سبک زندگی و موفقیت

قوانین ملکه ها در رابطه عاطفی 

ملکه چه چیزهایی می داند ؟ زن با سیاست یا همان ملکه چیز هایی می داند و کارهایی انجام می دهد که بقیه زنان با این ظرافت نمی توانند انجام دهند . بعضی از زنان تلاش فراوانی برای داشتن یک رابطه  عاطفی سالم می کنند ولی در بسیاری از مواقع به نتیجه دلخواه نمی رسند و بعد از مدتی احساس می کنند که شاید ایرادی دارند یا فکر می کنند مردان بی توجه و بی مسئولیت هستند . این زنان گاهی حتی دارای موقعیت های اجتماعی یا اقتصادی بالایی هستند ولی از نظر عاطفی رضایت خاطر ندارند . در این زمینه می توانید از دکتر روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید.

 

قوانین ملکه ها در رابطه عاطفی 

هرچند چنین زنانی می توانند در ابعاد دیگر زندگی موفق باشند ولی در زمینه عاطفی عاشقانه ای را تجربه می کند . این زنان برای طرف مقابل مثل یک ملکه هستند و مرد توجه دو چندانی به آنها دارد .بر این اساس دو گروه زن داریم : 

1-معمولی 

2-ملکه 

قانون 1-ملکه قبل از هر چیزی به خودش احترام می گذارد .

تا زمانی که شما خود را نپذیرید کسی دیگر هم شما را نمی پذیرد .برای خودپذیری نیاز هست که دو کار مهم را رعایت کنید : ارزش های خود را تعیین کنید و اوانمندی های خود را بشناسید . وقتی می خواهید وارد رابطه عاطفی شوید یا اگر هم اکنون شما متاهل هستید و با مردی زندگی می کنید بسیار ضروری است که ارزش هایی برای خود تعیین کنید . ارزش ها یکسری وژگی های ذهنی هستند که در هر زمینه خاصی شخص دوست دارد در جهت آنها حرکت کند . ارزش ها با اهداف فرق دارند . اهداف نقطه های خاصی هستند که شما دوست دارید بعد از طی یک مسیر خاصی به آنها دست یابید ولی ارزش ها مسیری هستند که به زندگی جهت می دهند . کسانی که ارزش های خود را نشناسند مجبوراند دائما طبق نظر دیگران پیش روند و از درون هم احساس تهی بودن می کنند . ولی کسانی که ارزش های خود را می شناسند یک راهنمای قدرتمند برای جنبه های مختلف زندگی خود دارند . در زیر به بعضی از ارزش ها اشاره می کنیم ولی شما می توانید ارزش های خاص خود را تعیین کنید:

زیبایی 

آرامش 

قدرت

همراهی 

کنجکاوی 

مسافرت 

تفریح 

مسئولیت پذیری 

تعهد 

حمایت 

اعتماد به نفس 

احترام 

صداقت 

معنویت 

و…

این لیست نامحدود است و شما می توانید ارزش های فراواین به آن اضافه کنید . آنچه مهم است این است که ارزش ها باید برای شخص شما مناسب باشد . شما باید بدانید خودتان چه می خواهید نه آنچه دیگران بر شما تحمیل می کنند . از میان لیست فوق و چیزهایی که خودتان اضافه می کنید 5 مورد اول را انتخاب کنید و برای یک رابطه سالم با کسانی حرف بزنید که به این ارزش ها اهمیت می دهند و در طول رابطه و پس از ازدواج هم به این ارزش ها پایبند باشید . وقتی شما ارزش های خود را بدانید برای خود حریم هایی تعیین می کنید که شما را جذاب تر می کند . در این صورت طرف مقابل می داند که با یک شخص ارزشمند همراه است و نمی خواهد به راحتی او را از دست بدهد . 

در مورد قانون اول ملکه کار های زیر را انجام نمی دهد :

1-از همان اول نقش مادری برای او بازی نمی کند .

2-خود را درمانده او نمی داند.

3-برای به دست آوردن او به آب و آتش نمی زند . 

اگر زنی خود را خیلی ضعیف نشان دهد  و به گونه ای برخورد کند که گویی بدون حضور آن مرد کاری نمی تواند انجام دهد در آن صورت حضورش برای مرد بدیهی است و مرد تلاشی برای به دست آوردن او نمی کند . 

ازدواج تنها عامل خوشبختی نیست . بسیاری از زنان تمام خوشبختی خود را به ازدواج گره می زنند و هرگونه اشکالی در ازدواج کل شادی و زندگی آنها را برهم میریزد . چنین زنانی قبل از ازدواج در فکر و در واقعیت بسیار دنبال آن مرد رویایی می گردند و در صورت پیدا نکردنش گویی زندگی به پایان می رسد . در ضمن اگر هم مردی مناسب بیابند بعد از ازدواج ناامید می شوند چون احساس می کنند که شخص دیگری را می خواستند . برای چنین زنانی تمام خوشبختی بر ستون رابطه عاطفی شان است و هر گونه ناراحتی یا مشکلی که در این رابطه ایجاد شود گویی این خانه می لرزد و در حال ویرانی است . ملکه ها می دانند که ازدواج بسیار مهم است و به آن اهمیت زیادی می دهند ولی خوشبختی خود را صرفا به آن گره نمی زنند، بلکه به چیزهای دیگر هم فکر می کنند.

قانون2-ملکه می داند که مردان نیاز به احترام دارند .

تحقیقات نشان داده است که بیشتر مردان از میان دو گزینه عشق و احترام گزینه دو را انتخاب می کنند. یعنی اگر هم طرف مقابل به آنها عشق نورزد ، اما نیاز دارند که از جانب آنها احترام ببینند . گاهی زنان کاری می کنند که بدون آنکه خودشان متوجه شوند مرد احساس بی احترامی می کند . در زیر به بعضی از این موارد می پردازیم:

*مردی حرفی می زند و زن با آن مخالفت می کند . زن با سیاست حتی اگر حرف مرد را قبول ندارد با تندی برخورد نمی کند بلکه با دلیل قانع کننده آن را رد می کند . 

*زن از مردان دیگر تعریف می کند . مردان به شدت از اینکه احساس کنند مرد دیگری مورد توجه زن هست پریشان می شوند . گاهی یک زن بدون هیچ منظوری از مردی تعریف می کند که ممکن است مرد را به هم بریزد و باعث عصبانیت یا قهر و سکوت او شود . 

*به حرف های مرد اهمیت نمی دهد . مردان دوست دارند زن برای حرف آنها احترام قائل شود . زنی که به حرف مرد توجه نمی کند به صورت غیرمستقیم به او می گوید تو را قبول ندارم . 

*به او برچسب هایی مثل “بی عرضه””ناتوان” و… می زند . 

*او را خیلی کنترل می کند . بعضی از زنان ترس شدیدی برای از دست دادن مرد مورد نظر خود دارند . به همین دلیل او را به شدت کنترل می کنند و این باعث می شود یکی از نیازهای طرف مقابل که آزادی است از بین برود و در چنین مواردی مرد برای بازیابی این نیاز شاید از زن دوری کند . 

*مثل یک معلم می خواهد همه چیز را به او آموزش دهد. زنانی که اینگونه رفتار می کنند به مرد پیام ناتوانی می دهند؛ یعنی به او می گویند تو نمی دانی و من باید تو را آموزش دهم . 

*او را سرزنش می کنند . سرزنش کردن یکی از بزرگترین بی احترامی هایی است که طرفین نسبت به طرف مقابل انجام می دهد و باعث می شود اعتماد به نفس طرف گرفته شود . 

*اشتباهات او را خیلی برجسته می سازد . 

*قدر کارهای او را نمی داند . مردان بسیار تمایل دارند اگر کاری انجام دادند مورد توجه زن قرار گیرد . گاهی یک تشکر یا یک لبخند باعث ایجاد انگیزه بیشتر در مرد می شود .

*کارهای خوب او را به چشم نمی آورد . بعضی از زنان عادت کرده اند که بیشتر جنبه های منفی رفتارهای طرف مقابل را ببینند در حالی که زن با سیاست می داند مردان با تشویق راحت تر تغییر می کنند .مردان اگر احساس کنند نمی توانند زن را خوشحال کنند ، ناراحت می شوند و از آن زن کناره گیری می کنند . در این زمینه می توانید از دکتر روانشناس در سعادت آباد کمک بگیرید.

قانون3ملکه هیجان تعقیب ایجاد می کند.

 

اغلب مردان دوست دارند زن مقابل برای آنها تازگی داشته باشد . وقتی همه رفتارها و گفتارهای زن قابل پیش بینی باشد از جذابیت رابطه کم می شود . زن با سیاست می داند که باید مثل سرزمین جدیدی باشد که هر از چند گاهی قسمتی از رفتار یا گفتار یا توانمندی هایش کشف شود . او به یکباره خود را آشکار نمی سازد گاهی حرفی می زند که جالب است و قبلا آن را بیان نکرده بود و این برای مرد جذابیت ایجاد می کند ، گاهی لباسی می پوشد  که تازگی دارد و گاهی رفتار خوشایند انجام می دهد که قبلا آن را انجام نداده بود ، در این صورت هیجان شف و شگفتی مرد فعال می شود . برای مرد قابل پیش بینی نباشید . زنانی که تمام رفتارهایشان  حرکات بعدی شان برای طرف مقابل قابل پیش بینی باشد دیگر به عنوان ملکه به حساب نمی آید . بعد از ازدواج هم برای دیدن از او تنوع به خرج دهید و حتی برای رابطه جنسی آرام آرام به سمت او بروید تا هیجان تعقیب رعایت شود

قانون4-ملکه رهبری را به مرد می دهد و خود پشت صحنه است

یکی از ویژگی های مردانه، غرور و افتخار است از طرف دیگر زنان هم تمایل دارند با مردی باشند که قدرت رهبری داشته باشد . یعنی مردی که می تواند تصمیم بگیرد و در شرایط خاص بتواند قاطعانه عمل کند . در بعضی از موارد مردان حس قدرت را از دست می دهند : یا خودشان چندان قدرت درونی ندارند یا اینکه طرف مقابلشان به گونه ای برخورد می کند که مرد اعتماد به نفس خود را از دست می دهد . زنانی که که مرد مقابل خود راب القاب خوب صدا می زنند و به او این اطمینان را می دهند که او توانایی دارد و او یک مرد هست ، برای مرد جذاب تر هستند . وقتی در جامعه ای قدرت مرد گرفته می شود خود زن هم خوشحال نیست . زنان دوست ندارند مرد مقابلشان ضعیف باشد و مردان هم بسیار دوست دارند در مقابل زن احساس توانمندی بکنند . در این زمینه توصیه می شود از دکتر روانشناس سعادت آباد کمک بگیرید. 

روش های ساده برای تقویت رهبری مرد :

*گاهی کارهایی که خودتان هم می توانید انجام دهید ولی تا حدی مردان بیشتر از پس آن بر می آیند را به او بدهید که انجام دهد : مثلا به او بگویید : میشه درب این کنسرو را باز کنی؟ 

*اگر کاری کرد که کمی از توانایی شما بیشتر بود از او تعریف کنید . البته یادتان باشد حرف و تعریف شما باید صادقانه باشد . 

*گاهی در او حس حمایت گری ایجاد کنید . مثلا اگر بیرون سرد است به او نزدیک شوید تا گرم شوید . 

*از او نظرخواهی کنید .

*اگر موضوعی را نمیدانید ولی در حوزه کاری او هست از او بپرسید تا احساس کند شما او را قبول دارید . 

 

کلام آخر 

باتوجه‌به مطالبی که در مورد سیاست‌های زنانه بررسی کردیم، می‌توان گفت که این سیاست‌ها نقش بسزایی در تعادل و سلامت روابط عاطفی و زناشویی دارند. زنان با استفاده از این سیاست‌ها می‌توانند رابطه‌ای سالم، موفق و پایدار را برقرار کنند. این سیاست‌ها به زنان کمک می‌کند تا با حفظ استقلال خود، رابطه‌ای سالم و متعادل را برقرار کنند. همچنین، این سیاست‌ها به زنان کمک می‌کند تا با تمرکز بر ویژگی‌های مثبت همسرشان، رابطه‌ای شاد و خوشبخت داشته باشند. در نهایت، می‌توان گفت که سیاست‌های زنانه یک ابزار قدرتمند برای برقراری و حفظ روابط عاطفی و زناشویی سالم هستند.برای آموزش های بیشتر و بهبود روابط خود می توانید از یک روانشناس حرفه ای کمک بگیرید . 

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت