سبک زندگی و موفقیت

ترفندهایی برای احساساتی کردن مردها

رابطه عاطفی یک احساس دو طرفه است که هر دو نفر باید برای حفظ آن بکوشند. اگر فقط یکی از طرفین دیگر به دنبال ابراز احساسات و فاز عاشقی باشد و فرد دیگر هیچ تلاشی نکند قطعاً آن رابطه به بن‌بست می‌رسد. برخی از خانم‌ها فکر می‌کنند که تنها نیاز مردها در رابطه نیاز جنسی است در حالی که احساسات در آنان هم وجود دارد و مردها هم دوست دارند از لحاظ عاطفی ارضا شوند. در این مقاله ‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توان مردها را احساساتی کرد. اگر مسئله شما هم چنین چیزی است توصیه می شود از بهترین روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید.

 

ترفندهایی برای احساساتی کردن مردها

برای اینکه یک رابطه بتواند به سرانجامی مثل ازدواج برسد و سالم باشد هر دو نفر باید به نیازهای یکدیگر توجه کنند. در ادامه راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید شریکتان را احساساتی کنید. این راهکارها برای این هستند که بتوانید رابطه پایداری را تجربه کنید.

به او احساس امنیت دهید

یک مرد از همسرش می‌خواهد که همیشه در هر شرایطی در کنارش باشد و به او احساس امنیت دهد. مردها می‌خواهند که همسرشان تکیه‌گاه آنها در شرایط دشوار باشد و احساس کنند که تنها نیستند. شاید مردی ظاهر قدرتمند و محکمی داشته باشد اما واقعیت این است که همه مردها کودک درونی دارند که به توجه و محبت و تکیه نیاز دارند. اگر مرد شما روز سخت و استرس آوری داشته است و به مشکلات جدی برخورد کرده است دوست دارد رکش کنید و به حرف‌هایش گوش دهید.

برایش هدیه بخرید

لازم نیست حتماً مناسبتی باشد تا برای همسرتان کادو بخرید بلکه گاهی می‌توانید بدون دلیل با گرفتن یک هدیه او را سورپرایز کنید. این کار شما نشان می‌دهد که به مردتان بها می‌دهید سعی می‌کنید که هر طور شده خوشحالش کنید. یادتان باشد که همین کارهای کوچک و جزئی می‌تواند زندگیتان را شیرین کند. مشاوران خانواده سعادت آباد آماده ارائه خدمات به شما در این زمینه هستند.

کودک درون فعال داشته باشید

بلوغ و پختگی در هر بزرگسالی وجود دارد و باید باشد اما به این معنا نیست که شما باید حس شوخ طبعی و سرزندگی و کودک درونتان را نادیده بگیرید. هیچ کسی از انسان همیشه خشک و جدی خوشش نمی‌آید. یک زن باید گاهی اوقات رفتار لوس و کودکانه و بامزه از خودش نشان دهد یا سعی کند لحظاتی شریکش را بخنداند. این رفتارها می‌تواند هیجان و نشاط را در رابطه ایجاد کند. بنابراین بگذارید گاهی اوقات کودک درونتان کار خودش را بکند.

تعریف و تمجید را فراموش نکنید

 

هر فردی دوست دارد تعریف و تمجید را از زبان عشق زندگیش بشنود. تعریف و تمجید از فرد زندگیتان به او احساس دوست داشتنی بودن می‌دهد. بسیاری از مردها بیان نمی‌کنند که از شما تعریف و تمجید می‌خواهند اما واقعیت این است که دوست دارند بدانند همسرشان آنها را قبول دارد و رویشان حساب می‌کند.

به او اعتماد کنید

اعتماد مسئله‌ای است که برای مردها در رابطه عاطفی بسیار اهمیت دارد. رابطه‌ای که در آن فرد احساس کند مورد اعتماد ریکش نیست دیر یا زود به پایان می‌رسد. اگر قبلاً هم وارد رابطه‌ای شده‌اید که در آن زخم خیانت را خورده‌اید و اکنون در رابطه فعلی‌تان ناخواسته به شریکتان مشکوک هستید این ربطی به او ندارد و این شما هستید که باید با کمک یک درمانگر و مشاور حرفه ای مسئله قبلیتان را حل و فصل کنید. بنابراین اگر در رابطه‌تان دائماً احساس شک و بی‌اعتمادی دارید به دنبال آن باشید که آیا واقعاً از شریکتان مدرک یا سندی دارید یا صرفاً این خیال پردازی ذهن شماست.

در صورت نیاز کمی از او فاصله بگیرید

هر فردی دوست دارد مواقعی در زندگیش تنها باشد و وقتش را با خانواده یا دوستانش بگذراند. پس به این نیاز شریکتان احترام بگذارید. هر چند همسرتان دوست دارد وقت بیشتری را با شما باشد اما به عنوان یک فرد هم دوست دارد ارتباطاتش را با محیط خانواده یا دوستان یا همکارانش حفظ کند. مردها گاهی اوقات در شرایط دشوار زندگی  به غار تنهایی خودشان می‌روند و دوست دارند کمی با خود خلوت کنند. این شما هستید که باید آنها را درک کنید و به زور نخواهید سر صحبت را با آنان باز کنید وقتی که خودشان تمایلی ندارند. اگر مردتان به شما می‌گوید که می‌خواهد تنها باشد به این معنی نیست که از شما سرد شده است یا دیگر دوستتان ندارد بلکه او می‌خواهد در تنهایی باشد تا افکار آشفته خود را سر و سامان دهد.

گاهی از او کمک بخواهید

شما مجبور نیستید که همه کارها را خودتان انجام دهید و می‌توانید در برخی مواقع از شریک عاطفی‌تان هم کمک بخواهید با این کار به او ثابت می‌کنید که مردتان را قهرمان زندگی‌تان می‌دانید. مثلاً اگر کامپیوتر شما یا موبایلتان خراب شده است می‌توانید از او کمک بگیرید یا چنانچه وسیله‌ای در خانه خراب شده است تعمیرش را به شریک زندگی‌تان بسپارید. همچنین شما می‌توانید در موارد کاری یا مسائل مهم زندگیتان از شریک عاطفیتان مشورت بگیرید و این نشان می‌دهد که شما او را یک مرد قوی و با اعتماد می‌دانید.

اختلاف نظر و دعوا را تبدیل به جنگ نکنید

یکی از مواردی که باعث احساساتی شدن و علاقمند شدن مرد به شما می‌شود این است که در مواقع دعوا پخته و بالغانه رفتار کنید نه اینکه مانند یک کودک لجباز باشید و بخواهید حرف خودتان را به کرسی بنشانید. جر و بحث و مشاجره در هر رابطه‌ای حتی عاشقانه و سالم هم وجود دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد اما اینکه شما چگونه بتوانید مسائلتان را حل کنید بسیار اهمیت دارد و بر کیفیت رابطه شما تاثیرگذار است. در بحث‌ها و دعواها بهتر است حواستان باشد که ناخواسته صدایتان را بلند نکنید یا توهین و بی‌احترامی و نیش و کنایه نداشته باشید. همچنین به این توجه کنید که چه مسائلی ارزش بحث و دعوا را دارند و چه چیزهایی کاملاً عادی هستند اما شما آنها را به بحث تبدیل می‌کنید. به حرف‌هایی که می‌زنید توجه کنید تا سوء تفاهم و برداشت ایجاد نشود و سعی کنید عقاید و نظرات خود را تحمیل نکنید و تا جای امکان انتقاد پذیر باشید. یک دندگی و لجبازی فقط دعوا و مشکلات رابطه شما را بیشتر می‌کند.

گفتگوی موثر داشته باشید

برای اینکه رابطه عاطفی رشد و دوامی‌ داشته باشد لازم است که گفتگوی مناسبی بین دو طرف باشد. اگر هر دو نفر حرف خاصی نداشته باشند یا نتوانند یکدیگر را بفهمند این یک هشدار و زنگ خطر است. بنابراین لازم است که هر دو نفر ارت‌ها و تکنیک‌های ارتباطی را بیاموزند تا بتوانند صمیمیت و عشق را در رابطه بالا ببرند. به این نکته توجه کنید این مهارت‌ها را در مدرسه و دانشگاه نمی‌آموزید بلکه لازم است از یک مشاور خانواده در سعادت آباد کمک بگیرید.

کارهای مورد علاقه‌اش را انجام دهید

 

اگر مرد زندگی شما دوست دارد فوتبال تماشا کند یا نوع خاصی از فیلم یا سبکی از موسیقی و کتاب‌های خاص را می‌پسندد شما هم به آنها علاقه نشان دهید و همراهش باشید. انجام کارهای مشترک در کنار یکدیگر سبب افزایش صمیمیت و بهبود رابطه‌تان می‌شود. حتی اگر از کارهای مورد علاقه مردتان خوشتان نمی‌آید سعی کنید آن را نشان ندهید بلکه گاهی اوقات همراهش باشید.

 

کلام پایانی

در مقاله امروز با نحوه احساساتی کردن مردها و غنی کردن رابطه عاطفی آشنا شده‌اید. این را بدانید که یک رابطه سالم و موفق نیاز به دانستن تکنیک‌ها و مهارت‌های زیادی دارد و گاهی ممکن است چالش‌هایی پیش بیاید و ناخواسته رفتارهایی افراد انجام دهند که رابطه را به سراشیبی ببرد. اگر شما هم مشکلاتی در رابطه‌تان وجود دارد پیش از عمیق‌تر شدن آن توصیه می‌شود که از یک روانشناس و مشاور حرفه‌ای کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت