روانشناسی

ترک کردن و پیوستن

ترک کردن و پیوستن 

بعضی ها می گویند پسرها تا زمانی که ازدواج کنند، پسر خانواده هستند؛ اما دخترها تا آخر عمر دختر پدر و مادرشان هستند!

کمتر کتابی در مورد روابط سالم بین عروس و داماد با خانوادۀ همسرشان نوشته شده است. برخی می گویند این کار بسیار مشکل است، اما ایجاد یک زندگی مشترک عالی در صورتی که والدین شما و همسرتان حامی شما باشند، بسیار راحت تر است. احتمالاً به این فکر افتاده اید که قبل از ازدواج چه کاری می توانید برای تقویت روابط با خانوادۀ همسرتان انجام دهید.

شما و همسرتان در مورد تاریخچۀ خانوادۀ خود با هم صحبت کنید ( در مورد اینکه چگونه بزرگ شده اید، روابط شما در گذشته و حال با والدینتان، خواهر و برادرتان و افراد فامیل چگونه بوده است). دوم اینکه، در مورد روابطتان پس از ازدواج به طور شفاف با والدینتان صحبت کنید. بهتر است به آنها در مورد عشق و احترامی که برایشان قائلید اطمینان بدهید و درعین حال باید آنها بدانند که اولین پیوند شما با همسرتان خواهد بود!

 

ترک کردن خانواده( خانوادۀ پسر و دختر)

آیا دقت کرده اید که افراد به هنگام ازدواج دو نوع تاریخچۀ خانوادگی منحصر به فرد را با خود می آورند( دو شخصیت مجزا، دونوع نگرش مختلف به زندگی)؟ شما هنگام ازدواج مجموعه ای از ویژگیها، نگرشها و هدایایی را که از والدین، خواهران و برادران، عمه و خاله، عمو و دایی، پدربزرگ و مادر بزرگ و فرزندان آنها دریافت کرده اید، همراه خود به زندگیتان وارد می کنید.

توجه کنید که توقعات و طرز فکر و عملکرد شما ممکن است با همسرتان فرق کند. ارتباطات و روشهای گفت و گوی شما ممکن است بسیار متفاوت باشد. تمام این عوامل به شدت تحت تأثیر خانوادۀ شماست. یکی از وظایف زوجهایی که به تازگی ازدواج کرده اند، ترکیب زندگیشان با یکدیگراست، به گونه ای که سبک زندگی منحصر به خودشان را داشته باشند.

 

شناخت شما و خانواده تان!

درمورد سالهای رشد یکدیگر چقدر می دانید؟ در بسیاری از اوقات، زوجها تصور می کنند که یکدیگر را به خوبی می شناسند، اما هر کدام عاداتی را به زندگی مشترک خود می آورند که ممکن است دیگری از آن بی اطلاع باشد.

پس از ازدواج، بسیاری از عادات کوچک همسرتان و نوع انجام آنها ( الگوهایی که برگرفته از خانوادۀ اوست) شما را شگفت زذه خواهد کرد. در این قرار پیشنهاد می کنیم که به برخی الگوهایی که از خانواده تان گرفته اید، نگاهی بیندازید و در مورد اینکه آیا باید برای شکل دادن به زندگی مشترکتان تطابقهایی را ایجاد کنید یا نه، صحبت کنید.

 

توصیۀ ارزشمند

نویسندگان کتاب پس از ماه عسل چنین پیشنهاد عاقلانه ای می کنند: ( یک قانون طلایی وجود دارد که همسران باید در رابطه با خانواده های خود مشتاقانه پیگیری کنند: هرگز به خانواده تان اجازه ندهید که در مورد ازدواج شما و همسرتان- زمانی که او حضور ندارد تا آنچه را گفته می شود بشنود- نظر منتقدانه بدهند. اگر چنین رفتاری صورت بگیرد، همیشه مشکل آفرین است. به صراحت بگویید که مشتاق دریافت هر گونه پیشنهاد مفید در بارۀ چگونگی بهبود روابط زناشویی تان هستید، زیرا چنین پیشنهاداتی همیشه مؤثر است اما شما و همسرتان دوست دارید چنین پیشنهاداتی را با هم بشنوید تا در صورت لزوم با یکدیگر طبق آن عمل کنید.

اگر پیشنهادهایی در مورد رفتار شما، از سوی اعضای خانوادۀ خود و همسرتان به هر دویتان ارائه می شود، آن را جدی بگیرید.)

بهتراست هر چه بیشتر سعی کنید که روابط سالمی با والدین هر دو طرف ایجاد و تلاش کنید تا سطح درک متقابل را بالا ببرید. حمایت خانواده ها واقعاً به زندگی مشترک شما کمک خواهد کرد، پس در مورد این مسئله فکر کنید که برای تقویت روابط سالم بین نسلهای مختلف چه کاری می توانید انجام دهید. یک اصل مهم در مورد رابطه با خانواده این است که زندگی مشترکتان اولویت داشته باشد.

بر گرفته ازکتاب کلیدهای همسران موفق

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت