سبک زندگی و موفقیت

تاب آوری در نوجوانان 

استقامت، توانایی است که به شما کمک می کند به چیزهایی که برای شما مهم است اهمیت دهید . به طور خلاصه استقامت توانایی به انجام رساندن اهداف دراز مدتی است که برای شما در مقابل موانع و چالش ها مهم است . استقامت داشتن به شما کمک می کند تا برای امتحان نهایی که دو هفته به طول می انجامد مطالعه کنید یا از ترک یک ورزش پس از یک مسابقه دشوار جلوگیری می کند . این چیزی است که شما را مجبور به مواجهه با هیجانات دشوار یا احساسات ناراحت کننده می کند تا بتوانید احساس قوی تر و تاب آوری بیشتر کنید . در کل استقامت امری ضروری برای دستیابی به اهداف است ، مهم نیست که چه چیزی باشد . 

 

5 حوزه استقامت 

به عنوان یک نوجوان که امروزه رشد می کند ، ممکن است داشتن استقامت کار دشواری باشد . شما در سن و سالی هستید که شکست می تواند شما را خرد کند . هنگامی که در امتحانی رد می شوید ، ممکن است آن را به عنوان پایان جهان احساس کنید . تنش و فعالیت ها بسیار زیاد هستند و شما باید بین فعالیت های مدرسه ، فعالیت های اضافی و تعهدات خانوادگی تعادل ایجاد کنید . چنانچه در این زمینه مسئله دارید می توانید از بهترین دکتر روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید. اغلب از شما خواسته می شود کارهایی را انجام دهید که شما تمایلی به انجام آن ندارید و اگر این فشارها کافی نباشد ، شما را نسبت به حوادث اجتماعی گیج و دلسرد می کنند . با تمام این فشارها ، تعیین اهداف بلند مدت و پیدا کردن قدرتی برای به انجام رساندن آن غیرممکن است مگر با داشتن استقامت . 

1)استقامت تحصیلی 

داشتن استقامت تحصیلی به شما این امکان را می دهد تا در انجام وظایف بیش از حد طولانی مثل مقالات ، تست ها و تکالیف ، ثابت قدم باشید و به شما کمک می کند تا تکالیف تحصیلی خود را در طولانی مدت انجام دهید . در این زمینه می توانید از مشاور تحصیلی سعادت آباد کمک بگیرید.

2)استقامت اجتماعی/ارتباطی 

استقامت اجتماعی یا ارتباطی به شما کمک می کند تا خودتان را در شرایط اجتماعی که می خواهید ، حتی زمانی که احساس ناراحتی می کنید قرار دهید. این در مورد درونگرایی و برونگرایی نیست . بلکه برای دستیابی به اهداف مهم اجتماعی و ارتباطی است که برای هر فردی مهم است . 

3)استقامت سلامتی 

داشتن استقامت سلامتی به شما کمک می کند تا به داشتن ورزش معمولی روزانه ، برنامه خواب ، یا حفظ عادات سالم غذا خوردن پایبند باشید . هرگاه دچار چالشی در این حوزه شدید می توانید مسیر اشتباه را به عقب برگردید و در مسیر درست حرکت کنید . 

4)استقامت فوق برنامه

با استقامت فوق برنامه ، شما قادر به تمرین ، پایبندی و عقب گرد در زمان مواجهه با موانع و شکست ها در فعالیت های فوق برنامه ای مثل ورزش یا هنر یا کارهای داوطلبانه هستید . 

5)استقامت عاطفی

 

استقامت عاطفی به شما کمک می کند تا احساساتتان را مدیریت کنید . با ترس هایتان مواجه شوید ، با خشم تان مقابله کنید ،از چالش های عاطفی رهایی یابید . با استقامت عاطفی می توانید احساساتتان را کنترل کنید به جای اینکه اجازه دهید آنها شما را کنترل کنند . اگر این نوع استقامت را ندارید مطمئنا در رابطه با شریک عاطفی یا خانواده خود به مسائلی برمی خورید. در این زمینه می توانید از بهترین مشاور خانواده سعادت آباد کمک بگیرید.

 

چطور با استقامت تر شویم(اراده یا رفتار شما)

داشتن انگیزه یا نگرش درست کافی نیست .شما همچنین نیاز به رفتار یا حرکت دارید تا انگیزه تان را به عمل تبدیل کنید . برای مثال شما تنها با داشتن انگیزه بهترین بازیکن تنیس بودن نمی توانید بهترین بازیکن تنیس باشید ، بلکه به کلاس و تمرین نیاز دارید . فقط زمانی که انگیزتان (چرایی) با عمل(چگونگی) ترکیب می شود موفقیت واقعی به دست می آید . 

در کارها به دنبال کنترل و یا انتخاب باشید 

برای مثال ، اگر آلت موسیقی ای را می نوازید به شما کمک می کند تا نوع موسیقی یا چگونگی نواختن آن را برای معلمتان تعریف کنید . داشتن نوعی کنترل می تواند به ایجاد انگیزه در شخص کمک کند که یک فعالیت به منظور خود عمل انجام شود نه به خاطر کسب پاداش یا اجتناب از مجازات . 

هدف برای رسیدن به سطح طلایی 

ببینید می توانید تکالیفی ایجاد کنید که در سطح طلایی است : یعنی کارهایی که نه خیلی سخت است و نه خیلی آسان بلکه درست است . این امر به ویژه زمانی که شروع به کاری می کنید اهمیت دارد ، زیرا هدف در ابتدا ممکن است سخت به نظر برسد . سعی کنید یک هدف بزرگ را به اهداف کوچک تر که می توانید مدیریتش کنید تقسیم کنید . اما زیاد هم آسان نباشد که هرگز پیشرفتتان را مشاهده نکنید . 

ببینید رفتارتان تا چه حد با اهداف بزرگتر که برایتان مهم است متناسب است 

ممکن است بخواهید در فعالیت های فوق برنامه ای خود با استقامت باشید . اما از بر کردن تمرینات پیانو شاید خسته کننده باشد یا ممکن است در مورد مدرسه با استقامت باشید اما هدف از حفظ کردن فرمول های شیمیایی را ندانید . سعی کنید بتوانید این اهداف کوچک تر را به اهداف بزرگتر و مهم تر وصل کنید ، از خودتان سوال کنید: آیا مایل به پذیرش این معامله هستم ؟ (کاری که امروز می خواهم انجام دهم و رسیدن به هدف بزرگتری که برایم مهم است) برای مثال فکر کردن به اهداف بزرگ مثلا اجرای بهتر در کنسرت ، رفتن به داشگاه رویاهایتان ، یا حتی جلب حمایت والدین تان ممکن است مثبت باشد که می تواند به ایجاد انگیزه تان کمک کند . 

فعالیت های الان را با ارزش های درونی تان پیوند دهید 

ارزش های درونی ، انگیزه و عمل ما را هدایت می کند زیرا می خواهیم با آنها زندگی کنیم . برای مثال ، ممکن است الان نخواهید از بچه مراقبت کنید ، چون دوستانتان پیشنهاد بیرون رفتن به شما داده اند چطور می توانید در حفظ مسئولیت تان با استقامت باشید ؟ موضوعی مثل وظیفه شناس یا دلسوز بودن را با ارزش درونی که برایتان مهم است پیوند دهید. از خودتان بپرسید شخص دلسوز و وظیفه شناس از شغلش شانه خالی می کند ؟ رفتار را با ارزش درونی متصل کنید شاید کمک کند انگیزه ای که نیاز دارید پیدا کنید . 

اعمال تان را به یک هدف والا پیوند دهید 

 

سعی کنید ببینید که رفتارتان نه تنها برای خودتان بلکه برای جهانیان چقدر می تواند مفید و معنی دار باشد ، از خودتان بپرسید چگونه این فعالیت به دیگران کمک خواهد کرد ؟ اگر اقدامات شما نه تنها به خودتان بلکه به دیگران نیز کمک کند شما به احتمال زیاد با ثبات و با پشتکار خواهید بوود؛ حتی با وجود کارهایی که خسته کننده یا دشوار هستند . 

خداحافظی با بدبینی 

بدبینی تمایل به دیدن بدترین جنبه های هر چیز یا باور داشتن به بدترین حالت است که به وقوع خواهد پیوست . این عدم امید و اعتماد به نفس در مورد آینده است . خوش بین ها به احتمال زیاد به اتفاق های بد به عنوان یک چیز موقت و گذرا نگاه می کنند و حوادث خاص را همیشه در مقابل زمینه ای خوب قرار می دهند افراد بدبین فکر می کنند که شکست وحشتناک و امری شخصی است و دوباره اتفاق خواهد افتاد . یک شخص بدبین با یک نمره بد در آزمون فکر می کند درس شیمی من افتضاح است و همیشه همینطور خواهم بود . بیایید عمیق تر فکر کنید . هر بار که اتفاق بدی می افتد می تواند به عنوان اتفاق بد اطلاق شود، اما سعی کنید خوبی ها را بیابید . در مورد چالشی که در تلاش برای رسیدن به هدف استقامتی داشته اید فکر کنید . چطور ممکن است آن را بچرخانید و با دید خوش بینانه ببینید ؟ اگر نمی توانید بدبینی را کنار بگذارید توصیه می شود از بهترین روانشناس یا روانپزشک سعادت آباد کمک بگیرید.

قدرت کلمه فعلا 

بخشی از توسعه یک نگرش رشد یافته تصدیق کردن این موضوع است که شما در یک فرایند کار می کنید و با گذر زمان و تلاش پیشرفت خواهید کرد . قدرت شما اینجا نمایان می شود . با اضافه کردن واژه “فعلا” به واژگان مان می توانیم استقامت مان را افزایش دهیم . برای مثال اگر قادر به نواختن قطعه ای دشوار از یک موسیقی یا حل یک مسئله ریاضی یا پایان دادن به فریاد زدن بر سر برادر کوچکتان نیستید ، اضافه کردن واژه “فعلا” به آن جملات ، دنیایی از امکانات را باز می کند . 

فعلا نمی توانم این قطعه دشوار موسیقی را بنوازم…

فعلا نمی توانم به فریادهایم بر سر برادر کوچکترم پایان دهم … 

چیزی را که می خواهید به آن برسید در جلو و مرکز قرار دهید 

داشتن هدف و استقامت از تمرینات آگاهانه هر دو در افزایش رفتار استقامتی مهم هستند . با این حال شما باید این اهداف را در جلو و مرکز توجه ذهن نگه دارید تا هرگز وسوسه به تسلیم نشوید . در این فعالیت ، یاد خواهید گرفت که روی اهدافتان چراغی روشن کنید تا همیشه برایتان قابل مشاهده باشند . 

 

کلام آخر 

در نتیجه، تاب آوری یک مهارت مهم است که همه ما می توانیم در زندگی خود به آن کار کنیم. با استفاده از تکنیک ها می توانیم در مواجهه با مشکلات و استرس های زندگی قدرتمندتر و مقاوم تر شویم. پس امیدوارم که با استفاده از این مقاله و توصیه های ارائه شده، تاب آوری خود را تقویت کنید و به موفقیت های بزرگتری در زندگی دست یابید؛ بنابراین، حالا وقت آن است که تکنیک های تاب آوری را در زندگی خود به کار بگیرید. در این راستا می توانید از یک روانشناس حرفه ای کمک بگیرید . 

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت