روانشناسی

هیچ کاری نکردن، یعنی کاری کردن در خانواده

هیچ کاری نکردن، یعنی کاری کردن در خانواده

زمانی بر روی نوشته ی آهنربایی روی یخچال خواندم  انگار ضرب المثل اسپانیایی بود

(( چه زیباست کاری نکنید وبعد ازآن بیاسایید )) چه عالی!

گاه امکان دارد در زندگی بیش از اندازه در تلاش باشیم. قدرت و توانایی زیادی می خواهد که رها کنیم، تسلیم شویم و اجازه دهیم ابتکار کائنات خود را آشکار کند.

برای این که زندگی تان را آگاهانه خوشایند رقم بزنید، به طور حتم لازم است تمرکز و عمل کنید. هدف شما این است آن چه را می خواهید در خواست کنید و در راستای آن دست به کار شوید، اما نه این که بخواهید هر اتفاقی را مهار کنید. وسواس به خرج دادن برای مهار کردن و تحت تسلط گرفتن امور، مانع ورود نیکویی هایی می شود که می خواهند به سوی شما بیایند.

در زندگی زمانی می رسد که مجبورید منتظر بمانید، کارهایی در حد هیچ انجام دهید، اما در واقع همان نیز نوعی کار است. عمل رها کردن و در حال حضور داشتن، اعتماد داشتن به این موضوع که پیشاپیش همه چیز درست است و در زمان مناسب آشکار خواهد شد، توامندی و جسارت است، اما جسارتی بس ارزشمند.

در این میان بسیار حائز اهمیت است که به خود اجازه دهید لذت ببرید. بچه ها و اعتمادی را که به هر روز دارند، به خاطرآورند، کاملاً در لحظه باشید و بگذارید خوبی و برکت در مسیرتان جاری شود. این حالات زمانی وجه طبیعی تان بود، بسیار پیش از این که ذهن و ضمیرتان ترس ها را منصور و مانع تراشی کنند. پیشنهاد میکنیم مقاله مشاوره خانواده هم مطالعه کنید.

وقتی مجبورید بارها بارها رها کنید و بار دیگر ایمان داشته باشید و منتظر بمانید که همه چیز سروسامان بیابد، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از وجود خودتان لذت ببرید. البته گفتن این حرف آسان تر از عمل کردن به آن است. اما این شیوه ی برخورد، شما را به وادی پذیرش می آورد و اجازه می دهد نیکویی در مسیرتان جاری شود.

وقتی ناراحت هستید، می ترسید و در وحشت به سر می برید، یا از ترس سردرگم شده اید، به ترس قدرت بیشتری می دهید. وقتی رها می کنید و کاری مبتکرانه انجام می دهید، یا فقط استراحت می کنید، روح تان را می پرورانید و خود را برای همه ی نیکویی هایی که منتظرتان است و در انتظار جاری شدن در مسیر شماست، آماده می کنید.

موهبت چنین فرصتی را قدر بدانید، خلاق باشید و از آن لذت ببرید. نقاشی، آشپزی، مجسمه سازی، نوشتن، موسیقی، و هرچیزی را امتحان کنید. لازم نیست کار هنری شما در سطح دیوارهای نگارخانه ها یا رستوران های پنج ستاره باشد، بلکه صرفاً کاری باشد که از انجام آن لذت می برید. ممکن است کار شما لم دادن و خیال پردازی باشد، در این صورت بدون احساس گناه این کار را انجام دهید.

مانند درختی بزرگ، شما نیز با جوانه رشد می کنید. گاهی رشد شما سریع است. این اتفاق بعد از دوران استراحت رخ می دهد و پیش از آغاز موج بعدی، به نفع هیچ کس، به ویژه به نفع شما نیست که زندگی را شتابان سپری کنید، چون می پندارید اگر کاری انجام ندهید، وقت تان را تلف کرده اید. در حقیقت، با کار فزاینده، وقت تان را تلف می کنید.

رها کردن جرأت و جسارت می خواهد. هم چنین لازم است تصمیم بگیرید زمانی را به بازی یا کاری انجام ندادن بگذرانید، بی آن که احساس گناه کنید. احساس گناه سم است و به درد کسی نمی خورد.

کنار نهری بنشینید و پاهای تان را در آب بگذارید. شاید با گچ چیزی بکشید یا روی خاک رس تصویری را ترسیم کنید. یا فقط از کاری نکردن کیف کنید. البته بعد از آن نیز بیاسایید.

کاری نکردن در خانواده هرگز به معنای به هیچ چیزی اقدام نورزیدن نیست. بلکه در واقع کاری کردن است، کاری بسیار با اهمیت برای بهزیستی و سعادت شما و سفر جاری تان. این کار موجب می شود که نیکویی تان جریان یابد. هم چنین انرژی شما را بیشتر می کند و در زندگی تان تعادل برقرار می کند. ادامه دهید. به خودتان چنین موهبتی را عطا کنید.

(( گاه کاری نکردن، همان همه کار کردن است ))

برگرفته از کتاب همین الان تغییر کنید                                               

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت