سبک زندگی و موفقیت

اشتباهات دوران نامزدی

یکی از شیرین‌ترین دوران زندگی و پیش از ازدواج دوران نامزدی است. این دوران زمان مناسبی برای شناخت یکدیگر تصمیم‌گیری نهایی برای ازدواج است. گاهی افراد در وران نامزدی اشتباهاتی می‌کنند که متاسفانه رابطه آنها را مختل کرده حتی می‌تواند سبب جدایی شود. برای آشنایی با اشتباهات دوران نامزدی در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

اشتباهات دوران نامزدی

رایجترین مشکلاتی که در دوران نامزدی ه وجود می‌آید و باید از آنها آگاه باشید به شرح زیر است:

مشکلات را نادیده می‌گیرید

هر چند دوران نامزدی دوران شیرینی برای زندگی مشترک است اما نباید از برخی مسائل مهم غافل شوید.  اینکه شما بخواهید فردی جزئی بین باشید و ذره بین به دست هر عیب فرد را یک مشکل بزرگ تلقی کنید ناخوشایند است اما به آن معنا نیست که شما برخی مسائل را نادیده بگیرید. مسائلی همچون مشکلات فرهنگی و طبقاتی خانواده‌ها، دروغگویی متعدد یا پرخاشگری چیزهایی نیستند که بخواهید به سادگی از آنها عبور کنید. هرچند دوران نامزدی شیرین‌ترین دوران زندگی است اما اگر صرفاً بخواهید با هدف ازدواج جلو بروید و از مشکلات بگذرید همین مسائل به صورت بدتری در ندگی مشترک دیده می‌شود. در این زمینه می توانید از بهترین روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید.

خودتان را تغییر می‌دهید

یکی از مشکلات دوران نامزدی این است که افراد به خاطر اینکه در دل محبوب خود جا شوند قش فرد دیگری را بازی می‌کنند و سعی دارند حتی افکار و عقاید همیشگی خود را تغییر دهند. آنها ممکن است به خاطر جلب تایید و علاقه دیگری خود واقعیشان را پنهان کنند و اینجاست که فرد مقابل فکر می‌کند که قصد فریب یا اذیت او را دارید. علاوه بر این رفتارهای مصنوعی شما باعث دلسردی کاهش جذابیتتان می‌شود.

قصد تغییر نامزدتان را دارید

کسی که با شما وارد رابطه شده، ویژگی‌ها و صفات رفتاری دارد که به راحتی قابل تغییر نیست چرا که او سال‌ها با چنین باورها و ارزش‌های بزرگ شده است. حتی شما ممکن است با امید تغییر او ازدواج کنید اما بدانید که تغییر دادن یک فرد تا خودش نخواهد هرگز شدنی نیست. اگر شما هم درگیر این مسئله هستید می توانید از مشاوره تلفنی سعادت آباد کمک بگیرید.

دوره نامزدی طولانی است

اگرچه که دوران نامزدی فرصت مناسبی برای کسب اطلاعات کافی از ویژگی‌ها و سلایق یکدیگر است اما طولانی بودن این دوران باعث دخالت و توقعات بیشتر خانواده‌ها و اطرافیان می‌شود.  برخی‌ها با هدف مراسم عروسی باشکوه و جهیزیه مجلل یا خواسته‌های دیگر می‌خواهند بیشتر در این دوران باشند در حالی که برعکس دوره نامزدی طولانی مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند.

تصور می‌کنند عشق بعدها به وجود می‌آید

 

اگر با فردی نامزد کرده‌اید که شرایط مالی مناسب ، چهره زیبا یا موقعیت اجتماعی عالی دارد اما به او علاقه‌ای ندارید بدانید که هرگز پس از ازدواج به او علاقمند نخواهید شد. تحقیقات و مطالعات زیادی نشان داده است فردی که برای شما ابتدا جاذبه کافی ندارد بعدها هم جذابیتی نخواهد داشت. بنابراین همانطور که زن و مرد باید به شناخت کافی برسند علاقه هم می‌بایست وجود داشته باشد تا بتوانند ازدواج موفقی تجربه کنند. در این زمینه توصیه می شود از بهترین روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید.

به خانواده‌ها توجهی ندارند

برخی از افراد در دوران نامزدی باورشان بر این است که اگر به شناخت کافی از یکدیگر برسند و با هم جفت و جور شوند همین برای یک عمر رابطه و زندگی موفق کافی است در حالی که خانواده همچنان اهمیت زیادی دارد. عقاید و باورهای فرد در خانواده ریشه دوانده و اگر در این دوران خانواده‌ها کنار گذاشته شوند مشکلات جدی‌تری شکل می‌گیرد. در این زمینه می توانید از بهترین مشاور خانواده سعادت آباد کمک بگیرید.

 رفت و آمد‌ها یا خیلی کم یا خیلی زیاد است

یکی از معضلات دوره نامزدی این است که برخی‌ها یا رفت و آمدهای بی‌حساب و کتاب و بیش از حدی با خانواده‌ها دارند که این خود می‌تواند اختلافات و خالت‌های بیشتری به وجود بیاورد. و از آن سو افرادی هستند که صلاً با خانواده رفت و آمد نمی‌کنند این هم یکی از مشکلات محسوب می‌شود به دلیل آنکه شما شناخت کافی از فرهنگ و عقاید خانواده به دست نمی‌آورید.

 رازهای خود را افشا می‌کنید

هرچند نامزد شما قرار است شریک زندگی شما در آینده شود اما نیازی نیست در مورد هر مسئله جزئی و خصوصی خانوادگی شما سر در بیاورد. اگر بخواهید همچنان در دوران عقد سائل زندگی خود را فاش کنید به رابطه شما آسیب جدی می‌زند و می‌تواند معضلات یشتر برای رابطه‌تان به وجود بیاورد.

نگران حرف‌ها و قضاوت‌های دیگران هستید

دوران نامزدی شما هنوز در مرحله آشنایی از یکدیگر به سر می‌برید و ازدواج نکرده‌اید. برخیی‌ها ترس از این دارند که اگر ناخواسته در این دوران جدا شوند آیا اطرافیان و اقوام نها را قضاوت می‌کنند یا خیر. به همین دلیل گفته می‌شود که تا حد امکان دوران نامزدی را بین خانواده‌ها پنهان نگه دارید و تا زمانی که موضوع جدی نشده است آن را به دوستان و آشنایان خود نگویید.

نامزدتان را مقایسه می‌کنید

آنچه می‌تواند به رابطه شما صدمه وارد کند مقایسه رفتار، شخصیت، خانواده، وضعیت مالی و ظاهر نامزدتان با دیگران است. این را بدانید که هر کسی وضعیت خاص خود را دارد و شما تنها با مقایسه کردن لذت رابطه را از خود می‌گیرید.

توقعات و انتظارات بیش از حد دارید

 

گاهی برخی افراد تفکر سیندرلایی برای ازدواج و مراسم آن دارند. آنها ممکن است از لحاظ مالی و روانی به شریک خود فشار زیادی وارد کنند و اگر به تفاهمی در این زمینه نرسند احتمال دارد نامزدی آنها به جدایی کشیده شود.

رابطه جنسی دارید

یکی از خطرناک‌ترین مشکلات دوران نامزدی روابط جنسی می‌باشد. در این رابطه دخترها بیشتر وابسته می‌شوند و پسرها هم احساس مسئولیت می‌کنند. مشکلی این است که اگر دو نفر متوجه شدند برای هم مناسب نیستند جدایی سخت‌تر می‌شود و در صورت پایان رابطه دختر آسیب بیشتری می‌بیند. این موضوع حتی می‌تواند سبب آبروریزی شود.

 

کلام پایانی

در مقاله امروز متوجه اشتباهات رایج دوران نامزدی شده‌اید. واقعیت این است که گاهی دختر و پسر به دلیل اینکه با مسائل ارتباطی و عاطفی در این دوران آشنا نیستند احتمال دارد دچار مشکلاتی شوند. اگر شما هم در دوران نامزدی هستید اما در رابطه خود درگیر معضلاتی شده اید توصیه می‌شود که از دکتر روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس جهت دریافت نوبت