سبک زندگی و موفقیت

سیاست های قبل از ازدواج برای خانم ها 

کسانی که قصد دارند یک ازدواج سالم و آرام بخش داشته باشند باید باورهای مناسبی نسبت به ازدواج داشته باشند ، بدانند با چه کسانی وارد گفتگو می شوند و از چه کسانی دوری می کنند ، راه های تبدیل یک رابطه مناسب به ازدواج را بدانند . این مقاله دارای دستورالعمل های مناسبی برای شروع یک رابطه برای تبدیل آن به ازدواج است . زن با سیاست می داند که گوهر ارزشمندی درونش هست و قرار نیست آن را به بهای ناچیزی از دست دهد . او می داند که فقط قرار نیست مردی سوار بر اسب سفید بیاید و او را نجات دهد . بلکه قرار است اگر با مردی آشنا شد نیازهای عاطفی اش برآورده شود و همچنین کمک کند نیازهای طرف مقابل هم برآورده شود . در این زمینه می توانید از بهترین روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید.

 

سیاست های قبل از ازدواج برای خانم ها 

زنان با سیاست باید بدانند که باورهایی در میان مردم در مورد ازدواج وجود دارد که بسیاری از آنها نادرست است . در زیر به تعدادی از آنها می پردازیم : 

1-زن و شوهر باید بهترین دوست هم باشند .

دوستی با ازدواج فرق می کند . وقتی شما تصمیم به ازدواج می گیرید با یک همسر طرف هستید نه یک دوست . شما از دوست انتظاراتی دارید که از همسر ندارید و برعکس . البته دو زوج می توانند دوست هم باشند ولی ضرورتی ندارد که حتما انتظار داشته باشید طرف مقابل همان کارهایی که دوست شما انجام داده است را انجام دهد . 

2-ازدواج با یک عشق واقعی شروع می شود

در بسیاری از موارد وقتی شما خود را آماده می کنید و ملاک و ارزش های خود را می شناسید آنگاه می توانید با یک علاقه معمولی هم وارد یک ازدواج شوید و نیازی نیست از اول عاشق هم باشید . وقتی شما از اول دلباخته هم باشید ، بسیاری از عیب های همدیگر را نمی بینید . و بعد از ازدواج همان عیب ها زندگی شما را به هم می ریزد . 

3-اگر اشتباه بزرگی کردید و اکنون عذاب وجدان دارید حتما به او بگویید

همه ما اشتباه می کنیم ولی افراد موفق وقتی اشتباهی می کنند ، تلاش می کنند دیگر آن را تکرار نکنند و اگر در حق کسی ظلمی کردند آن را جبران کنند . فرض کنیم شما کار ناپسندی کردید که اکنون عذاب وجدان دارید و می خواهید به همسرتان بگویید تا از این عذاب رها شوید . شاید او اصلا اطلاع نداشته باشد و رابطه شما هم به خوبی پیش می رود . در این صورت آیا گفتن آن اشتباه مشکلی را حل می کند؟ خیر. تازه ممکن است ذهن طرف را آشفته سازد . بنابراین بهترین کار این است که به خاطر آن اشتباه سعی کنید رابطه خود را بهسازی کنید و در حق او مهربانی بیشتری کنید . 

4-زن و شوهر باید همه کارها را با هم انجام دهند

یکی دیگر از باورهای نادرست همین است . گاهی شما کاری دارید یا به تفریحی نیاز دارید که طرف مقابل تمایلی به آن ندارد ، در این صورت نیازی نیست شما همه تفریحات و کارهایتان با هم باشد . شاید یکی از شما دو نفر دوست دارد به مهمانی برود و دیگری به هر دلیلی نمی تواند برود. در این صورت هرکدام از طرفین می توانند کار خود را انجام دهند و به نظر دیگری هم احترام بگذارند . در این زمینه می توانید از دکتر روانشناس در سعادت آباد کمک بگیرید.

5-همسر خوب باید همسرش را شاد و سعادتمند کند . 

هیچ انسانی نمی تواند به تنهایی سعادتمند شود به همین خاطر نیاز به شخص دیگری دارد . در یک ازدواج مناسب شخص از خود می پرسد که من چگونه می توانم طرف مقابلم را سعادتمند کنم . در این صورت است که او هم می تواند کاری برای شما بکند . داشتن این انتظار که طرف مقابل حتما باید شما را خوشبخت کند غیرواقعی است ، چون خوشبختی هر کسی در مرحله اول با خودش است . 

6-در یک ازدواج خوب دو طرف باید از خیلی چیزها بگذرند و آنها را در نظر نگیرند .

گاهی بعضی از مسائل به ظاهر کوچک باعث مشکلات زیادی در آینده می شود . ممکن است دو طرف از خیلی از اختلافات خود بگذرند و در مورد آنها صحبتی نکنند ولی بعدها همین مسائل تبدیل به موضوعات اختلافی بزرگی می شوند . زن و شوهر با هم مشورت می کنند و اگر موضوعی آنها را اذیت می کند آن را حل می کنند نه اینکه رهایش کنند . 

7-زن خوب کارهای منزل و مرد خوب کارهای بیرون را انجام می دهد .

این یکی از باورهایی است که در گذشته رایج بود ولی امروزه دیگر اینگونه نیست . در بسیاری از مواقع یک زن خوب در بیرون از خانه هم موفق است و یک مرد خوب هم در خانه نیز موفق است . 

8-تولد بچه رابطه زن و مرد را بهتر می کند .

تولد فرزند فقط می تواند ذهن آن ها را نسبت به موضوع اصلی برای زمان کوتاهی منحرف کند ، در حالی که مشکل همچنان پابرجاست . 

9-در ازدواج هر دو باید سهم برابر داشته باشند

وقتی دو نفر با هم پیوند ازدواج می بندند قرار نیست که هر دو به ی اندازه کار کنند . این دو نفر متفاوت هستند و توانایی ها و امکانات متفاوتی دارند . مهم این است که هر دو نفر تلاش کنند به بهترین وجه به رابطه کمک کنند . 

10-طرف مقابل باید نیازهای واقعی و احساسات ما را متوجه شود .

اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب می شوند این است که آنچه درونشان می گذرد را بیان نمی کنند و انتظار دارند طرف مقابل خودش متوجه شود . اگر زمانی متوجه شدید که او بسیاریاز مسائل را متوجه نمی شود و از احساسات و ناراحتی های شما خبردار نیست خودتان با سیاست های زنانه به او بگویید . در این زمینه می توانید از دکتر روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید.

 

دلایل نامناسبی که یک دختر می خواهد ازدواج کند 

 

*سنم بالا رفته است .

*خانواده و اطرافیان من را تحت فشار قرار داده اند . 

*طرف مقابل موقعیت خوبی دارد .

*او یا خانواده اش در حق ما لطف زیادی داشته اند . 

*ازدواج می کنم که او باعث رشدم شود . 

*ازدواج می کنم تا از فکر آن رابطه قبلی بیرون آیم.

*ازدواج می کنم تا از دست والدین راحت شوم . 

دلایل مناسب برای ازدواج

*مصاحبت و همراهی 

*عشق و صمیمیت 

*شریک حمایت کننده 

*شریک جنسی 

*والد شدن 

 

مراحل آشنایی یک زن با سیاست قبل از ازدواج 

1-جدولی از آنچه می خواهید و آنچه نمی خواهید را مشخص کنید . مشخص کنید کسی که دوست دارید با او ازدواج کنید از هر جهت چه ویژگی هایی داشته باشد ، بهتر است و اگر چه ویژگی هایی نداشته باشد بهتر است .بنابراین از نظر ظاهری ، مالی ،شغلی ، فرهنگی ، اخلاقی، مذهبی، خانوادگی، ارتباطات اجتماعی و … آنچه می خواهید و آنچه نمی خواهید کاملا مشخص کنید . توجه داشته باشید که هرچقدر بیشتر این ویژگی ها را بنویسید موقعیت خود را بهتر خواهید شناخت و قدرت تصمیم گیری تان بالاتر خواهد رفت . شما یاد خواهید گرفت که بیهوده وقت خود را تلف نکنید بلکه به سمت کسی بروید که با معیارهای شما هماهنگ تر باشد . 

2-در مرحله بعد از هر کدام از ویژگی های سمت راست و سمت چپ ، 10 مورد از آنهایی که مهم تر هستند را به ترتیب مشخص کنید . این کار باعث می شود که شما راحت تر تصمیم بگیرید که آیا آن شخص مناسب شما هست یا خیر . مشخص کنید که آیا ویژگی های مثبت او بیشتر هستند یا ویژگی های منفی . در عین حال اگر چیزی برای شما خیلی مهم است متوجه خواهید شد که آیا ارزش گذشتن از آن را دارد یا خیر . 

3-در مرحله بعد به جاهایی که احتمال وجود چنین افرادی هست بیشتر بروید و با کسانی که احتمالا چنین ویژگی هایی دارند بیشتر ارتباط برقرار کنید . 

چنانچه وارد گفتگو شده اید چند اصل را رعایت کنید .

*بدون پیش فرض با او گفتگو کنید . از اول به خود بگویید من فقط به قصد آشنایی می روم . می خواهم او را بشناسم و اجازه دهم او هم مرا بشناسد . اکنون نمی دانم او مناسب من هست یا خیر . باید گفتگو کنم . 

*اسیر وسوسه های ذهنی نشوید . ذهن در رابطه عاطفی فورا داستان هایی می سازد که گاهی برای ادامه رابطه خطرناک می شود . ذهن فشارهایی وارد می کند که به ما بقبولاند که این همان شخصی است که می خواهیم ، در صورتی که ممکن است آن شخص مشکلات زیادی با ما داشته باشد . اگر خیلی به او علاقه مند شده اید در اوایل ابراز نکنید . ممکن است شما را پس بزند . به کارهای دیگر خود بپردازید تا بیشتر آشنا شوید . میزان قابل اعتمادبودن او را بسنجید . یک زن با سیاست افراط و تفریط نمی کند. او به مواردی دقت می کند تا ببیند که آیا طرف مقابل قابل اعتماد هست یا خیر .مثلا دقت کنید که آیا حرف و عمل او با هم مطابقت دارد یا خیر . آیا صفات مردانه را دارا هست یا خیر . صفاتی مثل رهبری، حمایت گری و هدفمندی برای مرد مهم هستند البته اگر در بعضی از این صفات ضعفی دارد و فکر می کنید می توانید با سیاست های زنانه آن ها را تقویت کنید به رابطه ادامه دهید . همینطور به ارتباطات او دقت کنید . با اطرافیان چه رابطه ای دارد ؟ وقتی با غریبه ها روبرو می شود چگونه برخورد می کند ؟ و… 

 

پیش بینی کننده های ازدواج موفق 

 

موارد مختلفی می تواند موفقیت در یک ازدواج را پیش بینی کند که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم . این موارد را زوجین موفق رعایت می کنند : 

-انتظارات واقع بینانه از مشکلات ازدواج دارند . 

-خوب رابطه برقرار می کنند .

-توانایی حل تعارض را دارند . 

-احساس خوبی نسبت به شخصیت همسر دارند . 

-بر سر ارزش های اخلاقی، مذهبی، علمی و… توافق دارند . 

-در ارتباط نقش برابر دارند. 

-نسبت به یکدیگر توقعات خود را کاهش می دهند . 

-به نیازهای همدیگر توجه نیم کنند . 

کلام آخر 

هر خانمی باید برای داشتن یک رابطه خوب و شاد تلاش های بسیاری کند. زیرا یک خانم می تواند با استفاده از سیاست های زنانه قبل از ازدواج و بعد از ازدواج مرد خود را بیش از پیش به خود جذب کند و همچنین ادامه رابطه را به درستی مدیریت کند. در حقیقت یک خانم می‌تواند با فراگیری روش ‌ها و سیاست‌ های درست زنانه، چه در دوران آشنایی چه دوران عقد و حتی بعد از آن در زندگی زناشویی خود رابطه ‌ای سالم و درست با مرد مورد علاقه ‌اش بسازد. در این راستا می توانید از یک روانشناس حرفه ای کمک بگیرید . 

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت