سبک زندگی و موفقیت

رفتار درست با شوهر 

این مقاله درباره اینکه دو نفر سخت و بی حساب عاشق هم باشند و عشق، آنها را به وحدتی عاطفی برساند نیست بلکه خصایص یک زن کامل است که بتواند کانون خانواده را گرم و پرشور و دوست داشتنی نگه دارد .

 

رفتار درست با شوهر 

این درست است که عشق از خودخواهی ها و خودپرستی ها گذشتن است اما این سخن به معنای تبدیل شدن به دیگری نیست ، این مقاله از عشق زمین حرف میزند که ارزش آن در حضور است نه در محو و نابودی یکی در دیگری . 

او را همان گونه که هست بپذیرید 

این صحیح است همه دخترها ازدواج می کنند به این امید که مرد مورد علاقه شان را تغییر دهند و سالهای زیادی را صرف این کار می کنند و سعی می کنند تنها کارشان فقط این باشد . به او می گویند چه کاری انجام دهد و چطور باید رفتار کند . یک مرد می خواهد کاملا آنگونه که هست پذیرفته شود . این نوع پذیرش نشان دهنده این است که او متقاعد شده و عاشق او هستید . او به پذیرش کامل نیاز دارد . بنابراین باید ساعت هایی را از وقت خودتان برای او صرف کنید . در غیر اینصورت منتظر مشکلات بعدی باشید .وقتی توانستیسد شوهرتان را همانگونه که هست بپذیرید ، دیگر نگراان نقش اصلی تان (یعنی مشاور او)نباشید . مردها محتاج اندرز نیستند بلکه تشنه پذیرش اند. او شاید حرف های دلش را افشا نکند اما وقتی شما پذیرای او باشید ، دقیقا همان کاری را می کند که دلخواه شماست . با آزادی که شما به او می دهید ، او به صورت یک مرد کامل در می آید . نقاط ضعف و و قوت او را بپذیرید ، چه برای روزهای خوش ، چه برای روزهای بد. چه برای روزهای بیماری و سلامت و چه برای روزهای ثروتمندی یا فقیری ! اگر شما در رابطه با همسرتان درگیر مسائلی هستید می توانید از بهترین مشاور خانواده سعادت آباد کمک بگیربد.

او را تحسین کنید 

گفتن کلمات تحسین آمیز به مرد بسیار مفید است . عمده ترین نیاز ، عشق ورزی و تحسین است . زن به عشق نیاز دارد ، مرد به تحسین شدن . ما زنان باید تفاوت بین مرد و زن را خوب به خاطر بسپاریم و درک کنیم . ممکن است وقتی که به همسرتان می گویید چقدر دوستش دارید واکنشی نشان ندهد و این دلیل بر بی تفاوتی او نیست . سعی کنید او را تحسین کنید . زیرا جام وجودش باید از احساس لبریز شود تا برای انتقال احساس و افکار قادر باشد وگرنه تا نیازش برآورده نشود نمی توان چیزی را به شما عرضه کند . به عنوان یک زن ، شما آرزوی عشق مردی را دارید ؟ حالا او مرد است و دوست دارد شما تحسینش کنید و این اولین نیاز اوست وگرنه انگیزه اش را از دست می دهد . 

با او سازگار باشید 

ناسازگاری بین دو فرد و طرز تفکر متفاوت و دو دیدگاه مختلف عامل بروز مشکلات است و همچنین خودرایی و منیست داشتن آن را تشدید می کند . مثلا شما کمی پول پس انداز دارید ، همسرتان می خواهد ماشین جدید بخرد و شما مقابله می کنید . مثلا او می خواهد به بازی برود ولی شما می خواهید به خرید بروید . همه این مشکل را دارند . چطور می شود ذعنیت دو نفر را بهم نزدیک کرد ؟ اغلب از هم دور می شوند بجای اینکه یک راه حل خوب پیدا کنند .منظور این نیست که زن در مقابل شوهرش برده و پست است یا اینکه باید چاپلوسی کند . اما می توانید مهارت های حل تعاض را یاد بگیرید و از آن بهره ببرید . در این زمینه می توانید از بهترین مشاور خانواده سعادت آباد کمک بگیرید.

از او تشکر کنید 

شوهران از ناسپاسی احساس ضربه روحی شدیدی می کنند . در اینجا شوهر احساس بی ارزشی می کند . یک لحظه بایستید و میزان سپاسگذاری خود را چک کنید . آیا ناسپاس بوده اید ؟ آیا قدر زحمات همسرتان را به خوبی می دانید ؟ نه تنها روزهای تولد و عید بلکه زمانی هم که برای خرید کردن و دکتر رفتن به شما پول می دهد تشکر می کنید ؟ 

تشکر شامل دو بخش است ، بیرونی و درونی . قبل از همه ، یک زن وقتی فکر کند که حق خود را از شوهرش دریافت می کند ، سپاسگذاری نمی کند . ثانیا ، تشکر باید به طرز ظاهری بیان شود توسط کلمات، نظرات ، اعمال یا هر سه . اجازه ندهید که داشتن حق شما را از تشکر باز دارد. از شوهرتان برای گرفتن هر چیز کوچک در زندگیتان تشکر کنید . او هم متقابلا ، به شما چیزهای دلخواهتان را خواهد داد . از او به علت احترام به خانواده تشکر کنید . او به تشکر و سپاس شما نیاز دارد. 

ظاهر شما مهم است 

یکی از نیازهای اساسی شوهرتان ، زیبا به نظر رسیدن شماست . او ظاهر شما را دوست دارد .منظور همان جذابیت بیرونی شماست .شما نباید ژنده پوش باشید بلکه معطر باشید . این را همه مردان از همسرانشان می خواهند . او دوست دارد وقتی به خانه می آید ، شما آراسته و معطر و جذاب و شیک پوش باشید . شما نباید خسته باشید و همچنین او را خسته کنید . برای مردان ظاهر زنان خیلی مهم است . ظاهرتان را در اولویت بگذارید . تنها برای بیرون رفتن آرایش نکنید . به خاطر داشته باشید که طرز تفکر مردها با شما فرق می کند . آنها قبل توجه به شخصیت به ظاهر شما نظر می کنند . لطفا همیشه مرتب باشید . حتما تاثیر آن را می بینید . ظاهر شما برای ارتباط جنسی هم اهمیت دارد. در زمینه مسائل جنسی می توانید از بهترین روانشناس سعادت آباد در این زمینه کمک بگیرید.

شنونده خوبی باشید 

 

مکالمه شامل دو بخش است :1-صحبت کردن 2-شنیدن(گوش دادن). و آن شامل حداقل دو نفر است : 1- صحبت کننده 2-شنونده و هر دو در ازدواج حیاتی و اصیل هستند . جهت تبادل افکارتان ، باید با هم حرف بزنید و همچنین به هم گوش دهید . وقتی فردی می گوید: “همسرم مرا درک نمی کند” یعنی معولا: “او گوش نمی دهد”. وقتی شوهرتان صحبت می کند ، همه کلماتش را گوش دهید . شما می توانید از لابلای صحبت هایش ، نیازهایش را تشخیص دهید .

او را نصیحت نکنید 

کسانی که دیگران را نصیحت می کنند ، اول باید خود را پند دهند . اکثر زنان، اغلب توصیه هایی را به شوهرشان می کنند مثل “خب، علی … اگر من جای تو بودم…/ به نظرم می رسد … / منطقی نگاه کن ….” او فکر می کند شما با سرزنش و نصیحت او را محکوم کرده اید و او را موظف کرده اید تا مشکلش را حل کند. آنگاه او احساس می کند که شما مادر دوم او هستید و او هم مثل پسر کوچک شما .خیلی وقت ها طرف مقابل به گوش دادن شما نیاز دارد نه به نصیحت و راهنمایی تان، بخصوص در اوقات ناراحتی. او به گوش شما نیاز دارد نه به دهانتان . اگر شما هم چنین مسئله ای دارید می توانید از بهترین روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید.

کارهای او را آنقدر ضایع نکنید 

اصولا زنان خیلی به انتقاد از مردان علاقه دارند و مدام به آنها سرکوفت می زنند . مخصوصا در مهمانی ها و کنار دوستان . این خرده گیری ها موانع روابط مفید هستند . واقعا حیف است که زندگی تان را با انتقاد و مسخره کردن به تلخی بگذرانید . 

چارچوب فکری و ذهنی شوهر خود را بشناسید 

اغلب وقتی با نظر همدیگر مخالفیم، بدترین لحظات را می گذرانیم . درک متقابل  رابطه دو طرفه است . اگر شما و شوهرتان به بلاتکلیفی و بن بست رسیدید ، توقف کنید و به چارچوب رابطه تان بنگرید . شما باید پیش فرضی از ذهنیت خالص فرد مقابل را بدانید که کارهای او از دیدگاه خودش ، کاملا منطقی است . اگر شما اساس آنچه که همسرتان انجام میدهد را تشخیص دهید حتما فکر می کنید که او منطقی است . 

نسبت به حالات روحی همسرتان حساس باشید 

وقتی شوهرتان اخم کرده ، روی زخمش نمک نپاشید . او به شما نیاز دارد تا جنبه مثبت را در او پیدا کنید و تشویقش کنید . به او بگویید که “تو می توانی خیلی از کارها را انجام دهی” و آنگاه او می تواند با خیال راحت مشکلش را حل کند او به آرام بخشی و گرمی شما بیش از همیشه نیاز دارد . دستش را بگیرید و او را نوازش کنید. اگر واقعا به شما اعتماد داشته باشد می تواند با شما حرف بزند . ببینید که آیا قابل اعتماد هستید یا نه ؟ 

 

کلام آخر 

این مقاله، در مورد شیوه‌های مختلف رفتار با شوهر صحبت کردیم. اما وقتی فکر می‌کنید شوهرتان شایسته احترام نیست چطور؟ آیا وقتی خواندن این مقاله را شروع کردید، به خودتان گفتید «بله، من به شوهرم به چشم یک کودک نگاه می‌کنم چون رفتارش مانند یک کودک است.» حقیقت این است که اگر به شوهرتان احترام نگذارید، نمی‌توانید وضعیت رابطه خود را بهتر کنید. هیچ مردی در مواجهه با بی‌احترامی مسئولیت‌پذیرتر و عاشقانه‌تر رفتار نمی‌کند. پس چرا شانس خود را امتحان نکنید؟ سیاست‌‌های رفتار با شوهر را امتحان کنید و نتیجه آن را با ما در میان بگذارید. در این راستا می توانید از بهترین روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید .

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس جهت دریافت نوبت