سبک زندگی و موفقیت

نیازهای زنان و خواسته مردان 

وقتی زن و شوهر با هم ازدواج می کنند، انتظاراتی از هم دارند. آنها خودشان را متعهد می دانند که نیازهای خاص و منحصر به فرد یکدیگر را برآورده کنند و هر یک از آنها توافق می کنند که نیازهای دیگرشان را به خاطر برآورده شدن نیازهای اصلی شان نادیده بگیرند؛ البته منظور این نیست که در زندگی مشترک ، همه ی نیازهای افراد باید برآورده شوند؛ بلکه نیازهای اساسی و خاص وجود دارد که بیشتر ما انسان ها دوست داریم در زندگی مشترکمان برآورده شوند. اما اگر شما واقعا دوست دارید نیازهای همسرتان را برآورده کنید؛ ولی نمی توانید یا مهارت لازم برای این کار را ندارید ، چه کاری باید کرد؟شما می توانید برای این مشکل کاری کنید . در هر لحظه از عمرتان می توانید چیزهای جدید یاد بگیرید . در ادامه مقاله به شما توضیح داده خواهد شد. 

نیازهای زنان 

اساسی ترین نیازهای زنان شامل موارد زیر است:

1-مهم ترین نیازی که زنان نمی توانند از آن صرف نظر کنند، نیاز به محبت است 

محبت از نظر بسیاری از زنان به معنی احساس امنیت ، آرامش ، حمایت و تایید است؛ محبت کردن برای زنان اهمیت بسیار زیادی دارد . وقتی مردی به همسرش محبت می کند، این پیام ها را به او منتقل می نماید که :

*من به تو توجه دارم.

*تو برای من مهم هستی و من نمی خواهم اتفاق بدی برایت پیش بیاید . 

یک مرد می تواند با بغل کردن همسرش این مفاهیم را به او منتقل کند . مردها باید بدانند همسرشان به تایید آنها نیاز دارد و معمولا زن ها به ندرت از محبت های شوهرشان  سیراب می شوند. علاوه بر این یک مرد می تواند محبت خودش را به روش های دیگری که برای زنان مهم است به همسرش نشان دهد ، یک یادداشت محبت آمیز هم می تواند اثر مشابهی داشته باشد . فراموش نکنید که یک دسته گل همیشه می تواند نشانه خوبی برای ابراز محبت به زنان باشد . به طور تقریبی زنان در هر کجای دنیا که باشند دوست دارند کسی به آنها گل بدهد؛ اما کمتر مردی وجود دارد که هدیه گرفتن گل را زیاد دوست داشته باشد ؛ ولی هدیه دادن گل برای بسیاری از زنان به معنی ابراز محبت و عشق است. 

دعوت کردن یک زن به شام هم راه دیگری برای نشان دادن عشق و محبت به اوست . دست یکدیگر را گرفتن نیز روش دیگری برای ابراز عشق و محبت است. پیاده روی ، تلفن زدن و مکالمه های صمیمی هم راه های دیگر نشان دادن عشق و محبت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله رمزگشایی رفتار زنان را مطالعه کنید. 

2-دومین نیاز اصلی زنان، نیاز به حرف زدن می باشد 

زن دوست دارددر کنار مردی زندگی کند که واقعا به فکرش است و به او توجه دارد ، وقتی زن متوجه می شود که شوهرش به او توجه کافی دارد، به او احساس نزدیکی می کند. گفتگو یکی از اجزای مهم و اساسی است که زن بتواند با میل و رغبت به شوهرش نزدیک شود. از آنجا که درد و دل و گفتگوی صمیمانه مرد نشان دهنده توجه او به همسرش است ، صحبت های صمیمانه یا محبت کردن و عشق ورزیدن در هم آمیخته می شوند ؛ بنابراین می توان گفت چون محبت کردن و عشق ورزی به همسر باید جز کارها و مسئولیت های روزمره یک مرد باشد ، حرف زدن هم باید جزئی از این مسئولیت ها شود . گفتگو و درد و دل کردن به دلایل بسیاری برای موفقیت زندگی مشترک مهم و ضروری است . اول اینکه گفتگوهای همسران نشان می دهد که چقدر نیازهای عاطفی مهم دیگرشان برآورده می شود. بیایید به نیازهای عاطفی توجه کنیم که عبارت اند از صداقت و یکرنگی، در کنار هم بودن و تفریح کردن ، جذابیت ظاهری ، حمایت های مادی، حمایت های خانوادگی ، تعهد به خانواده و تحسین و تمجید کردن ؛ ما نمی توانیم بدون حرف زدن و گفتگو با هیچ روش دیگری چنین نیازهایی را مطرح کرده و آنها را برآورده کنیم . 

گفتگو به دلیل دیگری نیز مهم می باشد . ما برای حل مشکلات روزمره زندگی مان باید با همسرمان حرف بزنیم . باید درباره مسائل مختلف با همسرمان گفتگو کنیم و تصمیم بگیریم ، چون زندگی مشترک یک کار مشارکتی است که به توافق هر دو طرف نیاز دارد .

3-زن نیاز دارد به شوهرش اعتماد کامل داشته باشد و نیز شوهرش با او صادق باشد 

صداقت و یکرنگی به سه دلیل در زندگی مشترک مهم می باشد؛ اول اینکه با این کار مسیری برای هماهنگی زن و شوهر با هم مشخص می شود . زن و شوهری که با هم صادق و رو راست هستند ، می توانند راحت تر به مشکلاتشان پی ببرند و آنها را حل کنند و این در صورتی امکان پذیر است که بتوانند با هم مشورت کنند . نداشتن صداقت هم مانع از آشکار شدن مشکلات و هم راه حل های آن می شود . دلیل دوم برای صداقت و یکرنگی در زندگی مشترک این است که نداشتن صداقت و وجود فریب کاری برخلاف اخلاقیات است ، این کار آنقدر از عشق و علاقه ی همسران به هم کم می کند که از آن به عنوان یکی از موانع بزرگ عشق و محبت یاد می کنند.  دلیل سوم که برای صداقت در زندگی مشترک وجود دارد این است که صداقت یکی از نیازهای روحی و روانی افراد است. صداقت به چهار جز کوچک تقسیم می شود :

*صداقت در ابراز احساسات 

*صداقت درباره زندگی گذشته تان 

*صداقت درباره کارهای روزمره 

*صداقت درباره طرح های آینده 

خواسته های مردان 

اساسی ترین نیازهای مردان شامل موارد زیر است:

1-برآورده شدن نیازهای جنسی 

 

در رابطه با مسائل جنسی میان زنان و مردان سه تفاوت اصلی وجود دارد ، تفاوت اول مربوط به شدت غریزه جنسی در آنهاست ، تفاوت دوم در درک آنها از مسائل جنسی است و تفاوت سوم مهم ترین منظور آنها از برقراری روابط جنسی می باشد . 

همه ما به خوبی می دانیم که شدت غریزه جنسی و هورمون تستسترون در مردان بسیار بیشتر از زنان ترشح می شود . اگرچه غریزه جنسی تنها دلیل مردان از برقراری روابط جنسی نمی باشد؛ ولی این مسئله یکی از مهم ترین نیازهای عاطفی مردان می باشد .

 تفاوت دیگری که در مردان و زنان در زمینه مسائل جنسی وجود دارد، مربوط به درک افراد از مسائل جنسی است و این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری در اوایل ازدواج می شود.معمولا پسرها زودتر از دختران نسبت به مسائل جنسی آگاه می شوند و اطلاعات بیشتری در این زمینه دارند . وقتی پسرها ازدواج می کنند بیشتر مواقع اطلاعاتشان در این زمینه کامل است و آنها می دانند چگونه می توانند از روابط جنسی شان بیشترین لذت را ببرند. 

 یک مرد تا زمانی که همسرش از روابط جنسی لذت نبرد ، نمی تواند به اوج لذت در این روابط برسد . اگرچه مردان به روابط جنسی بیشتر از زنان نیاز دارند، ولی تا وقتی که مردی احساس می کند نیازهای جنسی همسرش برآورده نمی شود ، نمی تواند از این روابط لذت ببرد . بنابراین وقتی زنی به خاطر نیازهای جنسی شوهرش خودش را فدا می کند ،لطف بزرگی به شوهرش نکرده است ، مرد فقط زمانی از لحاظ جنسی ارضا می شود که همسرش نیز از برقراری این روابط لذت ببرد . 

همینطور انگیزه افراد از برقراری رابطه جنسی متفاوت است.سوال مهمی که باید از خودمان بپرسیم این است که چرا باید با همسرمان رابطه جنسی داشته باشیم . اگر  یک مرد با همسرش صادق باشد به طور حتمی می گوید که هدفش از این کار تخلیه شهوت و تمایلات جنسی است ؛ ولی بیشتر مواقع پاسخی که زنان می دهند ، متفاوت است. هدف زن از برقراری روابط جنسی با شوهرش ، نزدیکی بیشتر با اوست، روابط جنسی برای یک زن به معنی برفراری رابطه عاطفی و احساس صمیمیت نسبت به شوهرش است .

2-دومین نیاز اصلی مردان تفریح و مصاحبت است 

نیاز به تفریح در مرد و اینکه چقدر همسرش در این نیاز با او تطابق دارد بسیار مهم است . معمولا یکی از معیارهایی که مردان برای انتخاب همسر دارند این است که همیشه در تفریحات و سرگرمی های آنها کنارشان باشند . در بیشتر موارد علایق و سلیقه مشترک مرد با همسرش در تفریحات و کارهای مورد علاقه شان باعث می شود عشق و محبت آنها به هم بسیار زیاد شود . بیشتر مردان از گردش و تفریح لذت می برند و برای آنها برنامه ریزی می کنند و مقداری از پولشان را برای تفریح کنار می گذارند. دلایل بسیاری برای اینکه با یکدیگر تفریح کنید و لذت ببرید ، وجود دارد ، اول اینکه زن و شوهر با این کار به هم توجه کافی دارند. دلیل دومی که باید به این فعالیت های مشترک توجه داشته باشید این است که وقتی شما و همسرتان از انجام کاری لذت می برید ، احتمال اینکه در آینده آن کار را بیشتر انجام دهید بیشتر می شود. اگر دوست دارید این اوقات را با همسرتان سپری کنید ، باید مشغول انجام فعالیت هایی شوید که همسرتان نیز از انجام آنها لذت ببرد . دلیل سومی که برای این کار وجود دارد ، این است که وقتی اوقات فراغت را در کنار هم سپری می کنید عشق و محبتتان نسبت به یکدیگر به خصوص علاقه مرد به همسرش بیشتر می شود. 

3-مرد به زنی زیبا نیاز دارد 

وقتی ظاهر زنی خوب باشد ، شوهرش احساس خوبی خواهد داشت . مردی که دوست دارد همسرش جذاب و زیبا باشد وقتی به همسر زیبا و جذابش نگاه میکند لذت می برد .زنان نیز دوست دارند شوهرشان ظاهری مرتب و آبرومند داشته باشد؛ولی با این وجود جذابیت و زیبایی ظاهری جز نیازهای اصلی زنان نیست . زنان معمولا عاشق مردی می شوند که نیازهای روحی و روانی دیگرشان مثل محبت ، گفتگو ،صداقت ،یکرنگی ، حمایت مالی و تعهد به خانواده را برآورده کند . 

4-مرد به سکوت و آرامش و حمایت خانواده اش نیاز دارد

مرد تصور می کند که باید خانه ای بدون استرسو در کمال آرامش داشته باشد . مرد دوست دارد بعد از خستگی کار روزانه همسرش با روی باز از او استقبال کند و فرزندانش نیز از دیدنش خوشحال شوند و با او رفتار خوبی داشته باشند .

کلام پایانی

متاستفانه بسیاری از ما وقتی عهد و پیمان زناشویی می بندیم، خوب نمی دانیم چه کاری انجام می دهیم . ما فکر می کنیم اگر دو نفر به اصطلاح به هم بیایند و برای هم آفریده شده باشند، می توانند زندگی مشترک خوبی داشته و اگر زندگی مشترکشان خراب شود به طور حتم آنها زوج مناسبی برای یکدیگر نبوده اند. معمولا وقتی زن وشوهر یا هر دوی آنها مهارت کافی برای برآورده کردن نیازهای یکدیگر را ندارند ، زندگی مشترکشان از هم پاشیده می شود. اگر شما هم در زندگی زناشویی خود مسائلی دارید توصیه می شود از یک مشاور خانواده در این زمینه کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت