سبک زندگی و موفقیت

چگونه زن ها جاهای خالی را پر می کنند؟ 

زنان در ذهن خود تصویری از یک رابطه درست دارند. مردی را پیدا می کنند و بدون هیچ دخالتی از طرف او، سعی می کنند رابطه را به همان نحو درست بسازنند. گویی به او می فهمانند : “تو فقط باش. بقیه کارها با من. تو فقط کنارم بمان.”مشکل اینجاست که در آخر متوجه می شوند در این رابطه تنها هستند.آنقدر سعی دارند ظاهر روابط درست باشد که اهمیتی نمی دهند شریکشان هم حضور دارد یا نه. و بالاخره هم معلوم می شود که رابطه شان یک نفره بوده و شریکشان هم در ردیف اول تماشاگران نشسته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد “اشتباهات رایج زنان در ازتباط با مردان” کلیک کنید.

 

چگونه زن ها جاهای خالی را پر می کنند؟ 

در اینجا تعدادی از این جاهای خالی را به شما معرفی می کنیم . شما ممکن است یکی یا همه آنها را انجام دهید. 

1-پر کردن جاهای خالی اجتماعی

شما روزنامه ها و تبلیغات را می خوانید و وقتی متوجه می شوید که فیلم یا نمایش خوبی روی اکران است، همراهتان را برای رفتن و دیدن آن ترغیب می کنید. شما پیشنهاد می دهید که اخر هفته را چگونه بگذرانید . شما از پیش به فکر برنامه ریزی برای هفته بعد یا ماه آینده هستید. شما برای تعطیلات و موقعیت های خاص برنامه ریزی می کنید. شما اغلب به دوستان و فامیل حتی فامیل شوهرتان تلفن  زنید و برنامه می گذارید. شما پیشنهاد جدید عنوان می کنید ، مثلا این که به یک رستوران تازه بروید و غیره .

2-پر کردن جاهای خالی جنسی 

شما کسی هستید که او را در آغوش می گیرید. شما در سینما یا هنگام قدم زدن دست او را می گیرید. شما بیشتر او را می بوسید. هر جا هستید ، شما می روید و کنار او می ایستید.همیشه شما ابتدا به طرف او می روید و شکایت دارید که به اندازه کافی با هم رابطه ندارید(توجه: این تنها موردی است که ممکن است شوهرتان پیش قدم باشد.) قبل از خواب شما ابتدا به سمت او برمی گردید تا بوسه شب بخیر بر صورتش بزنید.

3-پر کردن جاهای خالی عاطفی 

شما به شریکتان یادآوری می کنید که مدتی است شام رمانتیکی با هم نخورده اید. شما پیشنهاد می دهید که در مورد احساساتتان صحبت کنید. شما راجع به تفاهم یا آینده صحبت می کنید. شما زمینه شبی عاشقانه را می چینید-موزیک، شمع،… . شما بیشتر یادداشت می گذارید، کادوهای کوچک می دهید و نامه می نویسید. شما بعد از دعوا برای آشتی پیش قدم می شوید. 

4-پر کردن جاهای خالی ارتباطی 

وقتی با هم هستید ،شما بیشتر حرف می زنید. شما بیشتر سوال می کنید. وقتی شوهرتان برای مدتی ساکت است شما عصبی می شوید و دائم می پرسید به چه فکر می کند و چه احساسی دارد. وقتی طی یک مکالمه حرفی از شوهرتان نمی شنوید، شروع می کنید به سوال کردن تا بفهمید در چه حالی است. وقتی شوهرتان خودش داوطلب نشود شما سعی می کنید از او حرف بکشید. شما پیشنهاد می دهید که او چطور با رئیسش، دوستانش و بچه هایتان حرف بزند. 

5-پر کردن جاهای خالی ابداعی

شما ایده های جدید پیشنهاد می دهید. شما پیشنهاد می دهید که روابطتان، عاداتتان و دکوراسیون خانه را تغییر دهید. شما کتاب جدید، موزیک جدید و غذای جدیدی به شریکتان معرفی می کنید. 

 

پر کردن جاهای خالی چگونه به روابطتان لطمه می زند؟  

برخی از پر کردن جاهای خالی که می تواند مشکلاتی در روابطتتان ایجاد کند شامل موارد زیر هستند:

شما باعث به وجود آمدن رنجش و دلگیری می شوید.

وقتی شما با پر کردن جاهای خالی رابطه را شروع می کنید خوشحال هستید، چون عشق شریکتان را به دست می آورید و تلاش هایتان نتیجه می دهد . ولی در نهایت وقتی متوجه می شوید که همه کار را شما انجام می دهید از همراهتان می رنجید. 

شما هیچ فرصتی به همسرتان نمی دهید تا او هم جاهای خالی را پر کند.

شما آنقدر درگیر پر کردن جاهای خالی هستید که به او فرصت نمی دهید تا قدم اول را بردارد. خشمگین هستید که چرا او هیچ کاری انجام نمی دهد ، بدون اینکه متوجه باشید که شما به او فرصت انجام کاری نمی دهید. .مردها وقتی مسئولیت کاری را خود به عهده می گیرند، احساس خوبی به دست می آورند، بنابراین وقتی شما چنین فرصتی را از آنان دریغ می دارید ، احساس ضعف و آزردگی خواهند کرد. 

وقتی همواره جاهای خالی را در روابطتان پر می کنید، دیگر فرصتی به مردان نمی دهید که بیشتر در مورد عشق بیاموزندو بنابراین فرصت رشد در رابطه را از او دریغ می دارید.خودتان را گول می زنید و به غلط باور دارید که رابطه تان خوب و مثبت است. 

وقتی در پر کردن جاهای خالی مهارت پیدا می کنید، می توانید را برای خود ایجاد کنید که یک رابطه عالی دارید، در حالی که اصلا رابطه ای وجود ندارد. 

 

چرا زنان جاهای خالی را پر می کنند؟ 

 

مهم ترین دلایل شامل موارد زیر هستند:

1-احساس می کنید بای عشق را به دست آورید.

اگر احساس کنید که تا سخت تلاش نکرده اید عشق را به دست نمی آورید، آنوقت به شدت مشغول پر کردن جاهای خالی در روابط خواهید شد . شاید وقتی کودک بودید به اندازه کافی مورد محبت قرار نگرفته اید ، شاید برای به دست آوردن تایید والدینتان خودتان را تثبیت می کردید. شاید به این نتیجه رسیده بودید که اگر به اندازه کافی دوست داشتنی باشید، مردان هرگز ترکتان نخواهند کرد. دلیلش هرچه باشد، نتیجه یکی است: شما برای کسب عشق به شدت تلاش می کنید و در این کار خبره می شوید.

2-احساس می کنید اگر جاهای خالی را پر نکنید، روابطتان از هم خواهد پاشید.

اگر با مردی زندگی کرده اید که از لحاظ احساسی “تنبل” بوده است، یا همواره مادرتان را در حال پر کردن جاهای خالی با پدرتان دیده اید، ممکن است تصور کنید اگر شما هم به نوبه خود جاهای خالی را پر نکنید، روابطتان به پایان می رسد و یا رضایت بخش نخواهد بود. یا ممکن است در رابطه ای باشید که همراهتان به اندازه شما درگیر احساسات نباشد و شما با پر کردن جاهای خالی این تفاوت را می پوشانید. بعد به رابطه تان نگاه می کنید . می بینید چه ظاهر دوست داشتنی و فریبنده ای دارد و خودتان را قانع می کنید که به اندازه کافی عشق به دست آورده اید. 

3-زنان از خلا بیزارند. 

آیا تا به حال پیش آمده که وارد آپارتمانه مردی شوید و دلتان بخواهد آنجا را تزئین کنید؟ وقتی در جمعی نشسته اید که افرادش به دلیل بیگانه بودن با یکدیگر صحبت نمی کنند، آیا ضروری می دانید که مکالمه ای آغاز کنید؟ آیا برایتان سخت است که کمد یا کشویی را خالی بگذارید و احساس می کنید باید در هر فضای خالی چیزی قرار دهید؟ اگر پاسختان به هر یک از این سوالات مثبت باشد، این نکته را درک خواهید کرد: زنان از خلا بیزارند.زنان دوست دارند فضا را پر کنند . همه چیز را به هم مرتبط سازند و وقتی هیچ چیزی نیست ، چیزی خلق کنند. در روابط نیز زنان به پر کردن فضاهای خالی کشیده می شوند: پر کردن سکوت با کلمات، پر کردن فاصله با محبت، پر کردن زمان با فعالیت، پر کردن جدایی با عشق . این کیفیتی فوق العاده است و قابلیت زنان برای انجام چنین کاری هدیه ای الهی است، اما وقتی این کار را بیش از حد انجام می دهید ، در نهایت به تنهایی پارو خواهید زد. 

 

چگونه می توان از بخشیدن بیش از آنچه دریافت می کنیم، جلوگیری کنیم ؟

اگر شما هم اینگونه هستید رعایت موارد زیر الزامی است:

1-فهرستی از تمام مواردی که جاهای خالی را پر می کنید تهیه کنید.

داشتن یک فهرست کمک می کند از این عادت آگاهی پیدا کنید. 

2-به همراهتان فرصت دهید جاهای خالی را پر کند.

این دومین قدم در اجرای برنامه است: یعنی به جای اینکه شما به سمت شوهرتان برگردید ، صبر کنید تا او شما را در آغوش بگیرد . مکثی در مکالمه به وجود آورید و بگذارید موضوع بعدی را همسرتان انتخاب کند. ارتباط فیزیکی را همیشه شما شروع نکنید و بگذارید همسرتان شما را اغوا کند. تعطیلاتتان را بی برنامه بگذارید و وقتی همسرتان پرسید برنامه چیست، جواب بدهید: “تو یک فکری بکن و مرا غافلگیر کن.” ادامه این کار ممکن است نیاز به تمام قدرت و کنترلتان داشته باشد . 

هنگامی که دست از پر کردن جاهای خالی می کشید ، دو اتفاق ممکن است بیوفتد: همسرتان از خواب غفلت بیدار می شود و خودش هم مشغول پارو زدن خواهد شد . بی توجهی و عدم علاقه همسرتان آشکار می شود و متوجه می شوید که رابطه تان به سرعت رو به وخامت می رود. مسلما در پر نکردن جاهای خالی خطر بزرگی وجود دارد. ممکن است دریابید در تمام طول رابطه تنها بوده اید. ممکن است بفهمید همراهتان چیز زیادی برای بخشش ندارد. حتی ممکن است متوجه شوید که شما اصولا عشق را دوست داشته اید ، اما عاشق همسرتان نیستید .ولی با این همه به امتحانش می ارزد. 

3-اطمینان یابید که زندگی تان دارای فعالیت های رضایت بخش دیگری نیز هست و رابطه شخصی تان تنها منشا خلق انرژی نمی باشد. 

به عنوان یک زن هر چه بیشتر خودمختار و مستقل باشید، کمتر از یک رابطه انتظار دارید تا خلا درونی تان را پر کند . رویاهایتان را دنبال کنید . از خودتان مراقبت کنید و اطمینان یابید که همان قدر که به همسرتان می بخشید به خودتان هم می بخشید. 

4-در مورد پر کردن جاهای خالی با همسرتان صحبت کنید.

اگر یک معتاد تحت مداوا باشید، می دانید که قسمتی از برنامه درونی شما، آگاه کردن شریکتان از بیماری و تقاضای حمایت است. این عمل در پر کردن جاهای خالی هم صادق است. به مرد زندگی تان بگویید که عادت کرده اید زیادی ببخشید. راه های مورد علاقه تان را برای این کار توضیح دهید و از او کمک بخواهید. آنوقت بگویید از او چه می خواهید و به توافق هایی در مورد ابراز احساسات و عواطف برسید. این قدم مهمی در جهت به دست آوردن عشقی است که حق شماست. در ابتدا ممکن است شریکتان مقاومت کند . به خاطر داشته باشید : او از این که قرار است عشق کمتری دریافت کند وحشت می کند. بنابراین تمام اطلاعاتی را که دارید با دقت در اختیارش بگذارید.امید می رود که او برای ساختن رابطه ای سالم و متعادل به شما کمک کند و شما به خوبی در مسیر بخشش و دریافت عشقی که می خواهید ، حرکت خواهید کرد. 

 

کلام پایانی

قطعا بودن در یک رابطه یک طرفه و فداکاری یک جانبه خسته کننده است و پس از مدتی ممکن است درگیری و سردی در زندگی ایجاد کند. خیلی ها تصور می کنند برای بهتر بودن باید همه وظایف یک رابطه دونفره را به تنهایی به دوش بکشند درحالی که این باورها کاملا نادرست است. اگر شما هم چنین مسائلی دارید توصیه می شود از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت