سبک زندگی و موفقیت

گام هایی برای تبدیل شدن به زنی قدرتمند در رابطه با مردان 

صمیمیت حقیقی با انسانی دیگر ، تنها در صورتی حاصل می شود که شما، درون خود به آرامش رسیده باشید. سفری که برای تبدیل شدن از زنی که هستید ، به زنی که آرزو دارید باشید ، در پیش رو دارید ، سفر ساده ای نیست . برای تغییر از فردی وحشت زده به فردی پر شهامت ، از فدا کردن خود به حمایت کردن خود و ضعف به اقتدار ، به زمان و تلاش زیادی نیاز است. یکی از پنهان ترین و زیان بارترین روش ها، برای زنان، این است که از قدرتشان صرف نظر کنند. و فرآیند رشد شخصیت شان را نادیده بگیرند و به این ترتیب ، کشف روح زنانه شکوهمند درونشان را به تعویق بیاندازند. 

 

گام هایی برای تبدیل شدن به زنی قدرتمند در رابطه با مردان 

در زیر به گام هایی اشاره می شود  که می تواند در مسیر تبدیل شدن به زنی قدرتمند بردارید :

1-یک فهرست «اشتباهات در رابطه» و یک دفترچه قوانین رابطه تهیه کنید.

فهرست اشتباهات در رابطه»، یک نمونه اختصاصی تر و چکیده اشتباهاتی است که طی مقالات قبلی به آن اشاره شد: مقالات اشتباهات بزرگ زنان در ارتباط با مردان ، بی میلی های جنسی مردان ، اشتباهات ارتباطی و سایر الگوهای رفتاری زنان.روش کار به این طریق است: 

گام اول: یک فهرست اشتباهات در رابطه تهیه کنید.

بنشینید و به تمام روابطی که در گذشته با مردان داشته اید فکر کنید چه روابط شخصی و چه روابط حرفه ای. 

تمام اشتباهاتی را که فکر می کنید مرتکب شده اید، یادداشت نمایید. برای مثال :

نمونه فهرست اشتباهات در رابطه:

* با زیاد صحبت کردن در مورد خود، سعی دارم مرد مورد علاقه ام را تحت تأثیر قرار دهم آن قدر نگران آن هستم که مردان چه فکری درباره من میکنند که هرگز از خودم نمی پرسم نظر من در مورد آنان چیست. 

*احساسات منفی را که نسبت به همسر مدارم در خود سرکوب میکنم، چون نمی خواهم ناراحتش کنم و بعد در نهایت نسبت به او بی میل میشوم.

*بیش از اندازه در مورد همسر سابقم و خشمی که هنوز نسبت به او دارم صحبت می کنم و این موضوع باعث بی رغبتی همسر فعلی ام میشود.

*وقتی از رفتاری که با من میشود ناراضی هستم به جای این که حرفم را بزنم یا از خودم دفاع کنم مثل یک دختر کوچک رفتار می کنم.

*از آنجا که همه کار را خودم انجام میدهم به همسرم فرصت انجام کاری احساسی و عاشقانه را نمیدهم.

* مردی را که دوست دارم بیش از اندازه نصیحت میکنم مانند مادرش رفتار میکنم و هنگامی که انتظاراتم را برآورده نمی کند، او را نکوهش میکنم.

فهرست اشتباهات شما، قاعدتاً فهرستی طولانی خواهد بود مثلا حدود سی موضوع یا بیشتر برای کمک به تمرکز بیشتر روی اشتباهاتتان مقالات قبلی مرتبط را بخوانید . 

گام دوم: یک دفترچه “قوانین رابطه” تهیه کنید.

روی هر اشتباه ، به طور جداگانه کار کنید و برای خود قانونی بنویسد تا کمکتان کند دیگر آن اشتباه را تکرار نکنید. برای مثال:

قانون شماره 1

وقتی متوجه میشوم که برای تحت تأثیر قرار دادن مردی مدام در مورد خودم صحبت میکنم اما هیچ سؤالی در مقابل نمی پرسم دست نگاه میدارم و دقت میکنم که آیا او برای من مناسب است یا خیر.

قانون شماره 2

با توجه به این که خودم باعث شده بودم در شرایط دردناکی باشم سعی میکنم تاروابطم را با همسر سابقم بهبود  بخشم و دیگر طوری سخن نمی گویم که انگار من قربانی بوده ام و او جانی . 

قانون شماره3

وقتی احساساتم جریحه دار میشوند به جای قیافه گرفتن تلافی کردن تظاهر به اهمیت ندادن و رفتار کودکانه داشتن به همسرم میگویم چه احساسی دارم.

قانون شماره 4

وقتی متوجه شوم که جاهای خالی احساس را پر میکنم از این کار دست میکشم و فکر میکنم آیا این اواخر، همسرم آن قدر که باید به من توجه داشته است؟ اگر نه به جای این که سعی کنم همه چیز را خودم بهتر کنم. 

قانون شماره ۶

وقتی متوجه میشوم که اندرزهای ناخواسته به همسرم میدهم یا مانند یک پسربچه با او رفتار میکنم دست نگه میدارم نفس عمیق میکشم و میگذارم خودش مشکل را حل کند مگر این که از من کمک بخواهد.

یادتان باشد که برای هر اشتباهی قانونی وضع کنید البته هرگاه دچار اشتباه دیگری می شوید میتوانید قانونی جدید به فهرست اضافه کنید.

گام سوم: چندین نسخه از دفترچه قوانین تان تهیه کنید و آنها را به دفعات بخوانید.

هر چه بیشتر با دفترچه قوانین تان آشنا شوید،کمتر اشتباهات گذشته را تکرار می کنید. توصیه می شود  از دفترچه تان چند نسخه تهیه کنید یکی را همیشه همراه خود داشته باشید مثلا در کیف پولتان؛ یکی را کنار تخت بگذارید و هر روز صبح که بیدار میشوید، آنرا بخوانید؛ یکی را به در یخچال بچسبانید مگر این که نخواهید  همسرتان آن را ببیند. دفترچه قوانین تان را به کرات بخوانید تا عملا آن قوانین در مغزتان حک شوند.

گام چهارم: دفترچه قوانین تان را به اطرافیان نشان دهید؛ تا از حمایت ایشان برخوردار شوید.

اگر به طور جدی خواهان تغییر هستید، دفترچه قوانین تان را به همسرتان نشان دهید. او از تعهدات شما قدردانی خواهد کرد و حتی شاید قوانین خودش را نیز به شما پیشنهاد کند. از او بخواهید که اگر متوجه

قانون شکنی شما شد به شما بگوید . برای اجرای آن قوانین میتوانید از دوستان همجنس خود نیز کمک بخواهید.

گام پنجم: از همسرتان بخواهید تا او نیز فهرست اشتباهات و دفترچه قوانین مخصوص خودش را تهیه کند.

اگر شما و همسرتان، تصمیم دارید مانند یک تیم برای خلق رابطه ای بی نظیر همکاری کنید هر دو احتیاج به فهرست اشتباهات و دفترچه قوانین دارید. هنگامی که شما دفترچه قوانین خود را تکمیل می‌کنیدء امید آن می‌رود که همسرتان تشویق شود تا همان کار را بکند. تهیه یک دفترچه قوانین روابط یکی از موثرترین گام‌هایی است که در جهت تغییرالگوی رفتاری‌تان برمی‌دارید. هرگاه متوجه می‌شوید که در شرف انجام یکی از اشتباهات گذشته هستید.ء می‌توانید دست نگاه داریدء قانون جدید را به خاطر آورید و مسیر تازه‌ای درپیش گیرید. 

2-یک نظام حمایتی از زنان زندگی تان به وجود آورید .

 

زنان معمولا بزرگ ترین منبع الهام و حمایتشان، یعنی سایر زنان ،را نادیده  می گیرند. وقتی ما، زنان دیگر را به چشم رقبایی می‌بینیم که ممکن است شوهرمان را از چنگمان بیرون بیاورند سر خودمان را کلاه گذاشته‌ايم. زنان به شیوه‌ای می‌توانند به یکدیگر کمک کنند که مردان هرگز نمی‌توانند. ما می‌توانیم درد یکدیگر را طوری حس کنیم گویا درد خودمان است؛ ما می‌توانیم از توان و طاقت یکدیگر نیرو بگیریم و پیروزی‌های همدیگر را طوری جشن بگیریم گویی از آن خودمان است. بالاخره ما همه تراش‌های یک جواهر هستیم روح زنانگی.  هرقدر عشق و حمایت بیشتری از دوستان هم جنس خود دریافت کنید. کمتر برای ارضای نیازهایتان وابسته به مردی خواهید بود.  نوعی توجه و حمایت وجود دارد که تنها می‌توانید از زنان دیگر دریافت کنید. انتظار آن از مردان, فقط موجب ناامیدی ویأس شما می‌شود. بهتر است با حقیقت روبه‌رو شویم: مردان, هرگز مانند زنان نخواهند بود. و هرچه بیشتر اجازه دهید تا زنان نیازتان به عشق و ارتباط را پر کنند با خرسندی بیشتری می‌توانید آنچه را مردی به شما می‌دهد. بپذیرید. برای این کارء پیشنهاداتی هست:  به یک انجمن حمایت از زنان بپیوندید، یا خودتان یک گروه تشکیل دهید. یک گروه حمایتی از زنان تشکیل دهید که مایل اند خود و روابطشان با مردان را تغییر دهند. میتوانید با یک جلسه در ماه ، کارتان را آغاز کنید و در مورد چیزهایی که یاد گرفته اید و عاداتی که می خواهید تغییر دهید ، صحبت کنید. پیشنهاد می شود فهرست اشتباهات و دفترچه قوانین تان را با هم مبادله کنید تا احساس نکنید فقط شما هستید که چنین فهرست طولانی ای دارید و یکدیگر را تشویق کنید که الگوهای رفتاری جدید و سالم تری را در پیش گیرید. 

همکاری با خانم‌های دیگر به شما انگیزه می‌دهد تا این قوانین را به اجرا بگذارید. با یک زن دیگر رفقای قدرت شوید! رفیق قدرت، شخصی است که قبول می‌کند طی فرایند مشکل تحول شخصیت, همراهتان باشد. شما و دوستی هم جنس, با هم می‌نشینید و اهداف احساسی برای خود به وجود می‌آوریدء فهرست اشتباهات و دفترچه قوانین‌تان را با یکدیگر مبادله می‌کنید و عهد می‌کنید تا جایی که در توانتان هست., یکدیگر را حمایت کنید. برای مثال, وقتی احساس می‌کنید که قربانی هستید و می‌خواهید تسلیم همسرتان شوید.ء به رفیق قدرتتان تلفن می‌زنید و چاره می جویید. حتی هنگامی که گیج و پریشان هستید.  رفیق قدرتتان هوشیار خواهد بود و شما را به کانون قدرتتان باز خواهد گرداند.

3- متانت خود را حفظ کنید. 

مدتی را صرف تفکر در مورد اهمیت حفظ متانت خود کنید. شاید معنایش این باشد که تا مردی تعهدی در قبال روابطتان نبسته است، با او همبستر نشوید. شاید معنایش این باشد که اگر همسرتان بر سر شما فریاد می کشد یا تهدیدتان می کند ، تحمل نکنید. شاید این باشد که اجازه ندهید شما را از احساساتتان منحرف کند. مردان و زنان هر دو یک چیز می‌خواهند. این که احساس کنند ارزشمند هستند، احساس خوبی در مورد خودشان داشته باشند و مورد عشق قرار بگيرند.

 

کلام آخر 

برای این که زنی مقتدر شوید و بتوانید با همسرتان بهتر کنار بیایید ، تمرین ها و فهرست های این مقاله را انجام دهید و از تکنیک ها بهره جویید . این تمرینات باعث می شوند تا متوجه الگوهای رفتاری خود ، که مانع داشتن روابطی ارضاکننده هستند، بشوید. در این زمینه می توانید از مشاوران باتجربه هم کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت