلات مالی دارند ممکن است رو به سمت چنین رابطه‌ای بیاورند و ترجیحشان این باشد که با یک فرد مسن‌تر ارتباط برقرار کنند تا بتوانند از پس هزینه‌های خود بر بیایند. اما بهتر است بدانید که مشکلات و مزایای رابطه با چنین افرادی چیست:

مزیت‌ها

معمولا هدف رابطه با شوگرددی یا مامی کسب درآمد است. اینکه یک فرد سن بالا بخواهد جوانی را به سفر ببرد، برایش هدایای گرانبها بخرد یا هزینه‌هایش را پرداخت کند در ابتدای رابطه خوشایند است اما دیری نمی‌پاید که مشکلات بعدی از راه می‌رسد. از طرف دیگر یکی از مزایای رابطه با فرد سن بالا کسب تجربه و رشد شخصیتی است که فرد می‌تواند تجربه‌هایی را از زندگی شوگرمامی یا شوگرددی خود بیاموزد. همچنین شوگرددی یا مامی می تواند درکی از تمایلات جنسی و عاطفی شخص مقابل داشته باشد.

معایب

یک مرد سن بالا بر اساس هیجان کاذب دنبال رابطه جنسی و سو استفاده از احساسات دختران جوان است و بعد از اینکه منفعتش را به دست آورد معمولاً فرار را به قرار ترجیح می‌دهد. از سوی دیگر شوگرمامی‌ها زندگی فرد را به دست می‌گیرند و تا جایی حاضرند شخص را  حمایت مالی کنند که به سودشان باشد اما اگر روزی دلشان را بزند فوراً رابطه را ترک کرده شخص دیگری را ترجیح می‌دهند. این را بدانید که در این گونه روابط قطعاً هیچ نوع تعهدی وجود ندارد و وجهه نامناسب اجتماعی برای هر دو طرف دارد.

 

کلام پایانی

در مقاله امروز متوجه مسائل ارتباط با شوگرددی یا شوگرمامی شده‌اید. همانطور که می‌دانید این رابطه‌ها بر اساس مزایا و منفعت مالیست و هیچگونه هدفی را دنبال نمی‌کند. اگر شما هم به تزگی درگیر چنین رابطه‌ای شده‌اید بهتر است قبل از وابستگی شدید و عمیق‌تر شدن رابطه از یک مشاور حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت