مراقبت از خانواده

10راهکار پیشگیری و درمان مشکلات زناشویی

امروزه بسیاری از زوجین به علت مشکلات زناشویی با یکدیگر دچار مشکل می شوند و گاهی آنقدر مشکلات آن ها جدی و زیاد می شود که مجبور به طلاق از یکدیگر می شوند.زمانی که زوجین از مسائل زناشویی آگاهی بالایی داشته باشند و بتوانند آن ها را حل کنند این مشکلات کمتر می شود و با گذشت زمان حل می شود

برای درمان  حل مشکلات زناشویی باید از روش های مختلفی که روانکاو به شما می دهد استفاده کنید و با کمک ایشان به حل مشکلات زناشویی خود کمک کنید.

حرف زدن و صحبت کردن با یکدیگر یکی از روش های موثری است که می تواند به شما در این زمینه کمک کند. سعی کنید برای حل مشکلات خود با یکدیگر صحبت کنید زمانی که شما باهم صحبت می کنید در نتیجه به یک نقطه ی مشترکی می رسید و همین است که باعث حل مشکل شما می شود.

برای اینکه در این زمینه دچار مشکل نشوید سعی کنید از نیاز ها و امیال یکدیگر چشم پوشی نکنید و به راحتی از آن ها نگذرید زیرا آن ها با گذشت زمان برای شما مشکل ایجاد می کنند و دیگر کاری از دست شما بر نمی آید پس از همان روز اول حواستان به نیازهای یکدیگر باشد تا بعدا برای شما مشکلات جدی تری ایجاد نشود.

راحل و درمان مشکلات
راحل و درمان مشکلات زناشویی با استفاده از دارو،مشاوره و دیگر روشها

 

روش های درمان مشکلات زناشویی  عبارتند از:

دارو درمانی

در این روش توسط روانپزشکی که دوره های سکس تراپی را به خوبی گذرانده است برای شما دارو تجویز می کند و این دارو ها در بعضی موارد می تواند به زوجین کمک کند.

روان درمانی

در این درمان توسط مشاور جنسی و یا فردی که دوره های سکس تراپی را به خوبی گذرانده است با ارائه دادن یک سری از تکنیک ها و حرف زدن با زوجین می تواند مقداری از مشکلات شما را برطرف کند در این روش بر روی باور های غلط زوجین کار می شود و با چندین جلسه مشکلات زناشویی زوجین به خوبی از بین می رود.

ابزار های نوروساینس

نوروفیدبک یکی از روش هایی است که برای درمان و حل مشکلات جنسی توسط نوروتراپیست انجام می شود.

عمل جراحی

این روش به عنوان آخرین گزینه برای افرادی که دچار اختلال هویت جنسی می باشند استفاده می شود.

 

پیشگیری از مشکلات زوجین
10 نکته برای مقابله با مشکلات زناشویی

 

10راهکار مهم برای پیشگیری از مشکلات زندگی زناشویی

  • مسئولیت پذیر بودن

برای اینکه یک زندگی زناشویی موفق داشته باشید بهتر است که هر دو نفر نسبت به کارهای خود احساس مسئولیت داشته باشید و همچنین مسئولیت پذیر باشید.

  • گفت وگو با یکدیگر

خوب است بدانید تاثیر گفت و گو بر مشکلات خانوادگی بسیار زیاد است زمانی که شما برای حل مشکلات خانوادگی خود با یک دیگر مشورت می کنید بعد از مشورت کردن به یک نقطه ی مشترک می رسید و در بیشتر مواقع مشکلاتتان حل می شود.

  • احترام گذاشتن

اگر دوست دارید که زندگی زناشویی خوبی داشته باشید سعی کنید به عقاید، احساسات و رفتارهای همسر خود احترام بگذارید دقت داشته باشید روابط زوج هایی که به یکدیگر احترام می گذارند چقدر صمیمی و خوب می باشد. بنابراین احترام گذاشتن به همسر خود را به هیچ عنوان پشت گوش نیندازید.

  • یکدیگر را در آغوش بگیرید

اگر می خواهید یک رابطه ی قوی و سالم با همسر خود داشته باشید سعی کنید در بیشتر مواقع همسر خود را در آغوش بگیرید و او را نوازش کنید. این کار باعث می شود در بدن شما هورمون اکسی توسین بیشتری تولید شود و در نتیجه رابطه ی شما با همسر خود قوی تر می شود و شما در طول روز انرژی بیشتری را دریافت می کنید.

  • پذیرفتن تفاوت های یکدیگر

در هر زندگی مشترکی تفاوت هایی وجود دارد زیرا همه ی انسان ها با هم از نظر فکری و رفتاری متفاوت هستند بنابراین برای اینکه زندگی آرام تر و شادتر و بهتری داشته باشید سعی کنید تفاوت های یکدیگر را بپذیرید  تا یک زندگی زناشویی موفق داشته باشید.

  • اعتماد کردن

زمانی که همسر شما به شما اعتماد می کند و رازی را  به شما می گوید باید آن راز را به شخص دیگری نگویید زیرا بعدا باعث می شود که دیگر همسرتان نتواند به شما اعتماد کند. هنگامی که اعتماد بین هر دوی شما به وجود آمد سعی کنید آن را به خوبی حفظ کنید تا همیشه نسبت به یکدیگر اطمینان داشته باشید.

  • قدردانی کردن

نیاز نیست که همیشه برای انجام رفتار زیبایی به همسر خود هدیه بدهید گاهی فقط با یک تشکر و قدردانی ساده حس خیلی خوبی را به همسر خود منتقل می کنید و همسر شما بابت کاری که برای شما انجام داده است و قدر دانی که شما از آن کرده اید بسیار خوشحال می شود.قدردانی از همسر خود باعث نزدیک شدن دلهایتان به یکدیگر می شود و با این کار به همسر خود نشان می دهید که چقدر عاشق او هستید و به آن علاقه دارید.

  • تلاش نکنید که همسرتان را تغییر دهید

اگر می خواهید همسرتان با شما یک ارتباط خیلی عالی داشته باشد و از شما دوری نکند سعی کنید رفتارهای او را بپذیرید و بابت رفتارهای اشتباهش با او صحبت کنید اما سعی در تغییر او نکنید زیرا این کار باعث می شود همسر شما آن رفتارش را بیشتر انجام دهد و از شما دل سرد می شود.شما باید همسرتان را همانطور که هست بپذیرید.

  • با همسر خود صادق باشید

سعی کنید در بیان افکار و احساسات خود نسبت به همسرتان صادقانه رفتار کنید و چیزی که در ذهنتان می باشد را به طور واضح به همسر خود بگویید زیرا همسرتان نمی تواند ذهن شما را بخواند بنابراین شما باید همه ی چیزی را که از همسر خود می خواهید صادقانه با آن در میان بگذارید.

  • انتقاد کردن را کنار بگذارید

سعی کنید بیشتر بر روی رفتار های خوب همسرتان تمرکز و توجه کنید و رفتارهای بد او را کمتر در نظر بگیرید و از او انتقاد نکنید زیرا این کار باعث ناراحتی همسر شما می شود.

مواردی را که در بالا ذکر کردیم از اصلی ترین نکاتی است که باید در زندگی زناشویی به آن ها توجه شود اما اگر با رعایت این نکات بازهم در زندگی زناشویی خود دچار مشکل شدید بهتر است به مشاور خانواده مراجعه کنید تا بتواند مشکل شما را حل کند.

5/5 (1 Review)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام من زندگیم رو دوست دارم بخاطر فرزندانم که بچه های خوبی هستند. ولی خانمم خیانت میکنه خسته شدم از زندگی لطفا راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت